Gå til innhold

Regjeringen jobber med å avskaffe anonym debatt - hvor er debatten rundt dette?


Anbefalte innlegg

Camlon skrev (På 12.7.2024 den 3:49 AM):

Dette er spekulasjon, men jeg tror Youtube og Reddit vil bli inkludert og diskusjon.no vil ikke bli inkludert.

Dette er ikke et norsk tiltak, men noe de vil gjennomføre på EU-nivå. Målet er at alle som bruker sosiale medier skal legitimere seg. BankID er bare løsningen som blir gjennomført i Norge.

 

Det er altså SÆRNORSK å kreve at man utleverer sitt online-liv til bankene? Forundrer meg ikke at norske politikere er blant de mest entusiastiske i å omfavne dystopiske ideer. Den evige omsorgsfulle stat i allianse med de enda mer omsorgsfulle og empatiske bankfyrstene ikke sant? Ekte privat-offentlig parterskap det. Partnerskap i nettovervåkning og kontroll. Og for å beskytte oss små sårbare borgere for fæle nettroll. Nettroll er den nye "bogeymannen" som vi trenger å si fra oss mer frihet for å beskytte oss mot. LOL? Nett-troll er irriterende, men jeg trenger virkelig ikke at Staten og Finansvesenet griper inn i samarbeide med PST for å beskytte meg mot slike. Nett-troll er som av-knappen på TV-en. Man kan overse dem. Og det gjør jeg stort sett også når jeg gjenkjenner dem.

Det er en tendens i tiden; ikke sant? Hver gang man blåser opp en "trussel" er løsningen overvåkning, mindre frihet og dårligere personvern. Begynner å bli ganske forutsigbart nå. Den farligste setning som finnes "vi er her fra staten og vi er her for å hjelpe". Yeah, right; med banken på slep.

 

VifteKopp skrev (På 12.7.2024 den 9:04 AM):

 

Denne fremgangsmåten har foreløpig ikke fungert. I USA tilbringer en gjennomsnittlig tenåring 4.8 timer på sosiale medier hver dag, samtidig som deres mentale helse blir dårligere og dårligere. Med andre ord; de har egentlig ikke lyst til å være der, men de er der likevel, fordi alle andre er der. 

Sosiale m edier er samfunnsgift, ingen tvil om det.

 

VifteKopp skrev (På 12.7.2024 den 11:22 AM):

 

Jeg tror vi om noen tiår, litt som vi nå ser på nikotin og blyforurensing, vil se tilbake på dette tiåret og lure på hva i alle dager det var tenkte, når vi utsatte barna våre for dette grusomme teknologisk-sosiale eksperimentet. Og være sjeleglade for at vi fant en løsning, hva enn den blir. 

Det håper jeg inderlig også, men det må ikke bli "løsninger" som kun er en unnskyldning for de som ivrer for mer overvåkning, spionasje og kontroll av ALLE innbyggerne i samfunnet slik politikernes løsninger desverre alltid ser ut til å være.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldersgrense er vel ikke akkurat forbud som sådann.
Du vil uansett kunne bruke f.eks VPN til å komme deg rundt eventuelle krav om BankID.
TikTok ser jeg helst blir forbudt i sin helhet.
X/Twitter, Facebook og andre plattformer må komme under strengere politiske krav om å fjerne botter, først og fremst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Brother Ursus said:

Aldersgrense er vel ikke akkurat forbud som sådann.
Du vil uansett kunne bruke f.eks VPN til å komme deg rundt eventuelle krav om BankID.
TikTok ser jeg helst blir forbudt i sin helhet.
X/Twitter, Facebook og andre plattformer må komme under strengere politiske krav om å fjerne botter, først og fremst.

VPN vil ikke fungere, fordi aldersgrensene er ikke norske.

Skal du komme deg unna alderskravet, så må enten kjøpe en falsk identitet på svartemarkedet eller bruke dine foreldres konto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...