Spillredaksjonen Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli Manor Lords-utgiver langer ut mot press om vekst og økt suksess for utviklere – En tredemølle som utviklere tvinges til å løpe på til psykisk eller fysisk helse går dukken. Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
CrabHabit Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli Hva? Forventninger om å levere resultater og ROI på resurser i en bransje? Uhørt, det er nok kun spill bransjen som er utsatt her. Alle andre bransjer er nok fornøyd med en bunnlinje og aldri presser salg eller effektivitet. Lenke til kommentar
LampeLars94 Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli TLD bør fokusere på å få ferdig episode 5 av campaignen, lol. Lenke til kommentar
rabler Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli Ro, ro til fiskeskjær… Quote Van Lierop har siden påpekt at han er motstander av «crunch» – eller overarbeid – og verdsetter helsen til sine ansatte. Han skriver videre at han ikke påstår at Manor Lords ikke var vellykket, og at hans kommentarer kun er rettet mot «early access»-strategien. Det er jo akkurat "early-access"-strategien som kan gjøre det mulig for en selvstendig utvikler å lage spill uten måneder og/eller år med crunch. 1 Lenke til kommentar
pakjensen Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli Problemet er ikke at vi ønsker større og bedre spill. Det vi ønsker, er et godt spill som er verdt pengene. For meg spiller det ingen rolle om en oppfølger er like god eller nesten like god som det første spillet. Men når en oppfølger er betydelig dårligere, må jeg takke nei. Utviklerne påfører seg selv stress og press fordi de tror de alltid må lage noe større og bedre. Slapp av, og fokuser på å lage et kvalitetsprodukt i stedet! 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli pakjensen skrev (44 minutter siden): Problemet er ikke at vi ønsker større og bedre spill. Det vi ønsker, er et godt spill som er verdt pengene. For meg spiller det ingen rolle om en oppfølger er like god eller nesten like god som det første spillet. Men når en oppfølger er betydelig dårligere, må jeg takke nei. Utviklerne påfører seg selv stress og press fordi de tror de alltid må lage noe større og bedre. Slapp av, og fokuser på å lage et kvalitetsprodukt i stedet! Jeg synes egentlig Doom 2016-> Doom Eternal er en perfekt oppfølger. Ganske likt men fortsatt en del innovasjon. Lenke til kommentar
BFG-Hungbunny Skrevet 11. juli Del Skrevet 11. juli pakjensen skrev: Problemet er ikke at vi ønsker større og bedre spill. Det vi ønsker, er et godt spill som er verdt pengene. For meg spiller det ingen rolle om en oppfølger er like god eller nesten like god som det første spillet. Men når en oppfølger er betydelig dårligere, må jeg takke nei. Utviklerne påfører seg selv stress og press fordi de tror de alltid må lage noe større og bedre. Slapp av, og fokuser på å lage et kvalitetsprodukt i stedet! Jeg er til dels enig med deg, spill må ikke nødvendigvis være større og eksepsjonelt mye bedre til enhver kost. Men å si at utviklere legger press på seg selv fordi de tror de må lage noe større og bedre blir feil, det er utgivere og aksjonærene som er de som oftest forventer og krever at alt er større og bedre, med helt hinsides krav om hva de ser på som en suksess eller ikke. Det settes urealistisk høye forventninger fra aksjonærer og utgivere på utviklerne, samtidig som det nesten alltid er utviklere som får skylda for absolutt alle dårlige valg som de egentlig ikke har kontroll over. 1 Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 11. juli Del Skrevet 11. juli CrabHabit skrev: Hva? Forventninger om å levere resultater og ROI på resurser i en bransje? Uhørt, det er nok kun spill bransjen som er utsatt her. Alle andre bransjer er nok fornøyd med en bunnlinje og aldri presser salg eller effektivitet. Er vel forskjell på effektiv drift og rovdrift? Er vel det kommentaren handler om. 1 Lenke til kommentar
BFG-Hungbunny Skrevet 11. juli Del Skrevet 11. juli CrabHabit skrev: Hva? Forventninger om å levere resultater og ROI på resurser i en bransje? Uhørt, det er nok kun spill bransjen som er utsatt her. Alle andre bransjer er nok fornøyd med en bunnlinje og aldri presser salg eller effektivitet. Problemet er nok mer at det drives rovdrift i spillindustrien, dette er det mange tilfeller av der ute. Samtidig så er det urealistiske forventninger fra aksjonærer og utgivere som lempes over på utviklere, det hjelper ikke at et spill gjør det bra både i form av gode tilbakemeldinger og gode resultater, når de ikke opp til de urealistiske forventningene satt av de som skal ha mesteparten pengekaka så venter det nedleggelser og oppsigelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå