Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Reg2000 skrev (12 minutter siden):

Det er synd at denne typen spill må være f2p med mikrotransaksjoner, battlepass o.l for å overleve.

Dette er et live-service spill - forventet vi noe annet? De skjøt seg selv i foten med å sette en prislapp på 449 kroner på spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
rabler skrev (På 28.7.2024 den 10:47 PM):

Majorieten av spillere setter pris på DEi og driter en lang dag i woke-kritikken din.

Rettelse, majoriteten av spillere bryr seg katta vedrørende DEi, riktignok bryr de seg heller ikke stort om woke kritikk. Men å hevde de setter stor pris på noe, fordi de ikke bryr seg.. 🤦

Lenke til kommentar
 

Dette er et live-service spill - forventet vi noe annet? De skjøt seg selv i foten med å sette en prislapp på 449 kroner på spillet.

Ja personlig mener jeg f2p modellen med mikrotransaksjoner og battlepass gjør spillene dårligere. Jeg vil heller betale for spillet og evt utvidelser enn hatter og skins. Da får man også ofte færre botter, juksere o.l som kan lage stadig nye kontoer på f2p spill. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Majorieten av spillere setter pris på DEi og driter en lang dag i woke-kritikken din. 


Ifølge hvem?

Bransjen klarer i økende grad knapt å gi bort disse spillene gratis engang. Filmer og TV-serier bomber på rekke og rad. Folk er lei.

Nesten 2/3 av amerikanere oppgir at de ikke ønsker at bedrifter skal ta politiske standpunkt overhodet. Jeg mistenker at den prosentandelen er vesentlig høyere i gaming, som i tilfelle AAA-spill fremdeles er overveldende flest menn, og antagelig overveldende flest hvite og asiatiske menn.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (18 timer siden):

Ja personlig mener jeg f2p modellen med mikrotransaksjoner og battlepass gjør spillene dårligere. Jeg vil heller betale for spillet og evt utvidelser enn hatter og skins. Da får man også ofte færre botter, juksere o.l som kan lage stadig nye kontoer på f2p spill. 

Selv fullpris spill har mikrotransaksjoner og battlepass, så det slipper man ikke unna. Da er det bedre at spillet er f2p til å begynne med.

Jeg er enig i at det gjør spillene dårligere ettersom jeg ikke kunne brydd meg mindre om skins og annet dill dall. Savner tiden hvor man faktisk måtte grinde litt for å unlocke ting i spillet. Nå kan det meste kjøpes, så det er ingenting å jobbe frem mot.

Lenke til kommentar
rabler skrev (41 minutter siden):

For folk som ikke klarer å gjøre seg opp sin egen mening.

Du går glipp av mange gode spill da. Spiderman 2, God of War, Sable… De har også Valve som kunder så Deadlock kan du også bare drite i.

Korrekt meg om jeg har misforstått deg her, men mener du at det er folk som ikke klarer å gjøre opp sin egen mening som følger DEIDetected? Blir litt å skjære folk over en kam, vel?

Om enkelte unngår å kjøpe visse spill fordi X-aktør er involvert, er det mer et "informert" valg hvis ikke noe annet. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, EnGlemtMech said:

Korrekt meg om jeg har misforstått deg her, men mener du at det er folk som ikke klarer å gjøre opp sin egen mening som følger DEIDetected?

Ja når man må rådføre seg med en liste for å vite om man skal mislike et spill er man mer opptatt av å være en del av kulten enn å spille gode spill.

1 hour ago, EnGlemtMech said:

Om enkelte unngår å kjøpe visse spill fordi X-aktør er involvert, er det mer et "informert" valg hvis ikke noe annet. 

Om man unngår å kjøpe spill fordi Sweet Baby Inc involvert er man kunnskapsløs og baserer livet sitt på en løgn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
21 minutes ago, rabler said:

Ja når man må rådføre seg med en liste for å vite om man skal mislike et spill er man mer opptatt av å være en del av kulten enn å spille gode spill.

Om man unngår å kjøpe spill fordi Sweet Baby Inc involvert er man kunnskapsløs og baserer livet sitt på en løgn.

Hvordan blir man mer kunnskapsløs hvis man benytter seg av mer info som gir mer kunnskap? Null logikk der.
Poenget med listen er at det er et varsel om at spillet blir misbrukt til å fremme politiske agendaer og woke ting som ødelegger spill etter min mening.

Endret av Toxilo
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Toxilo skrev (5 minutter siden):

Hvordan blir man mer kunnskapsløs hvis man benytter seg av mer info som gir mer kunnskap? Null logikk der.
Poenget med listen er at det er et varsel om at spillet blir misbrukt til å fremme poliitiske agendaer og woke ting som ødelegger spill etter min mening.

Nå er vel langt fra alle spill på den listen helt "100% woke agenda pushing" da. 🤔

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (På 25.8.2024 den 2:54 PM):

Det gjør at de fleste bare har tid til et tidkrevende spill. Og det er vanligvis første mann til mølla til å lage et kompetent spill i den sjangeren som vinner.

Akkurat det e gjør at jeg ikke klarer mange moderne spill. Ta feks Doom eternal, null tull. Du kan samle på noen figurer og det er litt skjulte greier å finne. Assassin's creed har en masse greier som eg lagd for å sløse tiden min. Kommer ikke på noen andre spill som sløser med tiden til spillerene på stående fot, men regner med mange andre her har noen. 

 

Reg2000 skrev (På 27.8.2024 den 12:29 PM):

Det er synd at denne typen spill må være f2p med mikrotransaksjoner, battlepass o.l for å overleve.

Hvorfor det? Hvordan mener du at de burde finansieres? 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Toxilo said:

Hvordan blir man mer kunnskapsløs hvis man benytter seg av mer info som gir mer kunnskap? Null logikk der.
Poenget med listen er at det er et varsel om at spillet blir misbrukt til å fremme politiske agendaer og woke ting som ødelegger spill etter min mening.

Du får ikke mer kunnskap av å benytte deg an informasjon som baserer seg på løgn. Konspirasjonsteoriene om SBI er ikke kunnskap.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...