Gå til innhold

Retur til og refusjon fra Temu?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uderzo skrev (33 minutter siden):

Ja, og det er ikke billig. Du er ikke sponset av den kinesiske stat ei har status som utviklingsland, så hvis noe ikke oppfyller forventningene så er det like greit å ta det på tabbekvoten.

Hvor har du dette fra? Egen erfaring eller?
Dette er FEIL!

TS: Har du noe å klage på etter en bestilling fra Temu ligger alt klart for en GOD opplevelse! Temu har en fantastisk returservice og er gjenstanden du skal klage på rimelig så får du retur godkjent og 'utbetalt' direkte med pengene inn på kredittsaldo som du kan bruke ved neste handel. Vil du ha pengene tilbake tar det noen få dager.

Er gjenstanden dyr så må den returneres, du får da returseddel med betalt porto når du klager. (Returen går til Temu's kontakt i Norge.) Når returen er godkjent får du også her valg om du vil ha pengene på konto eller på kredittsaldo for bruk ved kommende kjøp. Dette går faktisk veldig fort, så snart pakka er levert så kommer pengene på konto!

Har benyttet meg av returordningen som fungerer 100% og jeg er meget fornøyd!

Endret av Woff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (3 minutter siden):

Hvor har du dette fra? Egen erfaring eller?
Dette er FEIL!

Enten har jeg fått pengene tilbake, ny vare eller så har jeg ikke giddet å klage. Aldri har jeg blitt bedt om å sende noe i retur, det har ikke gitt mening for hverken meg eller avsender. 

Ser ikke helt poenget med å sende billige ting i retur, allerede brukt mye co2 på å få det tilsendt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (25 minutter siden):

Ser ikke helt poenget med å sende billige ting i retur, allerede brukt mye co2 på å få det tilsendt.

At du forteller erfaringer fra andre firma er løgn! Du har aldri returnert noe til Temu som TS spør om altså. Ingen grunn til å lyve da vil jeg tro!
Hvis du sjekker LITT så finnes det mye dyre varer på Temu da, virker som du dummer deg skikkelig ut her.   
Jeg har returnert varer fra to-tre kroner og opp til den dyreste som kostet 350 kroner.. 
Ikke akkurat penger du tar på 'tabbekvota' akkurat. 
Men som sagt, her kan du returnere det du ikke er fornøyd med, dette koster deg ingenting annet enn å levere gjenstanden, porto og fraktlapp får du tilsendt!
 

Endret av Woff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har iallefall IKKE prøvd å returnere varer til Temu!
At du forteller hvordan ymse andre firma fungerer når du skal svare TS om et spesifikt firma (Temu) er vel kanskje ikke løgn, men har jo ingenting i tråden å gjøre.
At jeg tar det personlig er kanskje grunnet at du har hengende 'moderatorer' på brukeren din, skulle tro at 'moderatorer' burde holde seg for gode til sånne historier..
DET kaller jeg å dumme seg ut!

 

Endret av Woff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (2 minutter siden):

At de har bedt deg om å sende varer til noen kroner tilbake til Kina er jo helt hinsides

Du forstod ikke hva jeg svarte? Så vidt jeg vet har de aldri så langt jeg vet bedt om å få returnert varer til noen få kroner. 
Tror kanskje du får lese bedre hva jeg svarte.
Når det er snakk om DYRE varer så ber de deg returnere til en adresse i Norge, noe som er forståelig for å slippe folk som skal prøve seg på ett eller annet som å klage for å få dobbelt opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer det ja, du må selvsagt melde inn dette som retur HVIS du har fått noe du ikke vil godta. Hvis du leser litt mer så sier jeg også at RIMELIGE varer får du fort beskjed om å beholde selv, donere til andre eller kaste. De er selvsagt ikke interessert i å betale returporto for kun et par kroner i verdi.
Men istedet for at du skal fortelle feilaktige (løgn) historier så kanskje du skal SELV prøve en retur? Som sagt går dette 100% smertefritt, noe du fort hadde erfart HVIS du hadde prøvd å returnere i stedet for kun å fable om det! (Historien din minner helst om sånne som prøver å ødelegge for Temu, nevnt i en annen tråd her..)

Men må vel ikke glemme TS, håper du har fått svar på det du spurte om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Måten AliExpress løser dette på er som regel å betale tilbake penger. Kan variere mellom litt til hele beløpet betalt for varen.

Har ikke handlet på TEMU fordi AliExpress som regel er rimeligere og jeg synes reklamen for TEMU henvender seg mer til Gen Z.

Har sendt en vare med skriftlig livstidsgaranti tilbake til Kina, uten at det skjedde noe. Fikk tilbud om delvis tilbakebetaling men sendte heller varen i retur p.g.a livstidsgaranti fordi varen var ubrukelig for meg. De fikk også video om at enheten ikke fungerte. Beste rådet er vel egentlig å være forsiktig med å bestille og å ta imot det tilbudet du får av penger tilbake. Det er det du taper minst på.

Lenke til kommentar
Kenhten skrev (3 minutter siden):

Uderzo er bare usympatisk

I dette tilfelle er den beskrivelsen ikke veldig dekkende, her kommer han med feil info til et medlem som spør et enkelt spørsmål. Sikkert kåt på å få innleggstelleren opp..  :evil:

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Woff skrev (16 minutter siden):

Stemmer det ja, du må selvsagt melde inn dette som retur HVIS du har fått noe du ikke vil godta. Hvis du leser litt mer så sier jeg også at RIMELIGE varer får du fort beskjed om å beholde selv, donere til andre eller kaste. De er selvsagt ikke interessert i å betale returporto for kun et par kroner i verdi.
Men istedet for at du skal fortelle feilaktige (løgn) historier så kanskje du skal SELV prøve en retur? Som sagt går dette 100% smertefritt, noe du fort hadde erfart HVIS du hadde prøvd å returnere i stedet for kun å fable om det! (Historien din minner helst om sånne som prøver å ødelegge for Temu, nevnt i en annen tråd her..)

Men må vel ikke glemme TS, håper du har fått svar på det du spurte om?

Nei, du har ikke sagt det. Du har i etterkant redigert innleggene dine for å gi et slikt inntrykk. Det er det jeg kaller å dumme seg ut.
Og nei, nå avslørte du agendaen min, jeg prøver nemlig å ødelegge for Temu. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (10 minutter siden):

Og nei, nå avslørte du agendaen min, jeg prøver nemlig å ødelegge for Temu. 

Ser nesten sånn ut ja. Hvis du ikke liker å bli tatt for å drite seg ut så bør du la være å svare på ting du ikke har den minste peiling på!
Du skuffer skikkelg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (1 time siden):

Måten AliExpress løser dette på er som regel å betale tilbake penger. Kan variere mellom litt til hele beløpet betalt for varen.

Har ikke handlet på TEMU fordi AliExpress som regel er rimeligere og jeg synes reklamen for TEMU henvender seg mer til Gen Z.

Har sendt en vare med skriftlig livstidsgaranti tilbake til Kina, uten at det skjedde noe. Fikk tilbud om delvis tilbakebetaling men sendte heller varen i retur p.g.a livstidsgaranti fordi varen var ubrukelig for meg. De fikk også video om at enheten ikke fungerte. Beste rådet er vel egentlig å være forsiktig med å bestille og å ta imot det tilbudet du får av penger tilbake. Det er det du taper minst på.

Er Aliexpress rimeligere når de inkluderer moms i tillegg?

 

Lenke til kommentar

Har Temu sitt eget varelager eller opererer de kun som formidlere for andre?

Jeg tenkte at dersom man har fått en uriktig refusjon for en vare som de ikke har fått registrert som levert, da er det vel bare å beholde de pengene som en kompensasjon for alt det andre ubrukelige "dritet" de har sendt tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...