Gå til innhold

Anbefalte innlegg

rabler skrev (33 minutter siden):

Ja det er en grov beskyldning når dere forsøker å legge skylden på en person. Det er også fullstendig latterlig og vitner om fullstendig mangel på kunnskap om hvordan spill utvikles.

Alt dere påstår om Black Rock, SBI og hvem andre dere har lagt for hat er faktisk ren løgn.

Sorry, nå unnlot jeg nevne en "felle" for deg i forrige svar til deg. Ja jeg vil kalle det en felle, vi får se hva du svarer til det :)

Nå ga jeg i utgangspunktet et eksempel på et spill jeg kjenner veldig godt til, bedre enn deg vil jeg tro. Så litt vårt "styrkeforhold" er ganske ujevnt.. som sagt sorry. 

Den verste beskrivelsen jeg gav av henne, er vel dette. Kommer an på vinklingen og øyet som leser. Som du sier er en grov beskyldning.

Lush skrev (På 3.9.2024 den 11:59 PM):

Hvor en uskyldig SBI konsulent fra utgiver Gearbox ble sjef over story teamet i studioet

Vel, da er det en grov beskyldning, at en konsulent som gjorde jobben sin. Akkurat for de ideene og verdiene hun selv og arbeidsgiver står for. Nemlig en sterkere og større rolle for DEI i spill som de har samarbeid med. Vi kan være uenig i måten og hvordan de samarbeider med. Men jeg kan gjenta at jeg sa: 

Lush skrev (På 3.9.2024 den 11:59 PM):

Nå skal det sies, at ingenting tyder på at konsulenten fikk stillingen sin gjennom tvang og trusler. Men at spillutvikleren Blackbird Interactive, ga hun en stilling som en del av samarbeidet med SBI

Så det å si at en historie som alltid har hatt en kvinne drevet historie: dvs i HW så er 'fleet command' en kvinne som er 'piloten/AI' du styrer i moderskipet. Og som har ført folket i spillet fra undertrykkelse og folkemord til å vinne tilbake en rettferdig plass i spillets Universet. 

Er blitt endret fra fokus på folket (Higaraans) og dets historie, til et fokus på datteren av Karen Sjaat(fleet command), i sin jakt på moren som er forsvunnet. Og en kvinnelig hersker, som motstander. Hvor folket og deres kamp er havnet i baksete.

Er det feil? latterlig, grov beskyldning...

Igjen, jeg sier at dette ble endret etter hun tiltro, sin stilling som "Managing Director of Narrative properties" til slutt. Etter å ha vært Senior Writer, Head of Writing i Blackbird Interactive. Og jeg vil påstå at jeg har prøvd å unngå å nevne henne, blant annet med å ikke bruke hennes navn. Folk finner ut hvis de undersøker. Men hun er en SBI/DEI representant, og hun gjorde jobben sin.

Vi kan ikke konkludere om endringen var berettiget eller ikke, da vi ikke vet detaljene. Historien som hadde blitt jobbet med siden 2017 og fram til hun fikk innflytelse i 2020 og spesielt da i 2022, kan ha vært like svak. Og de kan ha prøvd da å endre historien på slutten av produksjonen, og gått for denne retningen.

Men bevisene viser, at de allerede hadde fullført mye jobb med historien, som fans hadde blitt gitt eksempler og utdrag i oppdateringene fra 2017. Stemmeskuespill, Cut scenes med håndtegnede sekvenser, som ble brukt i previews. Før de plutselig ble droppet rundt 2022. Og et par utsettelser av spillet.

Og her kan vi vel være enige om at, endringer midt i en stor produksjon, sjeldent er et godt tegn for utfallet. Suprise me.

Igjen, poenget mitt var at spillets historie ble endret, om den ble bedre eller verre tror jeg du kan anta hva jeg mener om. Men historien ble utpekt som svak, og spesielt ettersom spillserien er kjent for å ha den beste historie i RTS sjangeren, gjennom tidene.

Det var også andre svakheter med HW3, men som sagt poenget mitt var at historie ble endret fra å være et "standard" HW historie, til å bli endret i bilde av et mer DEI fokusert historie. Og er ikke det en bra ting, i dine øyne? 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 hours ago, Lush said:

Vi kan ikke konkludere om endringen var berettiget eller ikke, da vi ikke vet detaljene. Historien som hadde blitt jobbet med siden 2017 og fram til hun fikk innflytelse i 2020 og spesielt da i 2022, kan ha vært like svak. Og de kan ha prøvd da å endre historien på slutten av produksjonen, og gått for denne retningen.

Dette. Det er ingen grunn til å trekke de konklusjonene dere har gjort.

3 hours ago, Lush said:

Men bevisene viser, at de allerede hadde fullført mye jobb med historien, som fans hadde blitt gitt eksempler og utdrag i oppdateringene fra 2017. Stemmeskuespill, Cut scenes med håndtegnede sekvenser, som ble brukt i previews. Før de plutselig ble droppet rundt 2022. Og et par utsettelser av spillet.

Dette er faktisk ikke beviser. Dette er detaljer uten kontekst. Dere aner ikke hva som har skjedd og alt blir bare tullete gjetteleker der deres bias skinner tydelig gjennom.

3 hours ago, Lush said:

Og her kan vi vel være enige om at, endringer midt i en stor produksjon, sjeldent er et godt tegn for utfallet. Suprise me.

Igjen, poenget mitt var at spillets historie ble endret, om den ble bedre eller verre tror jeg du kan anta hva jeg mener om. Men historien ble utpekt som svak, og spesielt ettersom spillserien er kjent for å ha den beste historie i RTS sjangeren, gjennom tidene.

Ingen endrer en histore som fungere og er bra. Ingen. Når det har blitt gjort så store endringer er det fordi det de hadde rett og slett ikke fungerte. Helt garantert.

3 hours ago, Lush said:

Det var også andre svakheter med HW3, men som sagt poenget mitt var at historie ble endret fra å være et "standard" HW historie, til å bli endret i bilde av et mer DEI fokusert historie. Og er ikke det en bra ting, i dine øyne? 

Dette tror jeg rett og slett ikke på.

• Liker 5
Lenke til kommentar
rabler skrev (6 timer siden):

Dette. Det er ingen grunn til å trekke de konklusjonene dere har gjort.

Dette er faktisk ikke beviser. Dette er detaljer uten kontekst. Dere aner ikke hva som har skjedd og alt blir bare tullete gjetteleker der deres bias skinner tydelig gjennom.

Ingen endrer en histore som fungere og er bra. Ingen. Når det har blitt gjort så store endringer er det fordi det de hadde rett og slett ikke fungerte. Helt garantert.

Dette tror jeg rett og slett ikke på.

Dette var mange solide argumenter, la oss ta skylappene på, ingen annen forklaring går, aldri skjedd i verdenshistorien før..

Vi får se om NOCLIP, GVMERERS eller andre en gang kommer til å se på HW3 produksjonen en gang, eller om teamet selv vil uttale seg. Om du ikke vet om disse, så ville jeg sjekket de ut, mange gode dokumentarer der de ser på både suksessfulle spill og langt fra suksessfulle spill. Med fokus på hvorfor ting ble som det ble. Med intervjuer av utviklere og produsenter. Men vil tro de har andre nylige utgitte spill som er av større interesse.

rabler skrev (6 timer siden):

Ingen endrer en histore som fungere og er bra. Ingen.

... I rest my case, siden vi aldri har sett dette før.. går ikke an å fortelle dårlige historier hvis det er slik btw xD

Vel, jeg lar dette her stå slik som det er, folk kan alltid gjøre opp sin egen mening. Det har sporet nok av, med det som bare var et eksempel på at Blackrock, SBI, og at nye stemmer i en rolle som sjef for historie. Faktisk har en påvirkningskraft, umulig tydeligvis men vi får vel være uenig der:) 

Snakkes :)

Endret av Lush
  • Liker 2
Lenke til kommentar
bubba477 skrev (12 timer siden):

En litt snodig måte å gjøre det på. Artikkelen snakker om ytringsfrihet og så får bare utviklerene komme til orde?

I en annen tråd var det brukere som la ut navnet på en utvikler og fremmet uriktige påstander, kom med nedsettende kommentarer og sprø beskyldninger mot spillstudioet - som grenset til konspirasjonsteorier. Noen beskyldte dem for forhold som er lovstridig.

Vi vet alle hvordan en ny tråd under den artikkelen ville endt, bare mer av det samme rælet fra de samme brukerne.

Vil du komme til orde kan du jo bare lage en tråd selv her på forumet.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (8 timer siden):

I en annen tråd var det brukere som la ut navnet på en utvikler og fremmet uriktige påstander, kom med nedsettende kommentarer og sprø beskyldninger mot spillstudioet - som grenset til konspirasjonsteorier. Noen beskyldte dem for forhold som er lovstridig.

Vi vet alle hvordan en ny tråd under den artikkelen ville endt, bare mer av det samme rælet fra de samme brukerne.

Vil du komme til orde kan du jo bare lage en tråd selv her på forumet.

De moderer jo trådene så er litt rart at de ikke tar debatten men som vanlig faller ned i spilljournalist fella. Trist, men forventet kanskje.

• Liker 2
Lenke til kommentar
On 6.9.2024 at 7:17 AM, Lush said:

Vi får se om NOCLIP, GVMERERS eller andre en gang kommer til å se på HW3 produksjonen en gang, eller om teamet selv vil uttale seg. Om du ikke vet om disse, så ville jeg sjekket de ut, mange gode dokumentarer der de ser på både suksessfulle spill og langt fra suksessfulle spill. Med fokus på hvorfor ting ble som det ble. Med intervjuer av utviklere og produsenter. Men vil tro de har andre nylige utgitte spill som er av større interesse.

Jeg har sett masse på Noclip. Vet du hva de aldri har funnet? Et spill som endte opp som dårlig pga "woke".

Endret av rabler
  • Liker 4
Lenke til kommentar
On 3.9.2024 at 10:11 PM, Martelè said:

Concord skal nå fjernes fra Steam etter bare noen dager

On 3.9.2024 at 10:13 PM, Toxilo said:

Vi vet det, på tide å ta fram fela si å spille litt for Concord. 😀🎻🎶

Funeral GIFs | Tenor

Nå som spillet er gravlagt. Må denne woke-fiaskoen aldri bli glemt. Om ikke var det forferdelig mye penger ut av vinduet.

Endret av P7SA
  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, rabler said:

Spillet var kjedelig, ikke woke. Det må vi faktisk aldri glemme.

Aha..  Det var altså at spillet var kjedelig som gjorde at "ingen" gadd å kjøpe det og at de måtte legge ned. rabler har talt. Nå vet vi endelig den faktiske grunnen. Spillet var kjedelig. Absolutt ikke noe woke i dette spillet. 

Gamer.no omtalte spillet på følgende måte. "Concord er et overraskende godt skytespill". Internasjonale media omtalte det stort sett ok/bra. IGN og mange andre, 7/10. Nå har ikke jeg lest så mange anmeldelser. Men kjedelig var ikke noe jeg har sett snakk om før. Interessant at hundretusener som i grunn skulle kjøpt spillet evnet å bare SE at spillet var SÅ kjedelig at NEI, dette gidder vi ikke prøve engang. Det til tross for disse anmeldelsene.

Eller kanskje de gikk online og leste bruker-reviews på f.eks meta-critic.  For det er jo "kjedelig" som går igjen og forklarer hvorfor spillet har 82% negative reviews og snitt på under 2/10 blant PS5 brukere. Eller 95% negative reviews på PC og score på 0.6/10. Ikke woke eller politikk. 

https://www.metacritic.com/game/concord/user-reviews/?platform=playstation-5&filter=Negative Reviews

Om folk gikk på youtube så gikk jo ordet "kjedelig" mye igjen der også. Noe man tydelig kan lese i f.eks denne overskriften:

PlayStation's Concord is a Woke Steaming Pile of S**t (Review)

Endret av P7SA
  • Liker 7
Lenke til kommentar
P7SA skrev (4 timer siden):

Aha..  Det var altså at spillet var kjedelig som gjorde at "ingen" gadd å kjøpe det og at de måtte legge ned. rabler har talt. Nå vet vi endelig den faktiske grunnen. Spillet var kjedelig. Absolutt ikke noe woke i dette spillet. 

Gamer.no omtalte spillet på følgende måte. "Concord er et overraskende godt skytespill". Internasjonale media omtalte det stort sett ok/bra. IGN og mange andre, 7/10. Nå har ikke jeg lest så mange anmeldelser. Men kjedelig var ikke noe jeg har sett snakk om før. Interessant at hundretusener som i grunn skulle kjøpt spillet evnet å bare SE at spillet var SÅ kjedelig at NEI, dette gidder vi ikke prøve engang. Det til tross for disse anmeldelsene.

Eller kanskje de gikk online og leste bruker-reviews på f.eks meta-critic.  For det er jo "kjedelig" som går igjen og forklarer hvorfor spillet har 82% negative reviews og snitt på under 2/10 blant PS5 brukere. Eller 95% negative reviews på PC og score på 0.6/10. Ikke woke eller politikk. 

https://www.metacritic.com/game/concord/user-reviews/?platform=playstation-5&filter=Negative Reviews

Om folk gikk på youtube så gikk jo ordet "kjedelig" mye igjen der også. Noe man tydelig kan lese i f.eks denne overskriften:

Hovedgrunnen til at Concord feilet var fordi det ikke var unikt nokk til å konkurrere
i Hero Shooter sjangeren. Pluss at det kostet penger

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
4 hours ago, Martelè said:

Hovedgrunnen til at Concord feilet var fordi det ikke var unikt nokk til å konkurrere
i Hero Shooter sjangeren. Pluss at det kostet penger

Spillet var jo kjempe unikt! Det hadde ca 7-8 "kvinnelige" karakterer. Det at det er litt vanskelig å si nøyaktig hvor mange av de karakterenene som var kvinner sier jo litt om hvor unikt spillet var. Ikke en eneste av de var over middels attraktiv og de fleste var særdeles lite attraktive! Veldig unikt for et heltespill. Absolutt alle karakterer hadde pronomen! Totalt var det 16 karakterer som på forskjellig vis siktet seg inn på et nesten ikke eksisterende "moderne og woke publikum". Noe som gjenspeiles i mye unik omtale på nett. Noe som igjen resulterte i en unik og historisk flopp. 

Ja, spillet kostet penger, noe også jeg tror påvirket litt negativt slik som markedet er. Men betaen, som var GRATIS, hadde ekstremt dårlige spillertall og indikerte i grunn tydelig at spillet kom til å floppe selv om det hadde vært lansert som et gratis spill.

"The peak for a free open beta is way too low – The game peaked at 2,388 players on Thursday when it launched. That is a very, very low amount of players in the context of a new multiplayer release"

https://www.forbes.com/sites/paultassi/2024/07/22/there-is-no-spinning-how-poorly-sonys-concord-open-beta-went-on-steam/

Endret av P7SA
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
13 hours ago, rabler said:

Spillet var kjedelig, ikke woke. 

Mer funfacts. Gamer.no skrev faktisk "Det er også kjempeartig å spille."

Youtube anmeldelsen jeg nevnte. Den som beskriver spillet som Woke Steaming Pile of ....  Har ca. 50% flere views enn IGN sitt review. Antall likes på videoen er ca 95%.

IGN sitt review av Concord. Et review som bare hadde baller til å beskrive karakterene som "16 compelling characters to master" eller "charming" har ca 5% likes. Eller 95% DISLIKES.

Jeg tror det er mange gamere som begynner å bli lei "politisk korrekte" anmeldelser som totalt unngår elefanten i rommet. En god anmeldelse bør helst reflektere hva potensielle kjøpere flest kommer til å tenke og mene om spillet. Eventuelt nevne aktuelle ting. Om mainstream media ikke evner å skrive relevante anmeldelser, eller lage relevante videoanmeldelser så graver de sakte men sikkert sin egen grav.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, P7SA said:

Mengden idioter som har woke som triggerord er forsvinnende liten i den store sammenhengen så nei det tror jeg faktisk ikke. 🙄

• Liker 4
Lenke til kommentar
On 28.7.2024 at 10:47 PM, rabler said:

Majorieten av spillere setter pris på DEi og driter en lang dag i woke-kritikken din.

Woke-kritikk virker til å være langt mer populært enn woke, i det minste på YT, kanskje YT regnes som en høyre-ekstrem platform? Ikke vet jeg.

Woke-kritikk er også enormt populært på X. 

11 hours ago, rabler said:

Spillet var kjedelig, ikke woke. Det må vi faktisk aldri glemme.

De tok kanskje ''mangfold'' litt langt, ikke en eneste hvit person?(av 16 karakterer) Jeg minnes om konspirasjonsteorien om at mangfold faktisk betyr fravær av hvite...

Jeg tror ikke woke er det eneste som gikk galt, men jeg tror woke folk er udugelige, jeg tror ikke politiske folk er gode historiefortellere eller kunstnere. Woke har en sterk tendens til å ødelegge innlevelsen og 'suspension of disbelief'.
Det virker også som at Woke folk og woke-infiserte studio lager stygge, uinteressante eller ulogiske karakterer.

• Liker 6
Lenke til kommentar
P7SA skrev (10 timer siden):

Det at det er litt vanskelig å si nøyaktig hvor mange av de karakterenene som var kvinner sier jo litt

Nå påstår jo du altså at spillet hadde pronomen på karakterene, så hvor er problemet her? Vanskelig å lese?

Ikke en eneste av de var over middels attraktiv

Dette er en subjektiv påstand. Du kan ikke snakke for alle andre.

Totalt var det 16 karakterer som på forskjellig vis siktet seg inn på et nesten ikke eksisterende "moderne og woke publikum".

Veldig spesielt med tanke på at spillet var satt til verdensrommet, ikke til jorden, så det vil vel i realiteten være null personer som kan kjenne seg igjen i karakterene?

Men betaen, som var GRATIS

Betaen som du måtte registrere deg gjennom psn for å spille, etter at de hadde en betalt beta.

Er det dårlig trolling eller bare noen som ikke vet hva de snakker om?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Iki skrev (2 timer siden):

Betaen som du måtte registrere deg gjennom psn for å spille, etter at de hadde en betalt beta.

Her vil jeg tro hypotesen din er at en betydelig mengde potensielle spillere, ikke har en PSN konto og dermed ikke gidder å registrere en konto. Selvsagt, om du ikke har er dette en "hindring" men for eksisterende brukere så er det jo gratis.

FYI: 116 millioner aktive brukere (2024)

Har du en PS, så har du mest sannsynlig en konto.. og du mener fremdeles at Concord ikke maktet å få flere til å teste betaen, kun fordi de ikke hadde en PSN konto? Synes det er en lite troverdig begrunnelse, når flere påstår gameplay var bra. Ville tro jungeltelegrafen ville spredt seg.. Vel, vi får se om spillet relanseres om et par måneder eller ett år.. for i ifølge denne teorien, så trengs det jo bare å lanseres som F2P. "Ingenting annet galt med spillet"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Lush skrev (13 minutter siden):

Her vil jeg tro hypotesen din er at en betydelig mengde potensielle spillere, ikke har en PSN konto og dermed ikke gidder å registrere en konto. Selvsagt, om du ikke har er dette en "hindring" men for eksisterende brukere så er det jo gratis.

FYI: 116 millioner aktive brukere (2024)

Her går du utfra at alle de som har en psn konto har Steam på PCen (for det er Steam sine tall som diskuteres) og at de deretter har fått med seg at det skulle være en åpen beta i tillegg til den betalte lukkede som kun var for dem som forhåndsbestilte spillet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...