Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Reparasjon av glass etter steinsprut. Skal det være så synlig etter reparasjon?


Anbefalte innlegg

Var uheldig å få en steinsprut i ruta i går. Fikk time hos Riis bilglass for å få ordnet steinspruten i dag. Etter reprasjon var jeg ikke veldig fornøyd da jeg ikke ser noe forskjell på vinduet, jeg kjenner og at ruta fortsatt ikke er helt glatt der steinspranget traff. Har aldri fått en rute reparert på denne måten, men hadde inntrykk av at skaden nesten skulle være usynlig etter. Jeg ser dog ikke ingen forskjell fra før og etter reprasjon, verkstedet sa at det ikke blir skjult, men at det bare er for å hindre spredning av sprekker. Stemmer dette? 

Før reparasjon 

XsQInoi.jpg

Etter represjon

el1RdsI.jpg 

Overaskende vanskelig å få ett kamera til å fokusere på ett vindu, men det vises forhåpentligvis greit. Noen erfaring med slike reparasjoner og om dette bare er slik det er og en må bytte rute for å få det mer bort? 

Lenke til kommentar
  • Evil-Duck endret tittelen til Reparasjon av glass etter steinsprut. Skal det være så synlig etter reparasjon?
Videoannonse
Annonse

Helt vanlig ja, skal bare hindre at ruten sprekker mer. Hele ruten må byttes om sprekken kommer i synsfeltet, det hadde ikke vært nødvendig om det var mulig å "fjerne" sprekken. 

Tror jeg fikk steinsprutskade 6-7 ganger de par årene jeg hadde bil i Oslo, to av gangene kom det i synsfeltet og hele ruten måtte byttes. Andre gang hadde jeg heldigvis oppgradert til delkasko. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...