angstfull Skrevet 14. juli Del Skrevet 14. juli (endret) Brukbar erfaren på langdistansesykling (minimum 10 mil i mitt hode). Mener at en billig hybrid som veier over 10 kg, vil være 50 % så energikrevende å holde en snittfart på 23 km/t over en distanse på 10 mil sammenlignet med en brukbar racer. Ergo om man presterer 23 km/t i snitt på en drittsykkel, ville man klart 34,5 km/t om man byttet den ut med ok landeveissykkel. Noen flere som har erfaring i langdistanse som har med testet forskjellen på en ok landeveissykkel og en middels tung hybrid, som støtter meg? Endret 14. juli av angstfull Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 17. juli Del Skrevet 17. juli (endret) Dette blir ett veldig komplisert matematisk regnestykke. Det er mange faktorer som spiller inn i hvorfor en landeveissykkel er mer energieffektiv på landevei. Du er inne på vekt, men du har også aerodynamikk som blir viktigere jo høyere fart du har. Rullemotstand på dekk. I tillegg så handler det om sitteposisjon på sykkelen. En landeveissykkel har ett mer effektivt design enn en hybridsykkel. Om 2 personer med lik fysisk form sykler på hver sin sykkel i 1 time. Den ene på en hybridsykkel med en gjennomsnittsfart på 23 km/t, og den andre på en landeveissykkel med gjennomsnittsfart på 34,5 km/t så vil jeg anta at personen på hybridsykkelen er langt mer utslitt etter den turen. Jeg tror du bommer grovt med ditt anslag på 50% Endret 17. juli av Kron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå