Gå til innhold

Tidsbruk feilretting


Anbefalte innlegg

Jeg meldte i begynnelsen av  April inn en reklamasjon på en tørketrommel. Først i slutten av mai blir jeg kontaktet av reparasjonsfirmaet, med beskjed om at de skal komme og se på trommelen den 17 juni, altså over 2mnd etter jeg meldte feilen. Han konstaterte at det var motoren som var ødelagt og at det måtte bestille ny motor, og at leveringstiden på den var tre uker. I dag kom han for å bytte motoren, og når han hadde byttet den, så viser det seg at det ikke er motoren som er problemet, og at han må ta med seg trommelen for videre feilsøking. Det har da altså gått tre mnd fra jeg meldte feilen til nå, og den er enda ikke ordnet, må jeg bare sitte stille i båten og la det ta den tid det tar, eller har jeg noen rettigheter her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta kontakt med tekniker og si at du ønsker ny maskin grunnet urimelig lang servicetid. Normalt vil hen da gi beskjed til leverandør/butikk om at du kan hente ut ny maskin. 

Går ikke det så gå rett til butikk og krev heving pga urimelig lang servicetid. Ta med dokumentasjon hvis du har.

4-6 uker er vel det som vurderes innenfor rimelig servicetid, såfremt det ikke er veldig gode grunner for lengre tid.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Loko said:

Ta kontakt med tekniker og si at du ønsker ny maskin grunnet urimelig lang servicetid. Normalt vil hen da gi beskjed til leverandør/butikk om at du kan hente ut ny maskin. 

Går ikke det så gå rett til butikk og krev heving pga urimelig lang servicetid. Ta med dokumentasjon hvis du har.

4-6 uker er vel det som vurderes innenfor rimelig servicetid, såfremt det ikke er veldig gode grunner for lengre tid.

Usikker, men mener jeg til og med har sett grense på tre uker. Men det er trolig også forskjell fra varekategori til varekategori hva som er "rimelig tid". Men tre måneder vil jeg si at er LANGT UTENFOR! På den andre siden er lufttørking av klær bedre for klærne likevel, hvis man har mulighet til det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...