Gå til innhold

Trapper opp arbeidet med neste Bioshock


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper VIRKELIG dette spillet går tilbake til opprinnelsen som et spill med horroraspekter. Historien, stemmeskuespillet, den visuelle stilen, karakterene, våpnene, den klaustrofobiske og postapokalyptiske følelsen og stemningen i de to første spillene synes jeg var enormt mye bedre enn det stressende og masete action-spillet "Infinity" med en twist på slutten som jeg syntes bare var dum! Synes mer eller mindre allt med de to første spillene var bedre enn "Infinity", selvfølgelig bortsett fra grafikken i det nyere "Infinity" sammenlignet med de to første... Ikke feilfri portering til PC m.t.p. kluss med styringen med bl.a. tastatur ødela litt for det andre spillet, men likevel...

Twist'en jeg tenker på:
 

Spoiler

At hovedpersonen var den samme som predikanten/sektlederen som hovedpersonen kjempet mot syntes jeg var fullstendig malplasert og ene og alene idiotiskt og et antiklimaks!!!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sitat

En stillingsannonse fra 2021 antydet at det neste Bioshock-eventyret skulle foregå i en åpen verden, men hvorvidt det har endret seg siden den gang er ikke godt å si.

Nei, ver så snill...ikkje lag Bioshock som ope verd. Dei første to spela er perfekt. Du har større område per "kapittel" å utforske og kan bruke kart for å sjekke kvar du kan gå. Det er mørkt, dystopisk, klaustrofobisk og fabelaktig. Det er heilt topp, og du slepp kaste vekk til på å fly fram og tilbake som du ofte gjer i ei ope verd. Store, tomme områder og samle planter for eit eller anna tøys.

Ser ikkje for meg Rapture som ope verd heller, og eg håpar verkeleg at dei returnerer til Rapture. Infinity var greit. Å fly rundt med winch-armen var moro, men alt i alt langt frå like bra som 1 og 2.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Zeph said:

Nei, ver så snill...ikkje lag Bioshock som ope verd. Dei første to spela er perfekt. Du har større område per "kapittel" å utforske og kan bruke kart for å sjekke kvar du kan gå. Det er mørkt, dystopisk, klaustrofobisk og fabelaktig. Det er heilt topp, og du slepp kaste vekk til på å fly fram og tilbake som du ofte gjer i ei ope verd. Store, tomme områder og samle planter for eit eller anna tøys.

Ser ikkje for meg Rapture som ope verd heller, og eg håpar verkeleg at dei returnerer til Rapture. Infinity var greit. Å fly rundt med winch-armen var moro, men alt i alt langt frå like bra som 1 og 2.

Tar forbehold om at det er jeg som husker feil, men tror det er du som har et litt rosenrødt mentalt bilde av "Bioshock" I og II: Så vidt jeg husker var det en del frem og tilbake i de samme gangene i de spillene. F.eks. i.f.m. innsamling av komponenter til plantegiften som ble laget i ett av spillene... Samtidig sliter jeg med å se for meg en måte å få den samme klaustrofobiske følelsen i de to første spillene i en åpen verden... Liker generellt bedre og bedre open world-spill, men har en følelse av at det vil ødelegge konseptet med en lukket, dystopisk og postakopalyptisk verden som i de to første spillene.

Lenke til kommentar

Ja, det var fram og tilbake der òg, men over korte avstandar i smale ganger, og innsamlinga hadde eit formål. I spel med ope verd er det gjerne store områder utan noko særleg innhald som du må flytte deg over. Det er noko anna enn ein klaustrofobisk undervannsby med splicers rundt hjørnene.

Lenke til kommentar

Litt spent på hva som blir best av "Bioshock 4" og Judas som allerede er godt i gang med Ken Levine. Stilmessig er dette dypt inspirert av de tidligere Bioshock-spillene. Judas har jo tatt med seg mye av story-tre tankegangen og funksjonaliteten og estetikken, så har troen på at dette neppe skuffer fansen av serien. Er litt mer usikker på hva "Bioshock 4" kommer til å bli, men de har jo tidligere spill å basere seg på, men det blir neppe det samme uten Ken.

Her er litt essensen av Judas;

 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Zeph said:

Ja, det var fram og tilbake der òg, men over korte avstandar i smale ganger, og innsamlinga hadde eit formål. I spel med ope verd er det gjerne store områder utan noko særleg innhald som du må flytte deg over. Det er noko anna enn ein klaustrofobisk undervannsby med splicers rundt hjørnene.

Ikke uenig som jeg langt på veg var inne på i slutten av kommentaren min til deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...