Gå til innhold

Israel-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
VifteKopp skrev (5 timer siden):

Det står i førsteinnlegget. Kanskje du skal holde deg til temaet? 

Ok sjef

Tenkte at at antisemittisme er i ferd med å bli lowkey stuerent i USA, som av mange blir sett på som garantisten for Israels eksistens, er like mye/lite perifert som Azerbadjan, partnervold, og en del andre temaer som blir tatt opp, osv osv, men ok..

Endret av HankAmarillo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)



Lex Fridman var i Palestina for 9 måneder siden og intervjuet muslimske og kristne palestinere:
 

HankAmarillo skrev (10 minutter siden):

MEE og Al Jazeera.

Kildekritikk er en fin bil.


Ah, så du mener dette er betalte skuespillere da kanskje og ikke reelt? La oss høre dine idiotiske konspirasjonsteorier som du trenger for å holde båten din flytende.

Endret av Aiven
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Stor jødisk protest mot Israels folkemord på Capital Hill i Washington i går:
 

 

HankAmarillo skrev (9 minutter siden):

Du oppfatter MEE og Al Jazeera som seriøse objektive journalistiske aktører?

 

Ingen journalistiske aktører er objektive. Jeg er interessert i video fra bakken i Israel og de leverer de. Hvis du kun vil se på medier som rosemaler Israels folkemord og okkupasjon er det din sak.

Endret av Aiven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Aiven skrev (1 minutt siden):

Ingen journalistiske aktører er objektive.

Noen mer enn andre. MEE og Al Jazera er eksempler fra den nedre delen av skalaen. De er ikke journalister men aktivister og pseudojournalister.

Jeg har sett nok av eksempler hvor man tar et klipp og bare dikter opp en kontekst og fremstiller det som noe helt annet enn hva det er til at slikt blir mer enn trust me bro-journalistikk.

Men takk for at du indikerer kvaliteten på kildekritikken man kan forvente i innlegg fra deg.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
HankAmarillo skrev (1 minutt siden):

Jeg har sett nok av eksempler hvor man tar et klipp og bare dikter opp en kontekst og fremstiller det som noe helt annet enn hva det er

 

Så interessant! Da har du sikkert MASSE eksempler :lol: Jeg venter i SPENNING :lol:

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
HankAmarillo skrev (11 minutter siden):

Symptomatisk at du legger ut fra nok en åpenbar propagandakanal.

Hva er problemet? Demonstrasjonen var reell. 300 arresterte er reelt. All informasjonen i twitter-meldingen jeg siterte stemmer i følge denne artikkelen i Associated Press.

Kan det hende at din "kildekritikk" bunner i rasjonalisering av latskap og vansker med å innta informasjon som ikke støtter narrativet du tror på fra før?

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (Akkurat nå):

Hva er problemet? Demonstrasjonen var reell. 300 arresterte er reelt. All informasjonen i twitter-meldingen jeg siterte stemmer i følge denne artikkelen i Associated Press.

Kan det hende at din "kildekritikk" bunner i rasjonalisering av latskap og personlig motvilje med å innta informasjon du ikke liker?

Den seansen i kongressen er dekket av hele spektret. NRK dekket det også tror jeg.

Du kunne delt den fra hvorsomhelst. Hvor henter du den fra? En propaganda-kanal.

Du avslører fra hilket lende du sitter og betrakter dette fra. Du henter informasjonen din fra konpirasjonteoretiske propaganda ekkokammer.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
HankAmarillo skrev (13 minutter siden):

Den seansen i kongressen er dekket av hele spektret. NRK dekket det også tror jeg.

Du kunne delt den fra hvorsomhelst. Hvor henter du den fra? En propaganda-kanal.

Du avslører fra hilket lende du sitter og betrakter dette fra. Du henter informasjonen din fra konpirasjonteoretiske propaganda ekkokammer.

Beklager, men tror ikke det er så mange under 60 som ser på NRK.

Si ifra hvis du finner noe faktafeil i det jeg poster da. Så langt har du ikke gjort annet enn å bekrefte det i en hissig tone ;)

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (2 minutter siden):

Beklager, men tror ikke det er så mange under 60 som ser på NRK.

Si ifra hvis du finner noe faktafeil i det jeg poster da. Så langt har du ikke gjort annet enn å bekrefte det i en hissig tone ;)

Du forsto ikke poenget?

Hissigheten ligger hos deg. Beklager om det jeg sier hisser deg opp.

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...