Gå til innhold

The First Descendant trekker millioner av spillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testet det i en halvtimes tid for å se hvordan spillet var på mitt low-end hardware. Må optimaliseres mer før jeg gidder å spille mer. Men det fungerer på Linux, noe Destiny 2 ikke gjør. Spillet har gått fra Silver til Gold rating på protondb.com :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Generelt ikke helt min greie men siden det var F2P så testet jeg det ut i noen timer og er,som Walkyrje skriver, helt OK. Veldog greit i små doser. Tar ett oppdrag her og der, går litt lei, men kan dette innom igjen etter noen timer for en "quicky" runde til.

Håper det blir litt mer variasjon i områdene/banene etter hvert. Mye personlighet i figurene, den skal de virkelig få for. Og en lett, B film aktig historie er noe jeg trenger xD

Tror neppe jeg kommer til å spille dette i flere hundre timer (eller btuke penger på det), men er jo ganske fett som en liten time-killer i ny og ne.

Lenke til kommentar

Etter ca 7000 timer med Destiny og 600 med Warframe kan jeg si at dette er veldig solid. Jeg spilte det først i 10 minutter for å slette det, men etter denne artikkelen installerete jeg det igjen og spilte 10 timer i går. Fortsetter i dag. Å ta de store hovedbossene er utrolig artig. Spillet har også akkurat kommet ut, ser hvordan Warframe og Destiny har endret seg og bare blitt bedre(og verre på noen måter), dette vil nok gjøre det samme. Det er pay2win, men det velger man helt selv, trenger ikke å bruke en krone, det tar bare lenger tid, ergo mer glede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev:

Liker du destiny 2 men ønsker mer å gjøre samt et bedre loot system (typisk koreansk mmo stil) så er dette spillet for deg.

Om du ikke liker looter shooters så blir det nok litt for ensformig.

Liker du Destiny 2, så heller spill Destiny 2. Testet det noen timer i går. Føltes ut som en Nille versjon av Destiny.
Lenke til kommentar

Med bakgrunn i mye tid i Destiny 1 og 2, Division og litt Warframe prøvde jeg dette for en ukes tid siden og jeg har nå rundt 40 timer i spillet. Har unlocka fem figurer og er snart ferdig med historiedelen av spillet.

Kan sammenlignes med Division/Destiny/Warframe. Etterhvert blir spillet krevende og du er avhengig av å lage en bra build for å klare deg. Figurene har forskjellige måter å spille på, og du er avhengig av å ha flere karakterer å spille på, så konseptet å "maine" noen blir til din egen ulempe i noen tilfeller.
Spillet er bra lagd, en god showcase av Unreal Engine 5 og bossene er sykt rå!

Masse gnål om mikrotransaksjoner, men det er stort sett spillere som vil ha alt med en gang som gnåler. Absolutt alt kan farmes, og flere av de nye figurene får du ordna selv dersom du er tålmodig og tar en ting av gangen.

Men du er avhengig av å grinde litt. En ny figur som unlockes er level 1 og du vil ha de opp i 40 så snart som mulig. Det betyr et par timer med grinding.

Utvikleren følger med, og frem til nå så har de vært svært dynamiske og heller justert andre elementer i spillet enn å nerfe ting som folk oppdager med unntak av åpenbare exploits. Det later til at de virkelig ønsker å være på lag med spillerne og hittil så er jeg enig. Kudos til de for det!

Mesteparten av spillet kan du spille solo, eller droppe inn i grupper on the fly dersom andre driver med det samme oppdraget. Bossene er utrolig nok vanskeligst i gruppe, så de anbefales å tas solo.

Historien er latterlig jalla, men områdene og fiendene er bra laga.

Sånn. Det var mitt minireview.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...