PolarD Skrevet 8. juli Del Skrevet 8. juli Har for tiden en 2015 Sharan 4M, men den har mye problem med AdBlue, partikkelfilter osv. Nå er den siste ungen så stor at vi ikke trenger å ha med en barnevogn, men vi vil gjerne ha et bredt baksete pga barnestoler. Hvilke alternativer finnes som ikke er VAG eller har tysk Premium pris? Stasjonsvogn eller SUV. Vil ha dieselbil pga campingvogn. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 8. juli Del Skrevet 8. juli Hadde ett tips, helt til jeg leste "ikke VAG". 😅 Av stasjonsvognene er det Skoda Superb som er den definitive plassvinneren. Diesel Suv har jeg minimal peiling på. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 8. juli Del Skrevet 8. juli (endret) Peugeot 5008 eller Ford s Max? Begge de skal ha isofix på alle 3 bakseter. Endret 8. juli av onkel_jon 2 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=357232281 Du sier ingenting om pris. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=359290305 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 9. juli Del Skrevet 9. juli (endret) Peugeot 5008 Volvo XC90 ? Ford S-Max og Galaxy. Om en ikke har 3 barnestoler så kanskje Ford Mondeo og Mercedes E. Endret 9. juli av Svein M Lenke til kommentar
PolarD Skrevet 10. juli Forfatter Del Skrevet 10. juli (endret) Takker for svarene! Det er kanskje ikke VAG jeg vil bort i fra, men har hatt to VW med 2.0 TDI som har hatt turboras. Hvordan er feks Toareg ca 2016-17 modell? 3.0 V6 virker å være en bedre motor. Kan man få den uten luftfjæring? Her jeg bor blir det kaldt om vinteren og to kompiser med Allroad og E-klasse har hatt måttet bytte kompressor. Filmen er av turboen på Sharanen. Hadde samme problem på en Passat for fire år siden. Sharanen har gått ca 160K, Passaten var vel omtrent det samme. VID_20240709_211225.mp4 Endret 10. juli av PolarD Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. juli Del Skrevet 10. juli 3.0 tdi etter 2016-2017 ble mye dårligere, masse plastikk inne i motoren som ryker. Vag er generelt ganske ræva kvalitet, inkl en del motorer brukt i porsche også, samme konsern. Lenke til kommentar
PolarD Skrevet 10. juli Forfatter Del Skrevet 10. juli Er veldig usikker på hva jeg skal gå for. Vil ha en 4WD med litt motor siden det blir noen mil med campingvogn på sommerhalvåret og med tilhenger med snøskuter og slede på vinteren. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 11. juli Del Skrevet 11. juli Kjøper du en bil som er fullspekket med utstyr, 4wd, automat og litt frisk motor så blir det dyrt før eller siden. Hvis du ikke reparerer noe selv, så bør du ha 20-30 tusen i reserve. Har selv måtte koste på min Insignia 2014 4x4 ca 35 tusen de siste 3 årene utenom vanlig service. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. juli Del Skrevet 11. juli 6 hours ago, Opelduude said: så bør du ha 20-30 tusen i reserve. Har selv måtte koste på min Insignia 2014 4x4 ca 35 tusen de siste 3 årene Det var vel ikke så ille. Har du Auda med V6 tdi bør du trolig ha 100-150 tusen i reserve dersom kjede, strammere, glidere eller kamaksler ryker. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå