Andreas Berge Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Hei! Med en gang jeg starter maskinen min, kommer det opp en stemme som sier "cpu fan failed" Jeg har sjekket viften og den går som bare det!! Noen som vet hva som er gale ?? Hovedkort: Asus A7N8X Deluxe (socket A) Prosessor: AMD Athlon XP2600 Takker for svar !! Endret 15. januar 2004 av Andreas Berge Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Sikker på at du har kobla den til rett uttak på hovedkortet? Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 det kan være sensoren i kjøleren, eller feil på hovedkortet Lenke til kommentar
Andreas Berge Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Har prøvd 2 motak, men ingenting forandres.. stemmen er der forsatt.. Og når jeg går inn i BIOS står CPU fan omdreininger på "0" Lenke til kommentar
granhus Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 det fins kansje en instilling i bios som slår av 'cpu-fan fail protection' eller noe slikt. hvis cpu temp er ok trenger du ikke bekymre deg. Lenke til kommentar
snole Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Har prøvd 2 motak, men ingenting forandres.. stemmen er der forsatt.. Og når jeg går inn i BIOS står CPU fan omdreininger på "0" Enn hvis hovedkortet ditt har 3 da? *sjekke manualen på side 28* Jo, jøss, der er det 3 stykker jo. PWR_FAN1 CHA_FAN1 CPU_FAN1 Den du skal koble deg på med viften til CPU'en er den som er oppe ved minneslot'ene. Se bruksanvisningen side 28. Lenke til kommentar
strike Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Hovedkortet har 3 vifte kontakter og det er to like over agp og det er en like over ramslotene. den som er like over ramslotene er den som skal brukes til cpu kjøler. Hvis du bruker den så tipper jeg at stememr slutter å si ifra. Lenke til kommentar
Andreas Berge Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 temp'en ligger på rundt 49 grader.. er det ok? Men skal viften kobles på "cpu fsb" har den på chassis no, og går ut ifra at chassis fan i BIOS viser cpu vifte farten.. fordi viften er koblet til chassis fan.. Lenke til kommentar
strike Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Sry jeg var akkurat for sein der. Lenke til kommentar
snole Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 49 grader er helt ok.... Ikke no å si på det. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 ja, ledningen fra vifta skal kobles på "cpu" (eller tilsvarende) chassis fan er kabinett-vifte Lenke til kommentar
Andreas Berge Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) Herligt! Fant ut av det! Tusen takk for hjelpen!! Endret 16. januar 2004 av Andreas Berge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå