Gå til innhold

Diablo IV-trailer viser frem den nye klassen Spiritborn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nye sesongen av Path of Exile bør få litt oppmerksomhet - massivt, spesielt til sammenligning med D4, også er det selvsagt gratis. Anbefaler alle som er skuffet over Diablo å prøve. Tar litt tid å komme inn i, men når du vel er inne i det, så er det ingen vei tilbake.
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Diablo IV hadde et enormt potensiale mtp. spillmotoren. Et potensiale det ikke virker som om de har utnyttet i særlig grad.

Mye ble nok ofret for å få til live service og MMO. Hvis ikke kunne spillet ha vært mye villere, med mange fler monstre, grafikkmotoren er bra nok til at kameraet kunne ha blitt brukt til førsteperson og man kunne hatt killcams og mye annet rart, mye mer effekter, og i det hele tatt en langt mer spektakulær spillopplevelse... men... så fikk vi always online med randoms som infiltrerer spillet vårt i stedet :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, BareBjarne said:

Nye sesongen av Path of Exile bør få litt oppmerksomhet - massivt, spesielt til sammenligning med D4, også er det selvsagt gratis. Anbefaler alle som er skuffet over Diablo å prøve. Tar litt tid å komme inn i, men når du vel er inne i det, så er det ingen vei tilbake.


Jeg spilte aldri eneren, til tross for at det er gratis, men mener å huske at oppfølgeren kommer snart, og også er gratis? Er det noe lanseringsvindu?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 20.7.2024 at 11:55 AM, Fleskelars said:

Etter at spillet ble fikset ved " Reborn " sesongen , gleder jeg meg til fortsettelsen :) . Diablo 4 er gøy igjen å spille .


Det ble bedre med reborn, men... det er liksom leppestift på en gris. Tror dessverre ikke utvidelsen vil fikse spillet heller med mindre de finner på spennende nye spillmoduser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blizzard har alltid imponert med trailers. Synd det er det eneste de klarer å gjøre.

Er ikke lenge siden spillet kom ut av EA (eller at det tok det 4-5 "seasons" for å gjøre spillet klart) og nå skal de ogjen melke oss for penger. En DLC som koster like mye som et fullverdig spill for en klasse ingen egentlig har bedd om.

Jeg prøvde igjen Diablo etter reborn og var ok spill men selv nå endte jeg med å treffe veggen når jeg kom til end game. Koser meg med Last Epoch

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev:

Diablo IV hadde et enormt potensiale mtp. spillmotoren. Et potensiale det ikke virker som om de har utnyttet i særlig grad.

Mye ble nok ofret for å få til live service og MMO. Hvis ikke kunne spillet ha vært mye villere, med mange fler monstre, grafikkmotoren er bra nok til at kameraet kunne ha blitt brukt til førsteperson og man kunne hatt killcams og mye annet rart, mye mer effekter, og i det hele tatt en langt mer spektakulær spillopplevelse... men... så fikk vi always online med randoms som infiltrerer spillet vårt i stedet :(

Er veldig enig i det du sier her. Er mye jeg ikke liker med Diablo men det som ofte plager meg mest er MMO delen. Jeg vil progresse selv ikke stå i helltide og se på at andre players farmer en boss over og over slik at jeg kan loote. Blir rett og slett kjedelig i lengden.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev:
1 hour ago, BareBjarne said:

Nye sesongen av Path of Exile bør få litt oppmerksomhet - massivt, spesielt til sammenligning med D4, også er det selvsagt gratis. Anbefaler alle som er skuffet over Diablo å prøve. Tar litt tid å komme inn i, men når du vel er inne i det, så er det ingen vei tilbake.


Jeg spilte aldri eneren, til tross for at det er gratis, men mener å huske at oppfølgeren kommer snart, og også er gratis? Er det noe lanseringsvindu?

PoE 2 skal vel ha lukket beta fra november, spillet slippes nok ikke før utpå 2025 en gang ville jeg tro. Uansett er PoE1 verdt å prøve, de kommer til å fortsette å utvikle det parallelt med PoE2 så mens man venter på ny sesong av PoE2 har man masse nytt innhold i PoE1 og vice verca.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
MysticoN skrev:
Brother Ursus skrev:

Diablo IV hadde et enormt potensiale mtp. spillmotoren. Et potensiale det ikke virker som om de har utnyttet i særlig grad.

Mye ble nok ofret for å få til live service og MMO. Hvis ikke kunne spillet ha vært mye villere, med mange fler monstre, grafikkmotoren er bra nok til at kameraet kunne ha blitt brukt til førsteperson og man kunne hatt killcams og mye annet rart, mye mer effekter, og i det hele tatt en langt mer spektakulær spillopplevelse... men... så fikk vi always online med randoms som infiltrerer spillet vårt i stedet :(

Er veldig enig i det du sier her. Er mye jeg ikke liker med Diablo men det som ofte plager meg mest er MMO delen. Jeg vil progresse selv ikke stå i helltide og se på at andre players farmer en boss over og over slik at jeg kan loote. Blir rett og slett kjedelig i lengden.
Være med aktivt da vetu 😉 . Dessuten må du pushe the Pit for å oppgradere utstyret ditt samt andre greier å holde på med , er ikke bare Helltides .
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev:
On 20.7.2024 at 11:55 AM, Fleskelars said:

Etter at spillet ble fikset ved " Reborn " sesongen , gleder jeg meg til fortsettelsen :) . Diablo 4 er gøy igjen å spille .


Det ble bedre med reborn, men... det er liksom leppestift på en gris. Tror dessverre ikke utvidelsen vil fikse spillet heller med mindre de finner på spennende nye spillmoduser.

Diabo 4 er helt i rute angående franchisen når det gjelder gameplay og grind . Det tok årevis før D3 ble skikkelig bra og D2 var egentlig bare en kjedelig grind .
Lenke til kommentar

TL;DR: Eg har fått troen på Diablo 4 igjen. 

Diablo 4 når det kom ut, og det de de har fått til i Reborn sesongen er sykt stor oppgradering. Eg hatet D3 ved start, elsket det ved slutt. Slik føles også D4 no, eg mener de har gått i riktig retning. 
Kritikken er til hele industrien, som bare slipper svært dyre spill til over 800kr, som er langt i fra ferdig. Blizzard er kanskje kongen på denne fronten. En expansion derimot er kanskje verdt prisen i og med at de har polert spillet ganske ålreit det siste året. 

Eg synes det er greit at noe er MMO som i helltides, legion event og world boss,  at en ikke er 100% isolert, for det er nok isolerte ting å gjøre som i nightmare dungeons, pit og ubers. Men disse mmo eventene er også de mest kjedelige. 

Synes også det er utrolig kjedelig å ikke kunne customize karakteren din skikkelig. Man får et pittelite forhåndsvalgte figurer som eg synes ser dritstygg ut. Er de redd for søte asiatere som hopper rundt å dreper monstre? Eg kan ikke fordra den feite stygge druiden, hvorfor kan man ikke velge kropp og ansikt selv? 

Lenke til kommentar
Fleskelars skrev (54 minutter siden):

D2 var egentlig bare en kjedelig grind .

Diablo 2 hadde dog fremdeles bedre spillmekanikk, historie, kvalitet og innhold for sin tid og for sitt budsjett.

Oppskaler ideene og budsjettet til Diablo 3 eller Diablo 4, ta med lærdom fra manglene ved mekanikkene sin for raske og høye skalering som gjorde PvP sin skalering for skade nødvendig, og det ville vært det beste spillet i sin sjanger i dag.

Det definerte allerede Roguelike-sjangeren på den siden av Rogue.

Diablo 3 og 4 burde bare vært (World of) Warcraft, som det vitterlig er under panseret, mekanisk.

De som liker D3 ville vært fornøyd, da de ikke forventet Diablo uansett.

Men vi som liker Diablo-serien før D3 ville hatt en spillserie fremdeles.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
CrabHabit skrev (7 timer siden):

Spillet var nydelig ved lansering og har bare blitt bedre og bedre for hver oppdatering som kom. Gleder meg hinsides til denne expansionen, eneste som er klageverdig er jo utvalget av glasset selv om build mulighetene er endeløse

Er det bedre enn Diablo 2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...