tav1984 Skrevet 17. juli Del Skrevet 17. juli Hei! Jeg leier ut noen av mine eiendeler. Det jeg leier ut mest er en tekstil-rensemaskin. De siste årene har jeg leid ut denne for ca.1200-1700 kr pr mnd. I tillegg leier jeg ut en industristøvsuger og annet verktøy. Har alltid bare tatt betalt via min private Vipps. Jeg jobber 100% som lærer, men fint med noen kroner på si. Bør jeg opprette et firma? Fordeler? Ulemper? Ser for meg at jeg kanskje kjøper noe mer småtteri som kan leies ut. Har også leid ut en av bilene mine et par ganger. Hvis jeg registrerer firma, hva bør det registreres som? Har på en måte lyst til at det skal dreie seg om utleie, men kanskje jeg plutselig leier ut meg selv også (type arbeidskraft). Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. juli Del Skrevet 17. juli (endret) Det er en maksgrense på hvor mye inntekt du får "gratis" av slike ting. Tjener du 1700 kr pr mnd så bør du nok opprette et selskap fordi du går over grensen på årsbasis. Det enkleste er vel enkeltmannsforetak. Endret 30. juli av vidor Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. juli Del Skrevet 17. juli tav1984 skrev (2 timer siden): Bør jeg opprette et firma? Fordeler? Ulemper? Det avhenger av om du "driver næringsvirksomhet", dvs. hvordan regnskapet ser ut og evt. forventet utvikling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå