Gå til innhold

Hvor skal jeg dra? (2-3 uker i november-desember)


Anbefalte innlegg

Ja, hvor skal jeg egentlig dra?

Jeg, mann midt i 40-årene vurderer å dra bort et par-tre uker før vinteren setter inn for fullt.

Vil gjerne ha det litt varmere enn Norge på samme tid men er ikke veldig glad i varmen, 20 grader er perfekt. 

Å ligge på stranda et par uker gidder jeg ikke, jeg vil oppleve ting og da gjerne natur. Er ikke så glad i fylla. 

Behersker norsk og engelsk flytende,i tillegg kan jeg litt spansk. 

Bør være et sted jeg kan få bonusbilletter med Star Alliance til.

Noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 15.7.2024 at 1:52 AM, freedomseeker said:

Madeira er å anbefale.
Om man er på et trangt budsjett så er også Tyrkia blitt veldig populært, men virker å være veldig mye kriminalitet og svindel i det landet så man være litt på tå og hev.

Tyrkia frister ikke.

Hvordan er egentlig Madeira? Hva er det å oppleve der?

 

Lenke til kommentar

Litt usikker på hvordan Rhodos er så sent på året temperaturmessig, men mye fint å se der, både natur og gamle ruiner, bygninger etc.

Vi var der midten til slutten av september, rett etter at "sesongen" var over, og temperaturen lå rundt det som er en normal sommerdag her.

Lenke til kommentar

Minnes å ha sett deg være aktiv i bildelen av forumet her, så forslaget mitt er noe myntet på dette.

 

Ta fly til Milano, sett av noen dager der til å oppleve byen og dets severdigheter. Hva du ønsker å gjøre må nesten være opp til deg. Lei deg en (kul) bil, kjør nordøst gjennom Stelvio passet også sørover til Venezia og finn ut om du vil være her er par dager. Deretter sett nesen mot Kroatia. Foreldrene mine skryter mye av Zadar, split og områdene der i mellom. 

Lenke til kommentar
flamethower1234 skrev (På 18.7.2024 den 5:06 AM):

Ta direktefly fra Oslo- Bangkok. Vær 3/4 dager der så kan du finne ut om du vil bevege deg nordover eller sør.

Selv om det er cool season så er det jo langt i fra 20 grader i bkk på den tiden. Kan komme opp i 39 grader og ned mot 23 eller noe slikt. Ett godt stykke unna det personen er ute etter.

Lenke til kommentar

Krabi, Thailand. Dette er i høysesongen med liten risk for regn. Naturskjønt og blir det for kjedelig er det en rask speedbåt tur til Phuket hvor det er fullt tempo døgnet rundt.

Stabilt rett rundt 30 grader, men ikke et problem så lenge man passer på å være mest mulig i skyggen. 

Legger for orden skyld med et øyeblikksbilde noen meter fra strandkafeen jeg sitter på nå. (Reist hit de siste 10 årene)

 

IMG_7018.jpeg

Endret av ps5
Lenke til kommentar
On 19.7.2024 at 1:18 PM, Hansien said:

Minnes å ha sett deg være aktiv i bildelen av forumet her, så forslaget mitt er noe myntet på dette.

 

Ta fly til Milano, sett av noen dager der til å oppleve byen og dets severdigheter. Hva du ønsker å gjøre må nesten være opp til deg. Lei deg en (kul) bil, kjør nordøst gjennom Stelvio passet også sørover til Venezia og finn ut om du vil være her er par dager. Deretter sett nesen mot Kroatia. Foreldrene mine skryter mye av Zadar, split og områdene der i mellom. 

Absolutt et kult forslag, verdt å vurdere det..

On 19.7.2024 at 1:20 PM, Tussi said:

Gran Canaria 

Ganske uinteressant sted for meg, har et klart inntrykk av at granca er et av mange steder med for mye turisme til at det er kult å være der.

Jeg foretrekker egentlig steder uten så mange turister, steder der det i større grad er mulig å få god kontakt med lokalbefolkningen

 

On 19.7.2024 at 1:47 PM, ps5 said:

Krabi, Thailand. Dette er i høysesongen med liten risk for regn. Naturskjønt og blir det for kjedelig er det en rask speedbåt tur til Phuket hvor det er fullt tempo døgnet rundt.

Stabilt rett rundt 30 grader, men ikke et problem så lenge man passer på å være mest mulig i skyggen. 

Legger for orden skyld med et øyeblikksbilde noen meter fra strandkafeen jeg sitter på nå. (Reist hit de siste 10 årene)

Stabilt rundt 30 grader er liksom ikke så kult for meg, jeg mener det seriøst når jeg sier at 20 grader er perfekt.. (Dvs. egentlig er det ca 18 grader som er perfekt, men 20 går helt fint)

Jeg bor slik til at 20-tallet er noe vi ikke ser hvert år, sist var vel faktisk i 2020 mener jeg.. For noen uker siden var jeg på østlandet, der opplevde jeg temperaturer godt over 20 grader og det blir rett og slett i overkant for min del.

 

Lenke til kommentar

Middelhavet i nov-dec er rundt 18-23c, kan nå 25. Ettersom jeg er fastende på Malta så pleier jeg å ta fergen der til Sicilia, og derifra tar jeg tog rundt fra Pozzallo oppover til fastlandet og stopper litt der det passer meg ettersom tog nettverket er fantastisk. Ender gjerne i Venezia og tar da fly tilbake.

Lenke til kommentar
Snylter skrev (1 time siden):

Ganske uinteressant sted for meg, har et klart inntrykk av at granca er et av mange steder med for mye turisme til at det er kult å være der.

Jeg foretrekker egentlig steder uten så mange turister, steder der det i større grad er mulig å få god kontakt med lokalbefolkningen

 

Stabilt rundt 30 grader er liksom ikke så kult for meg, jeg mener det seriøst når jeg sier at 20 grader er perfekt.. (Dvs. egentlig er det ca 18 grader som er perfekt, men 20 går helt fint)

Jeg bor slik til at 20-tallet er noe vi ikke ser hvert år, sist var vel faktisk i 2020 mener jeg.. For noen uker siden var jeg på østlandet, der opplevde jeg temperaturer godt over 20 grader og det blir rett og slett i overkant for min del.

 

Kanariøyene er heldigvis mer enn Gran Canaria og Tenerife.

Jeg kan anbefale La Gomera, La Palma eller El Hierro. Ingen masseturisme, veldig lite kriminalitet og ingen innkastere som maser høl i hodet på folk.

Lenke til kommentar

Tenk litt annerledes og dra til Oman hvor du neppe treffer på Charter-Svein. De er ikke for vant med vestlige turister og jeg traff flere som genuint ønsket trene seg på å snakke engelsk og høre om andre land. Relativt enkelt å finne bonusbilletter til Muscat. Dykkesenter hvor man kan bo et par dager i øde fjord utenfor byen.

Lenke til kommentar
El burro skrev (På 24.7.2024 den 10:39 AM):

Kanariøyene er heldigvis mer enn Gran Canaria og Tenerife.

Jeg kan anbefale La Gomera, La Palma eller El Hierro. Ingen masseturisme, veldig lite kriminalitet og ingen innkastere som maser høl i hodet på folk.

Forteventura er trenings-øya hvor det er gode muligheter for sport. Og sykling er populært så det er mulig å sykle flere ruter uten å bli nedkjørt. Bonusturer dit blir det dårligere med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...