Spillredaksjonen Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli Varsler prisøkning og endringer for Xbox Game Pass Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
BakaBerg Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli Ikke helt overraskende. Men til of med etter øking, en knakende god tjeneste vil jeg påstå 1 1 Lenke til kommentar
A.Andersen Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli Game pass burde alle boikoite, for en tullete tjeneste som ikke er laga for gameren, heller for den grådig spiill utvikler. Nei, er en stygg trend i spill verden om dagen. Gla jeg bare kjøper spill på tillbud. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli Jeg har pleid å kjøpe ultimate via gråmarked-butikker på nett og betalt rundt 100 kr mnd. Syns det er en helt akseptabel pris for det som er inkludert i game pass ultimate. Bruker det både på pc og på xbox. Men som med alle andre sånne tjenester så er mitt medlemsskap svært prissensitivt. Blir det mye dyrere så har jeg ikke råd lenger og må finne på noe annet. Lenke til kommentar
Grimbeorn Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli bo1e skrev: Jeg har pleid å kjøpe ultimate via gråmarked-butikker på nett og betalt rundt 100 kr mnd. Syns det er en helt akseptabel pris for det som er inkludert i game pass ultimate. Bruker det både på pc og på xbox. Men som med alle andre sånne tjenester så er mitt medlemsskap svært prissensitivt. Blir det mye dyrere så har jeg ikke råd lenger og må finne på noe annet. Har ikke betalt for game pass på mange år. Tjener nok poeng i ms rewards til at det dekker inn game pass ultimate. Lenke til kommentar
tjall Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli Grimbeorn skrev: bo1e skrev: Jeg har pleid å kjøpe ultimate via gråmarked-butikker på nett og betalt rundt 100 kr mnd. Syns det er en helt akseptabel pris for det som er inkludert i game pass ultimate. Bruker det både på pc og på xbox. Men som med alle andre sånne tjenester så er mitt medlemsskap svært prissensitivt. Blir det mye dyrere så har jeg ikke råd lenger og må finne på noe annet. Har ikke betalt for game pass på mange år. Tjener nok poeng i ms rewards til at det dekker inn game pass ultimate. Waaaat? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli (endret) Det er ett feilsteg å øke prisene. Synes tjenesten har tapt seg mye det siste året. Smått med nye spennende titler, og det har vært mange flopper og middelmådigheter også av det som har kommet. Jeg betaler ikke lenger for game pass, og med høyere pris blir det enda mer uaktuelt. Har for øvrig kost meg mye med Dark Alliance remastered den siste tiden. Nostalgisk. Spiller kooperativt med 2 spillere. Skal også over på Dark Alliance 2 nå snart, og spille igjennom det også 👍 Ikke tilgjengelig på game pass uansett, så disse 2 spillene har jeg bare kjøpt. Endret 10. juli av Kron Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli Var jo bare et tidsspørsmål dette. Blir nok flere slike prishopp med tid siden skal jo tjene godt på IP'ene de har kjøpt de siste årene. Logisk. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli Grimbeorn skrev (45 minutter siden): Har ikke betalt for game pass på mange år. Tjener nok poeng i ms rewards til at det dekker inn game pass ultimate. Jeg var ikke klar over rewards før for noen uker siden. Snedig opplegg det. Men hvordan samler man nok poeng til å betale for game pass ultimate? Ser gjerne en oppskrift på det. Lenke til kommentar
Medlem-544648 Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli (endret) Gamepass er en middelmådig tjeneste, underlegen PS plus. Jeg får fortsette som jeg pleier når jeg en sjelden gang vil spille på Xbox. Kjøpe et abb og si det opp 29 dager etterpå, få pengene igjen. Har aldri betalt en krone for gamepass ultimate. Er bare MS Flight sim som er verdt å spille likevel. Resten spilles på PS5 Haters gonna hate 😘 Det vil sikkert gå enda bedre nå når de øker prisene? Endret 10. juli av Guybrush 3pwood 1 Lenke til kommentar
Walkyrje Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli bo1e skrev: Grimbeorn skrev (45 minutter siden): Har ikke betalt for game pass på mange år. Tjener nok poeng i ms rewards til at det dekker inn game pass ultimate. Jeg var ikke klar over rewards før for noen uker siden. Snedig opplegg det. Men hvordan samler man nok poeng til å betale for game pass ultimate? Ser gjerne en oppskrift på det. Du må sitte og game 24/7 og ikke ha noe liv utenom som kone, barn ol. :) Lenke til kommentar
per parker Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli Ikke begeistret men sparer fortsatt inn i forhold til å kjøpe call of duty, diablo og andre spill. Lenke til kommentar
BFG-Hungbunny Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli A.Andersen skrev: Game pass burde alle boikoite, for en tullete tjeneste som ikke er laga for gameren, heller for den grådig spiill utvikler. Nei, er en stygg trend i spill verden om dagen. Gla jeg bare kjøper spill på tillbud. Game Pass er jo kun bra for oss forbrukere og en dårlig deal for utviklere, med mindre du er en gigantisk utvikler med en gigantisk merkevare som kan be om astronomiske summer fra Microsoft for å legge spillet på game pass. Å kun kjøpe spill på tilbud er jo et personlig valg, men det er jo en forferdelig dårlig deal for utviklere, spesielt de mindre. 1 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli Walkyrje skrev (2 timer siden): Du må sitte og game 24/7 og ikke ha noe liv utenom som kone, barn ol. Ok det er et opplegg med ekstremt dårlig timebetaling da med andre ord, og ikke særlig relevant for casual folk. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli At subscription tjenester får prisøkninger er like overraskende som at Norge får snø hver vinter. Det tar meg alltid fullstending på senga. Lenke til kommentar
rabler Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli 6 hours ago, A.Andersen said: Game pass burde alle boikoite, for en tullete tjeneste som ikke er laga for gameren, heller for den grådig spiill utvikler. Nei, er en stygg trend i spill verden om dagen. Gla jeg bare kjøper spill på tillbud. Gamepass er ikke laget for spillutviklere. Dette er en tjeneste for utgiveren Microsoft som på denne måten forsøker å lokke til seg kunder. Det er på kort sikt en god deal for spillere som spiller mye og som er interessert i biblioteket Microsoft kan tilby. 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli 2 hours ago, BFG-Hungbunny said: 6 hours ago, A.Andersen said: Game pass burde alle boikoite, for en tullete tjeneste som ikke er laga for gameren, heller for den grådig spiill utvikler. Nei, er en stygg trend i spill verden om dagen. Gla jeg bare kjøper spill på tillbud. Game Pass er jo kun bra for oss forbrukere og en dårlig deal for utviklere, med mindre du er en gigantisk utvikler med en gigantisk merkevare som kan be om astronomiske summer fra Microsoft for å legge spillet på game pass. Å kun kjøpe spill på tilbud er jo et personlig valg, men det er jo en forferdelig dårlig deal for utviklere, spesielt de mindre. På kort sikt kan det fremstå som en god deal for forbrukere, men om denne typen tjenester blir normalen er jeg redd dette vil påvirke bransjen veldig negativt over tid. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli (endret) rabler skrev (23 minutter siden): Gamepass er ikke laget for spillutviklere. Dette er en tjeneste for utgiveren Microsoft som på denne måten forsøker å lokke til seg kunder. Det er på kort sikt en god deal for spillere som spiller mye og som er interessert i biblioteket Microsoft kan tilby. Det er vel 2 sider av den saken. Kvaliteten på spill kan forringes av tjenester som game pass. Fordi man er med på finansieringen av spill som ikke har livets rett, og er for makkverk å regne. På Gamepass har du Redfall som eksempel. Det er en form for finansiering hvor forbrukere ikke har direkte kontroll over hvor pengene går, i motsetning til tradisjonell måte å kjøpe enkeltspill på, hvor forbrukeren da direkte støtter en bestemt spillutvikler. Endret 10. juli av Kron Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli Men å spille online koster i seg selv fortsatt penger? Alltid vært et irritasjonsmoment hos xbox, og etterhvert ps. Spiller såpass lite konsoll at å betale for slike tjenester om jeg bare vil ha et par runder FIFA eller lignende på nett er en forferdelig dårlig deal. Regner med at noe av grunnen til at de har slike løsninger er at tilstrekkelig mange av oss blir ‘støttenedlemmer’ og får lite igjen for det vi betaler, selv om det sikkert er en god deal for de som virkelig utbytter det som tilbys. Lenke til kommentar
Grimbeorn Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli bo1e skrev: Walkyrje skrev (2 timer siden): Du må sitte og game 24/7 og ikke ha noe liv utenom som kone, barn ol. Ok det er et opplegg med ekstremt dårlig timebetaling da med andre ord, og ikke særlig relevant for casual folk. Næh, du får poeng for normal spillaktivitet, for søk på bing og i tillegg får du når du kjøper noe Xbox eller ms store. Trenger ikke spille 24/7 for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå