Artur P. Skrevet 18. juli Rapporter Del Skrevet 18. juli (endret) Har nå Shure Aonic 50 hodetelefoner som kun funker passivt med 3.5mm.Vil oppgradere til Beoplay H95 eller Focal Bathys etterhvert. Har sett på div brukte : NAD D1050 DAC - 2150kr Fiio K11 - 1500 kr FOSTEX HP-A4 BL - 1200 kr Aune x1s 10th Anniversary DSD - 1800 kr Eller en ny modell til rundt 2000 kr Kommer primært til å brukes fra PC med optisk eller USB Er det noen av disse som utmerker seg til mitt bruk ? Endret 18. juli av Artur P. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. juli Rapporter Del Skrevet 18. juli (endret) FiiO er vel de som skiller seg ut på god kvalitet og hyggelig pris. Siden du spiller fra PC så kan du gjøre nødvendig EQ der om du vil gjøre optimaliseringer for spesifikke hodetelefoner. For meg er dette vanligvis et must på optimalisering og bruker som regel Equalizer APO som er kraftig og fleksibel men også lettvekts. Generelt skal man ha en ganske tungdrevet hodetelefon for å dra særlig nytte av en DAC-AMP, men overfører du digitalt pleier de å være temmelig støyfrie med ren lyd med masse volumreserve vs integrert lyd. Fint å kunne justere gain også optimalt. K11 har tre nivåer. Endret 18. juli av vidor 1 Lenke til kommentar
Artur P. Skrevet 13. september Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. september Det ble Dali IO-12 med innebygd Dac, veldig fornøyd sålangt! Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. september Rapporter Del Skrevet 14. september Min erfaring med Bluetooth lyd tilsier veldig sjelden at ampen er problemet. Er såpass mye RF-støy der jeg bor at Bluetooth høres ut som en spotty dårlig AM-radio. Håper du slipper sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå