Gå til innhold

No Man's Sky-oppdatering byr på stor overhaling av spillet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Feenyx skrev (1 time siden):

Virkelig gaven som fortsetter å gi, dette her.

På tide å installere NMS igjen, det er fort 3 år siden sist jeg spilte, og det virker som de har lagt til mye nye greier.

Gled deg, du vil oppleve veldig mye nytt om det er 3 år siden sist. Spiller du på konsoll så er det oppdatert for next-gen konsoller også.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Spillet er fortsatt veldig krevende i VR blir det rapportert om på reddit. Spillet har alltid vært et av de mest krevende spillene i VR. Bare veldig kraftige grafikkort med mye vram og PSVR2 med foveated rendering kan se like bra ut som på skjerm.

Det er først nå etter storoppgradering av PC og headset at det er spillbart for meg med høy grafikk og grei ytelse. Men jeg er fortsatt avhengig av motion smoothing og DLSS for stabil ytelse. Her er også Meta sin motion smoothing tech (spacewarp) mye mindre plagsom enn den Valve og Sony bruker på Index og PSVR2 som jeg også har testet.

Gleder jeg meg veldig til PC headsets også får øyesporing med foveated rendering det vil hjelpe enormt mye på! Det var en klar forbedring i ytelse og grafikk når PSVR2 ble oppdatert selv om motion smoothing er litt plagsomt der. Men det skjer nok ikke i stort omfang før markedslederen Meta utvikler et headsett for forbrukermarkedet med øyesporing. Kanskje Quest 4?

En quick and dirty performance test jeg gjorde nå nettopp. Men ikke noe test av det nye innholdet her. Er stort sett samme ytelse som før oppdateringen for meg. Ganske okei ytelse med alt på max:

 

Endret av Enceladus
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Enceladus skrev:

Spillet er fortsatt veldig krevende i VR blir det rapportert om på reddit. Spillet har alltid vært et av de mest krevende spillene i VR. Bare veldig kraftige grafikkort med mye vram og PSVR2 med foveated rendering kan se like bra ut som på skjerm.

Det er først nå etter storoppgradering av PC og headset at det er spillbart for meg med høy grafikk og grei ytelse. Men jeg er fortsatt avhengig av motion smoothing og DLSS for stabil ytelse. Her er også Meta sin motion smoothing tech (spacewarp) mye mindre plagsom enn den Valve og Sony bruker på Index og PSVR2 som jeg også har testet.

Gleder jeg meg veldig til PC headsets også får øyesporing med foveated rendering det vil hjelpe enormt mye på! Det var en klar forbedring i ytelse og grafikk når PSVR2 ble oppdatert selv om motion smoothing er litt plagsomt der. Men det skjer nok ikke i stort omfang før markedslederen Meta utvikler et headsett for forbrukermarkedet med øyesporing. Kanskje Quest 4?

En quick and dirty performance test jeg gjorde nå nettopp. Men ikke noe test av det nye innholdet her. Er stort sett samme ytelse som før oppdateringen for meg. Ganske okei ytelse med alt på max:

 

Skal ifølge nettet synke heftig i FPS avdelingen på PSVR2 nå, så venter på en patch til det før jeg går tilbake.
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (6 timer siden):

Spillet er fortsatt veldig krevende i VR blir det rapportert om på reddit. Spillet har alltid vært et av de mest krevende spillene i VR. Bare veldig kraftige grafikkort med mye vram og PSVR2 med foveated rendering kan se like bra ut som på skjerm.

Det er først nå etter storoppgradering av PC og headset at det er spillbart for meg med høy grafikk og grei ytelse. Men jeg er fortsatt avhengig av motion smoothing og DLSS for stabil ytelse. Her er også Meta sin motion smoothing tech (spacewarp) mye mindre plagsom enn den Valve og Sony bruker på Index og PSVR2 som jeg også har testet.

Gleder jeg meg veldig til PC headsets også får øyesporing med foveated rendering det vil hjelpe enormt mye på! Det var en klar forbedring i ytelse og grafikk når PSVR2 ble oppdatert selv om motion smoothing er litt plagsomt der. Men det skjer nok ikke i stort omfang før markedslederen Meta utvikler et headsett for forbrukermarkedet med øyesporing. Kanskje Quest 4?

En quick and dirty performance test jeg gjorde nå nettopp. Men ikke noe test av det nye innholdet her. Er stort sett samme ytelse som før oppdateringen for meg. Ganske okei ytelse med alt på max:

 

Blir så glad jeg gamer på PS5 når jeg leser om slike struggles som dere pesefolk har... Skal ikke gaming være kos? Nei ikke på pese tydeligvis, best mulig grafikk som har liten betydning på gameplay og mest mulig framerate, hva er vitsen? 60 er nok, det vet dere 😘

Jeg var en av dere, i ca 15 år før jeg tok til vettet... Spart mye penger der gitt, selv om jeg kastet bort noen hundretusen, for å sitte å game i kontorstolen 10 cm fra en 27" skjerm. 
Nei, foretrekker gaming liggende i stresslessen foran 86" LG gaming tv med chipsbollen på ølmagen og fettete fingre på kontrollen som jeg kan slikke innimellom spakdyttingen og chipsgomlingen :D

Ikke bli sint... det er skrevet med glimt i øyet ;) 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Guybrush 3pwood said:

Blir så glad jeg gamer på PS5 når jeg leser om slike struggles som dere pesefolk har... Skal ikke gaming være kos? Nei ikke på pese tydeligvis, best mulig grafikk som har liten betydning på gameplay og mest mulig framerate, hva er vitsen? 60 er nok, det vet dere 😘

Jeg var en av dere, i ca 15 år før jeg tok til vettet... Spart mye penger der gitt, selv om jeg kastet bort noen hundretusen, for å sitte å game i kontorstolen 10 cm fra en 27" skjerm. 
Nei, foretrekker gaming liggende i stresslessen foran 86" LG gaming tv med chipsbollen på ølmagen og fettete fingre på kontrollen som jeg kan slikke innimellom spakdyttingen og chipsgomlingen :D

Ikke bli sint... det er skrevet med glimt i øyet ;) 

Haha! Nei ellers takk! Jeg kjøpte en PS5 med PSVR2 da den kom ut og det falt absolutt ikke i smak, den er stadig utlånt til venner og familie. Det var altfor mange begrensninger med konsollen for en som er vant til friheten på PC.

No Man's Sky er fortsatt best på PC 😎

180155d2cc5ad2e19e0978da5d975c9a.thumb.png.0770a05f709f6b22cf64e5b16a847d96.png

 

Har eksperimentert med å øke oppløsningen i spillet utover Quest 3 sin native res og spillet ser nå vanvittig vakkert ut! Det blir lite spilling og mer å traske rundt å glane på utsikten! Koser meg skikkelig!

 

 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Feenyx skrev:

Virkelig gaven som fortsetter å gi, dette her.

På tide å installere NMS igjen, det er fort 3 år siden sist jeg spilte, og det virker som de har lagt til mye nye greier.

Den hiver jeg meg på også, skal si det forsetter og forberede spillet. Har ikke spillt det siden lansering og noen mnd ut selv :)
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
Enceladus skrev (6 timer siden):

Spillet er fortsatt veldig krevende i VR blir det rapportert om på reddit. Spillet har alltid vært et av de mest krevende spillene i VR. Bare veldig kraftige grafikkort med mye vram og PSVR2 med foveated rendering kan se like bra ut som på skjerm.

Det er først nå etter storoppgradering av PC og headset at det er spillbart for meg med høy grafikk og grei ytelse. Men jeg er fortsatt avhengig av motion smoothing og DLSS for stabil ytelse. Her er også Meta sin motion smoothing tech (spacewarp) mye mindre plagsom enn den Valve og Sony bruker på Index og PSVR2 som jeg også har testet.

Gleder jeg meg veldig til PC headsets også får øyesporing med foveated rendering det vil hjelpe enormt mye på! Det var en klar forbedring i ytelse og grafikk når PSVR2 ble oppdatert selv om motion smoothing er litt plagsomt der. Men det skjer nok ikke i stort omfang før markedslederen Meta utvikler et headsett for forbrukermarkedet med øyesporing. Kanskje Quest 4?

En quick and dirty performance test jeg gjorde nå nettopp. Men ikke noe test av det nye innholdet her. Er stort sett samme ytelse som før oppdateringen for meg. Ganske okei ytelse med alt på max:

 

Blir så glad jeg gamer på PS5 når jeg leser om slike struggles som dere pesefolk har... Skal ikke gaming være kos? Nei ikke på pese tydeligvis, best mulig grafikk som har liten betydning på gameplay og mest mulig framerate, hva er vitsen? 60 er nok, det vet dere 😘

Jeg var en av dere, i ca 15 år før jeg tok til vettet... Spart mye penger der gitt, selv om jeg kastet bort noen hundretusen, for å sitte å game i kontorstolen 10 cm fra en 27" skjerm. 
Nei, foretrekker gaming liggende i stresslessen foran 86" LG gaming tv med chipsbollen på ølmagen og fettete fingre på kontrollen som jeg kan slikke innimellom spakdyttingen og chipsgomlingen :D

Ikke bli sint... det er skrevet med glimt i øyet ;) 

Den dagen jeg blir tvunget til 60HZ og ræva grafikk , da slutter jeg heller med gaming .
Lenke til kommentar

Ville da tro PS5 burde klare NMS som ingenting? Selv PS4 Pro var jo en 4K-konsoll. PS5 burde ikke ha noe som helst problem. Usikker på hva PS5 tilsvarer av PC men vil tro det er rundt samme som et RTX4080 eller tilsvarende. Tviler på mitt 4070Ti klarer å hamle opp med en PS5. Selv om det kosta omtrent det dobbelte av en hel PS5.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Fleskelars said:

Den dagen jeg blir tvunget til 60HZ og ræva grafikk , da slutter jeg heller med gaming .

Ja. Gameplay er så klart viktig, men den totale pakka er jo også grafikk og innlevelse, i hvert fall er det slik for meg. De siste 10 årene har det inkludert VR utstyr for den ultimate innlevelsen. Jeg vil ha grafikk på max og Hz godt over 60. I VR er alt under 70hz uspillelig. Helst bør en ha 90hz og oppover og stabil framerate. Da brenner det fort i lommeboka når nye grafikkort slippes.

Det er julaften, nyttår og bursdag i ett når jeg gjør storkjøp av PC, lite annet får frem barnet igjen i meg. Det koster, men gleden det gir er veldig verdt det 😁

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Enceladus skrev:
26 minutes ago, Fleskelars said:

Den dagen jeg blir tvunget til 60HZ og ræva grafikk , da slutter jeg heller med gaming .

Ja. Gameplay er så klart viktig, men den totale pakka er jo også grafikk og innlevelse, i hvert fall er det slik for meg. De siste 10 årene har det inkludert VR utstyr for den ultimate innlevelsen. Jeg vil ha grafikk på max og Hz godt over 60. I VR er alt under 70hz uspillelig. Helst bør en ha 90hz og oppover og stabil framerate. Da brenner det fort i lommeboka når nye grafikkort slippes.

Det er julaften, nyttår og bursdag i ett når jeg gjør storkjøp av PC, lite annet får frem barnet igjen i jeg. Det koster, men gleden det gir er veldig verdt det 😁

 

Drev på med pc en masse før. Men nå når jeg har runda 55 så bruker jeg den ikke mer hen til foto redigering eller kontor arbeid. :) OK litt DCS World og et par Moduler. :) Spiller på ps5 i stuen forran en 70" tv. No mans Sky som er topic her ser pent ut på ps5 også.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Brother Ursus said:

Hvor likt er dette spillet f.eks Space Engineers eller Starfield?

 

 

For min del ble Starfield et ork. Ble ikke mange timene. I NMS blir du kastet ganske brutalt rett inn i spillet og det er ikke så lange tiden før du egentlig kan gjøre omtrent hva du vil.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Walkyrje said:

Drev på med pc en masse før. Men nå når jeg har runda 55 så bruker jeg den ikke mer hen til foto redigering eller kontor arbeid. :) OK litt DCS World og et par Moduler. :) Spiller på ps5 i stuen forran en 70" tv. No mans Sky som er topic her ser pent ut på ps5 også.

Meeeen man mister jo alle de vanvittig kule mulighetene som kommer med PC da. Dessuten Quest 3 er jo i praksis en konsoll men med utvidede muligheter for både PC bruk, AR, hjemmekino osv. og selvfølgelig VR, hvis man ønsker det 😉

No Man Sky i en leilighet med fantastisk utsikt over Chicago? På stueveggen hjemme? Svevende uti universet?! 😎

 

 

Lenke til kommentar
Enceladus skrev:
1 hour ago, Walkyrje said:

Drev på med pc en masse før. Men nå når jeg har runda 55 så bruker jeg den ikke mer hen til foto redigering eller kontor arbeid. :) OK litt DCS World og et par Moduler. :) Spiller på ps5 i stuen forran en 70" tv. No mans Sky som er topic her ser pent ut på ps5 også.

Meeeen man mister jo alle de vanvittig kule mulighetene som kommer med PC da. Dessuten Quest 3 er jo i praksis en konsoll men med utvidede muligheter for både PC bruk, AR, hjemmekino osv. og selvfølgelig VR, hvis man ønsker det 😉

No Man Sky i en leilighet med fantastisk utsikt over Chicago? På stueveggen hjemme? Svevende uti universet?! 😎

 

 

Jo jeg har disse quest setta fra 1 opp til 3. Bruker 3 ern til dcs. Skulle bare frem til at jeg trives bedre i sofaen med Ps5 en. Prøvde psvr 2 Men det taklet jeg ikke i lengden så solgte det. Funka rimelig greit med Grandturismo 7. Men ble uvel etter en stunds bruk med det. Quest 3 funker sånn noen lunde bedre i lengden.
Lenke til kommentar
Jeg vil bare hylle Hello Games for arbeidet de har lagt ned i dette spillet. Jeg har hatt det siden starten og spilt litt på og av. Å holde liv i spillet så lenge å gjennomføre visjonen sin samtidig som de har lyttet til fansen er nesten unikt i spill bransjen nå til dags. Ikke har de tydd til noen mikro transaksjoner eller launcher heller. Du bare laster ned spillet også starter det uten noe tull.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er imponerende hvor mye HelloGames legger i spille av hjerte, sjel og energi. At de oppdaterer etter så mange år og uten at de tar ekstra betalt for "ny DLC, ny versjon" etc. Får nesten lyst å kjøpte på det annen hub for å støtte de mer pga at de gir så mye tilbake til spillere!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...