Gå til innhold

Tvinge Windows til å velge samme lydkilde hver gang.

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg kan tvinge Windows til å velge samme lydkilde hver gang jeg starter PCen?

Hver gang jeg starter PCen så velger Windows en tilfeldig lydkilde av de som er tilgjengelig...

Lydkilden jeg bruker til vanlig er en USB DAC, og ja, jeg har valgt DACen som standard lydkilde,
men det virker som at Windows ignorer det mesteparten av tiden.

Det er forøvrig snakk om Windows 11.

ArgonDAC1.thumb.jpg.d370d3f376644ef0a2103f99a506c12d.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Test Lyd under Kontrollpanelet. Her pleier jeg å deaktivere utgangene som jeg ikke bruker, og setter den jeg ønsker som standard.

Funker fint på den ene PCen jeg har Windows 11 på, og bruker ekstern USB høyttaler til lyd. Skrur jeg av strømmen en til de som hopper den automatisk til neste lydgiver, og automatisk tilbake når jeg setter strøm på høyttalerene igjen.

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (43 minutter siden):

Test Lyd under Kontrollpanelet. Her pleier jeg å deaktivere utgangene som jeg ikke bruker, og setter den jeg ønsker som standard.

Funker fint på den ene PCen jeg har Windows 11 på, og bruker ekstern USB høyttaler til lyd. Skrur jeg av strømmen en til de som hopper den automatisk til neste lydgiver, og automatisk tilbake når jeg setter strøm på høyttalerene igjen.

Utfordringen er at de fleste av de lydkildene som den tilfeldigvis velger ved oppstart bruker jeg innimellom,
bla. ett trådløst headset, så det er uaktuelt å deaktivere det.

Det må da finnes en måte å tvinge Windows til å huske en USB enhet etter at den er frakoblet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...