Gå til innhold

CPU temeratur?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ville testa med noe arctic silver under ribba. er sikkert bare sånn medfølgende pad du har under. åssen temp er det i rommet pc'en er i, og er de noen kabinett-vifter??

Jeg har prøvd med "Spire "Silver Grease" kjølepasta". Det gir ingen effekt :(

Samme pasta med den andre kjøleren, og den lå på 45-50. Skal nå returnere den til komplett og få en Thermaltake Xaser 11 tenkte jeg. Har en kabinettvifte som sitter i fronten, og tempen på rommet er 23 grader tenker jeg...ca :p

Lenke til kommentar
Høres sprøtt mye ut ja. Lå aldri over 45 grader på min xp2200 med en glacialtech-kjøler (som ikke er så bra), og med vannkjølinga var jeg nede i 30-32 grader normalt sett. Ritkignok har samme cpu'en flydd i været til 40 grader vannkjølt når jeg bytta til Abit NF7-s hovedkort, og jeg har enda ikke klart å finne ut hvorfor. :(

sannsynligvis tempratur sensoren som har skylda ;)

Lenke til kommentar

Har ASUS A7A 266 og XP 1800+ -

Lå plutselig og rota på 79 C - Kjøpte en "Spire CPU-Vifte WhisperRock IV Socket A

SPA04B4 For AMD opp til XP 3200+" . Komplett påsto den var like bra som "GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

Igloo Silent Breeze 462 II XP3000+ " Noen som har peil på hvem som er best ?

 

Jeg fikk den bare ned i 66-68 grader -. synes det fortsatt er høyt....

 

Men lure på om ikke XP 1800'n fikk seg en støkk da den gikk på 79-80 grader... TÅler den egentlig så mye?

Lenke til kommentar
Har ASUS A7A 266 og XP 1800+ -

Lå plutselig og rota på 79 C - Kjøpte en "Spire CPU-Vifte WhisperRock IV Socket A

SPA04B4 For AMD opp til XP 3200+" . Komplett påsto den var like bra som "GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

Igloo Silent Breeze 462 II XP3000+ " Noen som har peil på hvem som er best ?

 

Jeg fikk den bare ned i 66-68 grader -. synes det fortsatt er høyt....

 

Men lure på om ikke XP 1800'n fikk seg en støkk da den gikk på 79-80 grader... TÅler den egentlig så mye?

Om jeg ikke husker helt galt så tåler en xp1800 90 grader faktisk. IKKE HELT SIKKER. min 3000+ står det 85 grader på. Men om du kjørte din på 75-80 grader i noen få sek, så tok sikkert ikke det noe skade :cry:

er absolutt ikke sikker på hvordan den tåler det, men den tempen som er oppgitt av AMD er nok litt lavere enn det den egentlig tåler.

Lenke til kommentar

har en xp2500 @ xp3200 som ligger på 40grader idle.

thermaltake volcano 11 (uten grillen over viften, gikk ned 5 grader ved å fjerne den)

 

har jeg okey temp?

 

EDIT: glemte å si at jeg kjører viften på 2500rpm (max er vel 4500rpm)

Endret av granhus
Lenke til kommentar

Hvist den pcen hans er orginlal og et pår år

bør den kansje "renses"

 

Far min sin pc intel 1,8 standar ibm låg på 58 grader.

Eg åpnet den støvsuget og demonterte viftene og kjøleren

Tok ny pasta på kjøleren polerte ribbene og satte alt i hop.

Da ble tempen 36 grader med max

 

STØV MÅ VEKK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...