Styrmann Smisk Skrevet 15. juli Del Skrevet 15. juli Maskinen skal vare i 4 år. Ser helst at skjermstørrelse er 15" eller mer. Greit med lagringsminne og porter. Setter ønsket pris til maks 13k med 15% wiggle room Under er minimum krav fra fagskolen. Sitat 64 bit operativsystem (Windows 10 eller nyere) 16 GB RAM Grafikk 2+GB VRAM DirecttX 11 compatible ser en annen skole anbefale 4GB til samme studie Harddisk kapasitet er fra 500 GB SSD Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. juli Del Skrevet 15. juli https://www.prisjakt.no/product.php?p=11570452 Noe ala dette er vel godt egnet. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 15. juli Del Skrevet 15. juli De nevner ikke hvor mye VRAM de har https://www.komplett.no/product/1305907/gaming/gaming-pc/gaming-laptop/acer-nitro-v-15-anv15-41-156-fhd-165-hz Denne har bedre 2 CPU kjerner mer, men 600MHz lavere baseclock enn den over. Men bedre skjerm og langt bedre oppløsning, 1080p begynner å bli veldig lavoppløst, spesielt hvis man er vant til høyere oppløsning fra før. Samt dårligere skjermkort. https://www.komplett.no/product/1246423/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/acer-swift-edge-16-sfe16-42-16-4k-oled# (Komplett har noen demoversjoner av denne som er enda billigere, var noe under 10 000,- for de) Lenke til kommentar
toiota Skrevet 15. juli Del Skrevet 15. juli (endret) Fant disse tre bærbare på Elkjøp OUTLET: Endret 15. juli av toiota Edit: Acer Swift Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 15. juli Forfatter Del Skrevet 15. juli AndersT2 skrev (1 time siden): Denne har bedre 2 CPU kjerner mer, men 600MHz lavere baseclock enn den over. Men bedre skjerm og langt bedre oppløsning, 1080p begynner å bli veldig lavoppløst, spesielt hvis man er vant til høyere oppløsning fra før. Samt dårligere skjermkort. https://www.komplett.no/product/1246423/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/acer-swift-edge-16-sfe16-42-16-4k-oled# (Komplett har noen demoversjoner av denne som er enda billigere, var noe under 10 000,- for de) Det er noe ala dette jeg hadde håpet på. Jeg har nemlig nylig solgt en Lenovo Legion 5 Pro for å kjøpe en lettere laptop.. Var det et dumt valg så kaan det hende handelen lar seg reversere Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. juli Del Skrevet 15. juli Radeon 680M GPU på denne er integrert og bruker av system-minnet. Du burde vel sjekke om dette er ok. 1 Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 15. juli Del Skrevet 15. juli Husk at det alltid er tilbud på laptoper i august når alle elektrobutikkene kjører Back2School kampanjer. Kan være verdt det å vente noen uker 🤔 2 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 22. juli Forfatter Del Skrevet 22. juli Kom over en MSI Prestige 14 satt ned 8.000 kroner på komplett. Men er Iris Xe noe slagkraftig grafikkløsning? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 22. juli Del Skrevet 22. juli Iris Xe er en helt grei integrert grafikkløsning. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 22. juli Forfatter Del Skrevet 22. juli Sikkert ikke noe match for RTX 4060 som sitter i denne MSIen antar jeg? Vurderer om jeg skal gå for MSI Prestige eller denne Samsungen. Men har ingen anelse om hvordan sistnevnte vil klare seg opp mot oppgavene da det ikke nevnes noe om V-RAM i speclisten. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 22. juli Del Skrevet 22. juli De som har integrert grafikk har ikke VRAM. Du må ha en maskin med egen grafikk GPU og minst 2GB VRAM i følge førstepost. Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 22. juli Del Skrevet 22. juli 15 minutes ago, Svein M said: De som har integrert grafikk har ikke VRAM. Du må ha en maskin med egen grafikk GPU og minst 2GB VRAM i følge førstepost. Det er en viss sjans for at det er svada, men det hadde jo vore nyttig om @Sydvest informerte om bruksområde... Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 22. juli Forfatter Del Skrevet 22. juli barfoo skrev (3 minutter siden): det hadde jo vore nyttig om @Sydvest informerte om bruksområde... Skal gå automatisering via teknisk fagskole. Har ikke funnet noen konkret liste over programmer som skal brukes. Sånn på stående fot forventer jeg arbeid med PLS, programmering og simuleringer. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 22. juli Del Skrevet 22. juli (endret) Jeg vil tro kravet kan komme fra AutoCAD som krever minst 2GB VRAM, men det kan være andre programmer også. edit: Ser at det ikke krever dette i alle sammenhenger. Kan nok gå fint uten når det ikke er snakk om kompleks 3D grafikk. Men om skolen krever/anbefaler det så kommer det vel fra et behov. Endret 22. juli av Svein M Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 22. juli Del Skrevet 22. juli 3 minutes ago, Svein M said: Jeg vil tro kravet kan komme fra AutoCAD som krever minst 2GB VRAM, men det kan være andre programmer også. Autocad funker fint på integrert grafikk også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå