Presley Skrevet 14. juli Del Skrevet 14. juli (endret) Jeg skal ha en biltur i sommer fra Kirkenes via Hammerfest(overnatting) til Tromsø. Jeg vet dette er ei rute som tar lang tid å kjøre, så jeg vet jeg ikke rekker over så veldig mange severdigheter på denne turen. MEN, når jeg først er i området så hadde det vært kjekt å få med seg litt da, om mulig.. Så spørsmålet er, hvilke ting er det mulig å få til å sett på disse to dagene(jeg får en dag i Tromsø også, så i nærområdet der kan jeg kjøre en utflukt på maks en halv dag) via nevnte rute? Jeg har tenkt å kjøre Ifjordfjellet og innom Nordkapp på første dagen av ruta, men det er det eneste som er spikret også så langt. Tips til gjemte perler langs ruta med minst mulig omvei er altså å foretrekke, og ikke de lange fotturene for å komme til noe heller da jeg er dårlig til beins så det begrenser seg veldig både pga det og ikke minst tiden man har til rådighet langs turen. På forhånd takk PS: Jeg har også en dag til disp. i Kirkenes før turen starter, da har jeg i utgangspunktet tenkt å kjøre Pasvikdalen og ut til Grense Jakobselv og Kong Oscar II's kapell. Men der er jeg også åpen for justeringer Endret 14. juli av Presley Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. juli Del Skrevet 15. juli Tromsø: Tromsøbadet, fjellheisen og polarmuseet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå