Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyd i ny bruktbil - hvordan gå frem


Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte en bruktbil av forhandler for en måneds tid tilbake med garanti på 6mnd*. Bilen var i grei stand, men de skulle se over bremser og eventuelt skifte om noe så slitt ut (ble skrevet i kontrakten).

Nå har bilen fått en ulyd fra høyre fremhjul, men aner ikke hva det kommer av. Dette er min første bil gjennom forhandler, så jeg er usikker på hva som blir rett å gjøre. Tar jeg kontakt med forhandler eller verksted? Forhandler er et stykke unna, og er usikker på om jeg tør ta sjansen å kjøre såpass langt med en ulyd jeg ikke vet hva kommer av.

*ser nå at garantien gjelder motor og gir. Da har jeg mulig ingen rettigheter?

Endret av Bambilynn
Vesentlig informasjon om garanti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
agvg skrev (11 minutter siden):

Du må jo ta det via forhandleren, reparere og bare sende regninga vil ikke gå noen vei.

Nei, tenkte selvfølgelig bare å eventuelt få verkstedet til å sjekke hva som er galt. Verkstedet er 5 min unna, mens forhandler er 1t. Men da skal jeg ringe og høre hvordan de ønsker å gjøre det.

 

Maskinfører skrev (10 minutter siden):

Kan være bremser/hjullager så er ikke sikkert det er lurt og kjøre langt åssen den fraktes er verkstedets ansvar tenker nå jeg da 

Ja, er ikke særlig gira på å hive meg ut på E6 om noe plutselig skulle ryke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bambilynn skrev (2 timer siden):

Nei, tenkte selvfølgelig bare å eventuelt få verkstedet til å sjekke hva som er galt. Verkstedet er 5 min unna, mens forhandler er 1t. Men da skal jeg ringe og høre hvordan de ønsker å gjøre det.

 

Ja, er ikke særlig gira på å hive meg ut på E6 om noe plutselig skulle ryke. 

Det forstår jeg snakk med forhandler de fleste verksteder har bil og henger så de har jo solgt den så 

Lenke til kommentar
Bambilynn skrev (10 timer siden):

*ser nå at garantien gjelder motor og gir. Da har jeg mulig ingen rettigheter?

Du har 5 års reklamasjonsrett ovenfor forhandler, så JO du har absolutt rettigheter.

Ring forhandler og forklar saken, og si at dette vil du reklamere på. Ta det derfra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...