Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mor som er alkoholiker, veldig vondt.


Anbefalte innlegg

Jeg har en mor som har drukket alkohol i minst 30 år, det har ikke gjort henne noe godt, verken psykisk eller fysisk. Hun holder aldri det hun lover. Hun er sta, eier ikke selvinnsikt, skylder på alle andre enn seg selv og har skrevet mye vondt til meg på melding for så å si i ettertid at hun ikke husker eller forstår hva hun skrev og at hun beklager. Jeg var på besøk hos henne tidligere i år å det gikk greit til å begynne med men så klarte jeg ikke å være der mer så jeg reiste, jeg syntes synd på korleis hun lever så da bestemte jeg meg for å kjøpe noen ting til henne som hun skulle betale tilbake, litt per måned fra september men det gjenstår å se. Når jeg står opp for meg selv, da kaller hun det styr og det orker ikke hun. Hun vil gjerne at jeg skal komme på besøk til henne i jula og at hun savner meg men jeg tviler sterkt.. Hun er 60 år nå, veldig tynn, fremdeles driver med sin selvdestruktive livstil, det er vondt. Hun spør både meg og min halvsøster om penger men vi begge har begynt med å si nei. Jeg er fremdeles glad i henne, hvordan stopper man det? 

Endret av .Daniel.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om hun ikke vil ha hjelp er det vanskelig å stoppe det
Om hun er 60 år og har drevet slik i over 30 år er det vanskelig å gjøre noe med det.
Hun må ha profesjonell hjelp, og det skal mye til å ordne tvangs-behandling.

Kan hende hun må ha et ultimatum.
Om hun faktisk er alkoholiker er det farlig å bare slutte over natta, men kroppen må avvennes alkohol.
 

Lenke til kommentar
Eskove skrev (Akkurat nå):

Om hun ikke vil ha hjelp er det vanskelig å stoppe det
Om hun er 60 år og har drevet slik i over 30 år er det vanskelig å gjøre noe med det.
Hun må ha profesjonell hjelp, og det skal mye til å ordne tvangs-behandling.

Kan hende hun må ha et ultimatum.
Om hun faktisk er alkoholiker er det farlig å bare slutte over natta, men kroppen må avvennes alkohol.
 

Hun sier at hun ikke trenger hjelp. Hun er 60 år og har drevet slik i over 30 år. Problemet er at hun er god på å lyve og drive med skuespill, det har hun gjort i mange år. 

Om jeg gir henne et ultimatum, så er det nesten garantert at hun heller velger sin destruktive livsstil men man kan ikke være sikker på det før man har prøvd... skeptisk om jeg skal prøve det i hele tatt..

Ja, forstår det. 

 

Lenke til kommentar
.Daniel. skrev (7 minutter siden):

skeptisk om jeg skal prøve det i hele tatt..

Du må huske at selv om hun er din mor må du tenke på din egen helse også.
Også den psykiske helsen din.

Så linken fra @Gavekort er en fin plass å begynne.
Og du kan snakke med din egen fastlege også.
Bare for å få snakket med noen proffe om dette, ikke bare for din mor sin helse men også din egen.

Er vanskelig å sette seg inn i dette når man ikke har problemet selv.
Men man skal ikke undervurdere fastlegen sin :) 

Så uansett hvordan framtiden går lykke til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Eskove skrev (Akkurat nå):

Du må huske at selv om hun er din mor må du tenke på din egen helse også.
Også den psykiske helsen din.

Så linken fra @Gavekort er en fin plass å begynne.
Og du kan snakke med din egen fastlege også.
Bare for å få snakket med noen proffe om dette, ikke bare for din mor sin helse men også din egen.

Er vanskelig å sette seg inn i dette når man ikke har problemet selv.
Men man skal ikke undervurdere fastlegen sin :) 

Så uansett hvordan framtiden går lykke til. 

Ja, det må jeg ellers blir jeg mer ødelagt enn jeg må.

Jeg har time med fastlegen min nå den 22 juli, han vet om min historie, han mener at jeg må kutte kontakten helt ut med min mor. Det blir siste timen med han siden han har bestemt seg for å slutte å være fastlege i norge.

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...