Gå til innhold

Anbefalte innlegg

5 minutes ago, Martelè said:

Concord skal nå fjernes fra Steam etter bare noen dager

Det var nok ikke så lurt å forsøke å selge det til fullpris. Når konkurransen i dette sjiktet er så hard som den er var det noe optimistisk å tro at folk var villig til å betale for det.

Siden de faktisk har gått til skrittet å refundere pengene regner jeg med det dukker opp i f2p-versjon om ikke lenge.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
16 minutes ago, rabler said:

Det var nok ikke så lurt å forsøke å selge det til fullpris. Når konkurransen i dette sjiktet er så hard som den er var det noe optimistisk å tro at folk var villig til å betale for det.

Siden de faktisk har gått til skrittet å refundere pengene regner jeg med det dukker opp i f2p-versjon om ikke lenge.

f2p vil ikke redde dette spillet, woke selger ikke og ingen vil ha det, selv om det er gratis.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
rabler skrev (2 timer siden):

Hvordan si at man ikke aner noe om bedrifter og økonomi uten å si at man ikke aner noe om bedrifter og økonomi… :rofl:

Her må du forklare nærmere rable rabler, som er så smart i bedriftsøkonomi.

Regner med du vet noe vi ikke vet, selv om Sony kastet søpla på bålet to uker etter release? Med full refund. 8 år utvikling, Sony kjøpte studioet også med dette som en del av dealen for X antall millioner, 100+ millioner brukt ila årene i utvikling i tillegg... Men ja, forklar oss hvordan dette egentlig er en suksesshistorie, I'll wait. :D

Er ingen andre som er så delusional som rabler på dette forumet her, er helt utrolig. Må være trolling. 

Endret av Frode789
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (På 29.8.2024 den 8:07 AM):

At et lite kanadisk byrå med 16 ansatte terroriserer spillindustrien og gjør spill til «woke» må vel være blant de aller dummeste narrativene som har kommet fra anti-«woke» influenserne de siste årene.

(…) harassment campaigns flooded with falsehoods and accusations bordering on conspiracy; attacks aimed primarily at women and people of color; the idea that video game culture for cis white men is being stolen from them.

The Small Company at the Center of ‘Gamergate 2.0’
https://www.wired.com/story/sweet-baby-video-games-harassment-gamergate/

«That conspiracy grew, and for months Sweet Baby and its employees were hounded by angry gamers hurling hate, racism, and pedophilia accusations. Games the company had worked on were targeted as well, with players leaving negative reviews and citing Sweet Baby as the reason.»

https://medium.com/@craigjoneswrites/sweet-baby-inc-and-that-one-screenshot-ae17f4948f87

No, one company isn’t ‘forcing’ diversity into all your favorite video games.

https://kotaku.com/sweet-baby-inc-consulting-games-alan-wake-2-dei-1851312428

Nå fikk du nettopp se videoen, som virkelig viser ansiktet til byråer som SBI, Blackrock og andre.

SBI var involvert i mitt hjertebarn fra barndommen: Homeworld. Hvor en uskyldig SBI konsulent fra utgiver Gearbox ble sjef over story teamet i studioet, ganske lagt uti utviklingen av HW3. Nå har vi ikke detaljene, men fra det man kunne finne, så fikk HW3 en utsettelse like før jul 2023. Ingen forklaring, men det var en stund etter at konsulenten tiltro stillingen.

Nå må det nevnes at HW3 var i utvikling siden 2017, og tidligere backere fikk både spørreundersøkelse og oppdateringer om utviklingen gjennom årene. Og der fikk vi se et spill som hadde de ikoniske tegnede black & white bildene i kampanjen. Og en historie som skulle fortsette fortellingen om folket som vi reddet i HW1. 

Når HW3 omsider ble lansert, så var det meste av dette borte. Istede sentrerte handlingen mer om kvinnen som styrer skipet ditt. Og alle cutscenes var gjort i vanlig CGI.

Kort fortalt så hadde det som gjorde HW til Homeworld, blitt enda et DEI spill. Og med den korte tiden til å endre historien så preget dette også spillet. Med en svak historie, som ikke bød på mye spesielt. Du kan lese Gamer sin anmeldelse og andre. 

Hvordan vet vi dette, jo fordi datamining av spillet viser rester fra den tidligere historien, og disse tegnede bildene. Samt oppdateringene backere fikk tidvis siden 2017. Nå vet vi ikke om spillet hadde blitt bedre eller dårligere. Men poenget er at spillet ble endret, fordi en uskyldig konsulent fikk kontroll på utviklingen av historien. Og hun har i etterkant slettet alt av koblinger til sin tid hos utvikleren, men internett glemmer ikke. Så i videoer om dette, så kan du se alt av utsagn om hva hun vil med spill.

Nå skal det sies, at ingenting tyder på at konsulenten fikk stillingen sin gjennom tvang og trusler. Men at spillutvikleren Blackbird Interactive, ga hun en stilling som en del av samarbeidet med SBI. Siden disse samarbeidene også byr på tilgang til gunstige lån til utviklingen. Som er fristende for små spill studioer og større selskaper for å spre kostnad i budsjettene.

Så helt deres feil, å tro at deres innflytelse var en god endring og bruk av tid og ressurser. Etter min mening. 

Spillet fikk ihvertfall under snittet gode anmeldelser av de fleste anmeldere. Og historien utpekt som den svakeste delen. Så de har påvirkning, og spillet er enda en i rekken av spill som ikke har hatt suksess med SBI.

Endret av Lush
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
On 15.7.2024 at 9:12 AM, Iki said:

Du snakker fortsatt om pre-order tallene på Steam, som får en åpen beta senere.

On 16.7.2024 at 3:56 AM, Iki said:

Etter at betaen er over?...

Altså du prøver ikke engang...

On 25.8.2024 at 11:10 AM, Iki said:

Nope. Betaen var ferdig.

Du er også helt elendig på å forstå at du snakker om et konsollspill.

https://nordic.ign.com/firewalk-studios-probablymonsters-project/86656/news/concord-going-offline-this-week-as-sony-offers-full-refunds

Concord Is Suddenly Getting Pulled Offline With Sony Promising Full Refunds

It launched to miniscule player numbers.

borat.4.meme.webp

• Liker 9
Lenke til kommentar
2 hours ago, Lush said:

SBI var involvert i mitt hjertebarn fra barndommen: Homeworld. Hvor en uskyldig SBI konsulent fra utgiver Gearbox ble sjef over story teamet i studioet, ganske lagt uti utviklingen av HW3. Nå har vi ikke detaljene, men fra det man kunne finne, så fikk HW3 en utsettelse like før jul 2023. Ingen forklaring, men det var en stund etter at konsulenten tiltro stillingen.

Ingen detaljer, selvsagt, men det er jo faktisk en forutsetning for en god konspirasjonsteori 🤣

• Liker 8
Lenke til kommentar
rabler skrev (10 timer siden):

Ingen detaljer, selvsagt, men det er jo faktisk en forutsetning for en god konspirasjonsteori 🤣

Nei, derfor jeg er ærlig med det så flott respons med en laughing emoji 😛 Men det går helt fint, jeg tar meg ikke nær av det. Men rart når vi kan diskutere saklig, hadde vært nok med et punktum og litt tenking før man kommenterer :D  

Tilbake til poenget ditt. Det er bevis/indisier i selve produktet. Selv om vi ikke satt i samme rom da de planla spillet, utviklet spillet og hørte på hva som førte til endringen. Så er det en markant endring fra hva de startet med og hva de endte opp med. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
4 hours ago, Lush said:

Tilbake til poenget ditt. Det er bevis/indisier i selve produktet. Selv om vi ikke satt i samme rom da de planla spillet, utviklet spillet og hørte på hva som førte til endringen. Så er det en markant endring fra hva de startet med og hva de endte opp med. 

Nei det er faktisk ingen "beviser" i spillet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Frode789 skrev (20 timer siden):

Her må du forklare nærmere rable rabler, som er så smart i bedriftsøkonomi.

Regner med du vet noe vi ikke vet, selv om Sony kastet søpla på bålet to uker etter release? Med full refund. 8 år utvikling, Sony kjøpte studioet også med dette som en del av dealen for X antall millioner, 100+ millioner brukt ila årene i utvikling i tillegg... Men ja, forklar oss hvordan dette egentlig er en suksesshistorie, I'll wait. :D

Er ingen andre som er så delusional som rabler på dette forumet her, er helt utrolig. Må være trolling. 

Ingen respons rabler? Ble du stille plutselig? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
rabler skrev (6 timer siden):

Nei det er faktisk ingen "beviser" i spillet.

Lush skrev (23 timer siden):

Hvordan vet vi dette, jo fordi datamining av spillet viser rester fra den tidligere historien, og disse tegnede bildene. Samt oppdateringene backere fikk tidvis siden 2017.

Alle som har lyst å finne ut av dette, vil finne det samme. Hjelper lite med din mening her :) Dette var svakt, skulle tro du hadde lært litt dårlige vaner fra Dustborn 😛

• Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Lush said:

Alle som har lyst å finne ut av dette, vil finne det samme. Hjelper lite med din mening her :) Dette var svakt, skulle tro du hadde lært litt dårlige vaner fra Dustborn 😛

Dette er bare løse tråder og grove beskyldninger. Den tidlige historien ble endret. Hva så? Dette er en prosess omtrent ALLE spill går gjennom i løpet av utviklingen, men neida. Her skal det spinnes en konspirasjonsteori der en person tydeligvis har laget et helt spill alene på få måneder.

Det er ikke slik spill lages. Jeg vil anbefale deg å se dokumentaren om Psychonauts 2. Kanskje du legger av deg dette woke-konspi-tullet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
rabler skrev (17 timer siden):

Dette er bare løse tråder og grove beskyldninger. Den tidlige historien ble endret. Hva så? Dette er en prosess omtrent ALLE spill går gjennom i løpet av utviklingen, men neida. Her skal det spinnes en konspirasjonsteori der en person tydeligvis har laget et helt spill alene på få måneder.

Det er ikke slik spill lages. Jeg vil anbefale deg å se dokumentaren om Psychonauts 2. Kanskje du legger av deg dette woke-konspi-tullet.

Grove beskyldninger..? Så det er alvorlig og gale det jeg har konkludert med, igjen det får stå for din regning. Jeg ga bare min opplevelse og konklusjon av utviklingen av HW3 og hva som førte til dette. Som jeg deler med tusenvis av andre, enten dette er en liten skare eller stor. Så ble resultatet av dette(svak, hul historie) delt av de aller fleste spillanmeldere.  

Først og fremst sa skrev jeg:

Lush skrev (På 3.9.2024 den 11:59 PM):

Nå skal det sies, at ingenting tyder på at konsulenten fikk stillingen sin gjennom tvang og trusler. Men at spillutvikleren Blackbird Interactive, ga hun en stilling som en del av samarbeidet med SBI.

Lush skrev (På 3.9.2024 den 11:59 PM):

Så helt deres feil, å tro at deres innflytelse var en god endring og bruk av tid og ressurser. Etter min mening. 

Man kan selv trekker slutninger av det jeg sa, eller se på 'bevisene/indisiene'. Til og med denne konsulenten er flau over sin involvering, da linkedin og blogginnlegg ble slettet..

Men jeg vi påpeke hvor ofte dette skjer med allerede etablerte franchiser, hvor fan basen i større eller mindre grad reagerer negativt. Samt når dette og ender med katastrofale salgstall, lavt antall spillere(sammenlignet med forgjenger/salgstall) og negative bruker omtaler. Når byråer med en klar agenda/standpunkt som SBI, Blackrock er involvert...

Hvor ofte må lynet slå ned i samme tre, for at du og andre skal stille seg spørsmålet hvor tilfeldig dette er... 

Men helt herlig at din reaksjon var først å "latterlig gjøre at jeg var ærlig", igjen det går helt fint jeg er ikke noe snowflake :)

Og igjen kalle min og andres mening 'woke konspirasjon', som jeg vil si er en form for latterligjøring og minimere andres meninger xD Ai ai, tror Dustborn skulle hatt en annen skurk i spillet sitt.

Svakt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
2 hours ago, Lush said:

Grove beskyldninger..? Så det er alvorlig og gale det jeg har konkludert med, igjen det får stå for din regning. Jeg ga bare min opplevelse og konklusjon av utviklingen av HW3 og hva som førte til dette. Som jeg deler med tusenvis av andre, enten dette er en liten skare eller stor. Så ble resultatet av dette(svak, hul historie) delt av de aller fleste spillanmeldere.  

Først og fremst sa skrev jeg:

Man kan selv trekker slutninger av det jeg sa, eller se på 'bevisene/indisiene'. Til og med denne konsulenten er flau over sin involvering, da linkedin og blogginnlegg ble slettet..

Men jeg vi påpeke hvor ofte dette skjer med allerede etablerte franchiser, hvor fan basen i større eller mindre grad reagerer negativt. Samt når dette og ender med katastrofale salgstall, lavt antall spillere(sammenlignet med forgjenger/salgstall) og negative bruker omtaler. Når byråer med en klar agenda/standpunkt som SBI, Blackrock er involvert...

Hvor ofte må lynet slå ned i samme tre, for at du og andre skal stille seg spørsmålet hvor tilfeldig dette er... 

Men helt herlig at din reaksjon var først å "latterlig gjøre at jeg var ærlig", igjen det går helt fint jeg er ikke noe snowflake :)

Og igjen kalle min og andres mening 'woke konspirasjon', som jeg vil si er en form for latterligjøring og minimere andres meninger xD Ai ai, tror Dustborn skulle hatt en annen skurk i spillet sitt.

Svakt.

Ja det er en grov beskyldning når dere forsøker å legge skylden på en person. Det er også fullstendig latterlig og vitner om fullstendig mangel på kunnskap om hvordan spill utvikles.

Alt dere påstår om Black Rock, SBI og hvem andre dere har lagt for hat er faktisk ren løgn.

• Liker 7
Lenke til kommentar
4 minutes ago, bubba477 said:

Kommentarfeltet under https://www.gamer.no/artikler/norsk-spelbransje-om-hatflodbolge-mot-dustborn-forferdeleg-a-sta-i/517773 står bare og laster. kan dere i Gamer redaksjonen fikse det? Det virker på de andre artiklene på siden deres.

De hare vel kommet til den konklusjon at det ikke er vits å ha enda en tråd som vi alle vet hvor vil ende og dermed rett og slett ikke åpnet den…

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
rabler skrev (Akkurat nå):

De hare vel kommet til den konklusjon at det ikke er vits å ha enda en tråd som vi alle vet hvor vil ende og dermed rett og slett ikke åpnet den…

En litt snodig måte å gjøre det på. Artikkelen snakker om ytringsfrihet og så får bare utviklerene komme til orde?

• Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...