Gå til innhold

Råd fra gjeldsrådgiver om å betale etter evne/prosentvis til kreditorene


Gjest 718db...538

Anbefalte innlegg

Hei.

Det heter i deknl. § 2-7, siste ledd:

"...kan utlegg i lønnskrav m v ikke tas dersom skyldneren gjør hva denne evner for å betale sine fordringshavere og heller ikke utilbørlig begunstiger noen av dem. "

Med vennlig hilsen

TBergh

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 718db...538
TBergh skrev (På 14.8.2024 den 18.14):

Hei.

Det heter i deknl. § 2-7, siste ledd:

"...kan utlegg i lønnskrav m v ikke tas dersom skyldneren gjør hva denne evner for å betale sine fordringshavere og heller ikke utilbørlig begunstiger noen av dem. "

 

Med vennlig hilsen

TBergh

Lurer litt på om jeg skal informere  krediorene at jeg skal til gjeldsrådgiver siden det er en uke etter forfall på de fleste fakturaene. Men er det positivt eller negativt å informere om det? Kan det bli sånn at de kan prøve å motarbeide meg om de får vite om det på forhånd?

Anonymous poster hash: 718db...538

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest 718db...538

Da fikk jeg råd om å ikke betale på noe gjeld fram til nyåret. Vi sendte brev og prøver å få dem med på betalingsplan på nyåret siden skattetrekket mitt da er litt lavere igjen, nå betaler jeg så mye skatt at det ikke blir igjen noe særlig til å betale gjeld med uansett. Hvis de ikke går med på betalingsplan så betaler jeg etter evne uansett. Får i verste fall lønnstrekk fram til jeg evt får gjeldsordning. Men jeg klarer meg hvertfall. Betaling etter evne skal vel normalt ikke tas lønnstrekk i, men man vet jo aldri. Aner ikke om det blir lønnstrekk før nyåret før vi rekker å få igang noe, men det tar vel en stund?...

Kreditorene har alt begynt å kontakte meg, men jeg følger rådet jeg har fått. Hadde hun ikke rådet meg til det så hadde jeg ikke gjort det. Jeg trengte ikke å snakke med kreditorene, jeg kunne bare henvise til Gjeldsrådgiveren.

Anonymous poster hash: 718db...538

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...