Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

«Billige» høytrykksspylere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
minim skrev (1 time siden):

Ja. Her får man knapt mer trykk enn fra hageslangen. Ville sett etter en som har 150-160Bar og 5-600l/timen. Hva med å leie en hos naboen eller tilsvarende? 

https://www.naboen.no/produkt/hoytrykkvasker-kaldtvann/

Cocraft sin har jo 160 bar. Hvor mange liter i timen er jeg usikker på…

https://www.clasohlson.com/no/Cocraft-HHR-160-hoytrykksspyler-160-bar,-2200-W/p/31-6810

Lenke til kommentar
TheodorBjork skrev (12 minutter siden):

Cocraft sin har jo 160 bar. Hvor mange liter i timen er jeg usikker på…

https://www.clasohlson.com/no/Cocraft-HHR-160-hoytrykksspyler-160-bar,-2200-W/p/31-6810

Da kan du ikke ha mye på 10 ampers sikring. Raske kan slå ut ved 2300-2400W.

Har denne selv og funker helt greit for mitt bruk, også på veranda og bilvask osv.

https://www.komplett.no/product/1183373/hjem-fritid/hoeytrykkspylere-tilbehoer/hoeytrykkspylere/ava-go-p40-large-bundle

Lenke til kommentar
Jarmo skrev (13 minutter siden):

Da kan du ikke ha mye på 10 ampers sikring. Raske kan slå ut ved 2300-2400W.

Har denne selv og funker helt greit for mitt bruk, også på veranda og bilvask osv.

https://www.komplett.no/product/1183373/hjem-fritid/hoeytrykkspylere-tilbehoer/hoeytrykkspylere/ava-go-p40-large-bundle

Går ut ifra det er 16 amper på vaskerom, så kan dra skjøteledning til der. Men spørsmålet er mer om effekten av spyleren. AVAen har lavere bar, ikke sant?

Lenke til kommentar

Har en nilfisk på 160 bar og ganske mye liter, funker bra den. 15 meter slange er veldig kjekt. Disse koster sikkert rundt 6 tusen nå, men man har de lenge. Når de blir såpass kraftige krever de C16 sikring. Ved gjentatte korte start/stop slo jeg faktisk ut en B25 med den, uten annen last. 

Lenke til kommentar
kremt skrev (3 minutter siden):

Har en nilfisk på 160 bar og ganske mye liter, funker bra den. 15 meter slange er veldig kjekt. Disse koster sikkert rundt 6 tusen nå, men man har de lenge. Når de blir såpass kraftige krever de C16 sikring. Ved gjentatte korte start/stop slo jeg faktisk ut en B25 med den, uten annen last. 

Så hva gjør Cocraften med 160 bar og 8 liter per minutt dårligere? 

Lenke til kommentar
TheodorBjork skrev (29 minutter siden):

AVAen har lavere bar, ikke sant?

Jupp, men nok for meg. Du får det du betaler for :) Intet problem med å rense terassebord, må bare bruke litt mer tid.

Edit: vil heller ikke bruke veldig mye trykk fordi alt må tørka ut før videre behandling. Gjorde den tabben for 3 år siden og nå bobler maling(beis) i treverk, i alle plasser i solsteiken.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
TheodorBjork skrev (4 minutter siden):

Så hva gjør Cocraften med 160 bar og 8 liter per minutt dårligere? 

om du leste anmeldelsene på cocraften,så er det en som nevner at den gir endel mindre vann en sin gamle 160bar høytrykkspyler,nytter ikke og lese seg blind på hva alt av de billigere tingene er oppgitt til,samme med bla kina forskerere til bil\hus,de kan oppgi hva de vil,men at de yter det,blir noe annet.

at den kan gjøre en jobb,garantert,skal du vaske terrasebord i tre,så bruk i hvertfall ikke høyt trykk på vannet

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Oter skrev (54 minutter siden):

om du leste anmeldelsene på cocraften,så er det en som nevner at den gir endel mindre vann en sin gamle 160bar høytrykkspyler,nytter ikke og lese seg blind på hva alt av de billigere tingene er oppgitt til,samme med bla kina forskerere til bil\hus,de kan oppgi hva de vil,men at de yter det,blir noe annet.

at den kan gjøre en jobb,garantert,skal du vaske terrasebord i tre,så bruk i hvertfall ikke høyt trykk på vannet

Dette er snakk om et slitt rekkverk på en terrasse, ikke terassebord. Grønske i alle kroker og vanskelige steder å komme til og flassete maling, så hadde håpet en høytrykkspyler ville gjøre det enklere.
Anmeldelsene er for så vidt relativt positive. Trenger ikke det beste, men noe bedre enn hageslangen.

Lenke til kommentar
Fantomtegningen skrev (26 minutter siden):

Hva er budsjettet?

En av de lokale OBS Bygg hadde AVA P70 på salg til 2890,- for 2 uker siden, hadde nok tatt turen innom hver uke hvis det ikke haster med kjøp per nå.

Slike været er så hadde det vært fint å fått vasket klart til de to dagene med sol som kanskje kommer i juli/august...

Hadde håper å ikke betale mer enn 2000.

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Fantomtegningen skrev (47 minutter siden):

Hva er budsjettet?

En av de lokale OBS Bygg hadde AVA P70 på salg til 2890,- for 2 uker siden, hadde nok tatt turen innom hver uke hvis det ikke haster med kjøp per nå.

For så vidt har Maxbo Karcher K4 til 2990, men denne har 130 bar og 420 l/t som er mindre enn Cocraft...

Endret av TheodorBjork
Lenke til kommentar
TheodorBjork skrev (11 minutter siden):

Hadde håper å ikke betale mer enn 2000.

Har denne selv og godt fornøyd. Ikke den kraftigste, men duger til det meste og den er utrolig praktisk. Den har også 20 års garanti om du registrerer den og følger service.
https://www.komplett.no/product/1183373/hjem-fritid/hoeytrykkspylere-tilbehoer/hoeytrykkspylere/ava-go-p40-large-bundle

Endret av oddeh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
TheodorBjork skrev (1 time siden):

Dette er snakk om et slitt rekkverk på en terrasse, ikke terassebord. Grønske i alle kroker og vanskelige steder å komme til og flassete maling, så hadde håpet en høytrykkspyler ville gjøre det enklere.
Anmeldelsene er for så vidt relativt positive. Trenger ikke det beste, men noe bedre enn hageslangen.

Jeg tenkte ikke helt over bruken du beskrev i forrige svar så det ble litt generelt. Har du prøvd med egnede kjemikalier, kost og spylerslange? Fungerer veldig fint på bordkledning på hus og forsåvidt terrasse også. Jeg har høytrykkspyler, men bruker den ikke på huset. 

Har prøvd disse billige før og de er helt ubrukelige spør du meg. Man må ha både trykk og vannmengde for å vaske bra og de mangler enten en av delene eller begge. Jeg bruker høytrykk på vask av bil/redskap/graver osv og der var først når jeg fikk prøvd "ekte" 600l/h+ 3 fas vasker at jeg synst det begynte å fungere bra. Man får bra enfas vasker også, men da krever de C/D 16A automat someregel siden motor blir såpass stor. Jeg hadde en foma 160bar 600l/h 1fas tidligere som var bra de første par sesongene før den dabbet av på trykket. 

Lenke til kommentar
On 20.7.2024 at 9:04 PM, minim said:

Jeg tenkte ikke helt over bruken du beskrev i forrige svar så det ble litt generelt. Har du prøvd med egnede kjemikalier, kost og spylerslange? Fungerer veldig fint på bordkledning på hus og forsåvidt terrasse også. Jeg har høytrykkspyler, men bruker den ikke på huset. 

Har prøvd disse billige før og de er helt ubrukelige spør du meg. Man må ha både trykk og vannmengde for å vaske bra og de mangler enten en av delene eller begge. Jeg bruker høytrykk på vask av bil/redskap/graver osv og der var først når jeg fikk prøvd "ekte" 600l/h+ 3 fas vasker at jeg synst det begynte å fungere bra. Man får bra enfas vasker også, men da krever de C/D 16A automat someregel siden motor blir såpass stor. Jeg hadde en foma 160bar 600l/h 1fas tidligere som var bra de første par sesongene før den dabbet av på trykket. 

Veldig enig i det som skrives her! Ved rengjøring av rekkverk, som gjerne har en del sopp og grønne greie på, er det kjemi og børste som gjelder! Høytrykkspyler er bare middels effektivt og veldig hardhendt, du risikerer å måtte male på nytt også, før malinga er spylt ren. 

Jotun husvask i en liten lavtrykksprøyte fra Biltema, en litt stiv kost/børste og hageslange vil gjøre susen. Høytrykkspyler gjør spylinga litt raskere, men hageslangen fikser det her helt fint! 

Husk tette hansker. 

https://www.biltema.no/fritid/hage/planting/ugressbekjemping/trykksproyte-15-liter-2000030676?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwhvi0BhA4EiwAX25uj08RLZ932q3ICufRp7InypQjbXptpil8Q465ceR3D64bJmoRoVQPMRoCJT8QAvD_BwE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...