Gå til innhold

Manor Lords-utgiver langer ut mot press om vekst og økt suksess for utviklere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva? Forventninger om å levere resultater og ROI på resurser i en bransje? Uhørt, det er nok kun spill bransjen som er utsatt her. Alle andre bransjer er nok fornøyd med en bunnlinje og aldri presser salg eller effektivitet.
Lenke til kommentar

Ro, ro til fiskeskjær…

Van Lierop har siden påpekt at han er motstander av «crunch» – eller overarbeid – og verdsetter helsen til sine ansatte. Han skriver videre at han ikke påstår at Manor Lords ikke var vellykket, og at hans kommentarer kun er rettet mot «early access»-strategien.

Det er jo akkurat "early-access"-strategien som kan gjøre det mulig for en selvstendig utvikler å lage spill uten måneder og/eller år med crunch.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er ikke at vi ønsker større og bedre spill. Det vi ønsker, er et godt spill som er verdt pengene. For meg spiller det ingen rolle om en oppfølger er like god eller nesten like god som det første spillet. Men når en oppfølger er betydelig dårligere, må jeg takke nei. Utviklerne påfører seg selv stress og press fordi de tror de alltid må lage noe større og bedre. Slapp av, og fokuser på å lage et kvalitetsprodukt i stedet!

• Liker 1
Lenke til kommentar
pakjensen skrev (44 minutter siden):

Problemet er ikke at vi ønsker større og bedre spill. Det vi ønsker, er et godt spill som er verdt pengene. For meg spiller det ingen rolle om en oppfølger er like god eller nesten like god som det første spillet. Men når en oppfølger er betydelig dårligere, må jeg takke nei. Utviklerne påfører seg selv stress og press fordi de tror de alltid må lage noe større og bedre. Slapp av, og fokuser på å lage et kvalitetsprodukt i stedet!

Jeg synes egentlig Doom 2016-> Doom Eternal er en perfekt oppfølger. Ganske likt men fortsatt en del innovasjon. 

Lenke til kommentar
pakjensen skrev:

Jeg er til dels enig med deg, spill må ikke nødvendigvis være større og eksepsjonelt mye bedre til enhver kost. Men å si at utviklere legger press på seg selv fordi de tror de må lage noe større og bedre blir feil, det er utgivere og aksjonærene som er de som oftest forventer og krever at alt er større og bedre, med helt hinsides krav om hva de ser på som en suksess eller ikke. Det settes urealistisk høye forventninger fra aksjonærer og utgivere på utviklerne, samtidig som det nesten alltid er utviklere som får skylda for absolutt alle dårlige valg som de egentlig ikke har kontroll over.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
CrabHabit skrev:
Hva? Forventninger om å levere resultater og ROI på resurser i en bransje? Uhørt, det er nok kun spill bransjen som er utsatt her. Alle andre bransjer er nok fornøyd med en bunnlinje og aldri presser salg eller effektivitet.
Er vel forskjell på effektiv drift og rovdrift? Er vel det kommentaren handler om.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
CrabHabit skrev:
Problemet er nok mer at det drives rovdrift i spillindustrien, dette er det mange tilfeller av der ute. Samtidig så er det urealistiske forventninger fra aksjonærer og utgivere som lempes over på utviklere, det hjelper ikke at et spill gjør det bra både i form av gode tilbakemeldinger og gode resultater, når de ikke opp til de urealistiske forventningene satt av de som skal ha mesteparten pengekaka så venter det nedleggelser og oppsigelser.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...