Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken god gammal bil kunne du tenkt deg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sovna skrev (11 timer siden):

Som liksom denne Olaf visste om🤔..  Ikke f.. om han gjorde. 😂 


Den ble produsert i respektabelt antall, i nesten 40 år, fra 1952 til 1988, og det mysser av de i Afrika og andre steder.
Grillen og hytta er heller ikke veldig vanskelig å kjenne igjen.

Ferrari brukte de i flere år

1186-monterey-historics-2011-10-194-flic

f82235.jpg?ssl=1

Endret av 0laf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (1 time siden):


Den ble produsert i respektabelt antall, i nesten 40 år, fra 1952 til 1988, og det mysser av de i Afrika og andre steder.
Grillen og hytta er heller ikke veldig vanskelig å kjenne igjen.

Ferrari brukte de i flere år

1186-monterey-historics-2011-10-194-flic

f82235.jpg?ssl=1

Javel ja, får vel stole på deg da.🤠

Veldig tøffe bilder. Lurer litt på hvor F1 transporten er på vei på det bildet. I alle fall må det være innkjøringen til selve anlegget. Får en følelse av Spa Francorchamps..

Lenke til kommentar
Sovna skrev (2 timer siden):

Javel ja, får vel stole på deg da.🤠

Veldig tøffe bilder. Lurer litt på hvor F1 transporten er på vei på det bildet. I alle fall må det være innkjøringen til selve anlegget. Får en følelse av Spa Francorchamps..


Skal jeg innrømme at jeg måtte Google, men ikke fordi jeg ikke kjente igjen bilen, men fordi jeg husket feil, jeg hadde det for meg at det var en Fiat 182, men de eneste bildene som kom opp var av Fiat Bravo, som hadde nummer 182.

Er så vant til personbilene, hvor alt starter med 1xx, så ble litt forvirret, men fant det rette tallet ganske raskt, som jo var 682.

Det siste bildet er helt riktig Spa Francorchamps, i 1962, med tre Ferrari 156 på Flyat'en (alle tre Ferrariene ble destruert av Ferrari året etter, i 1963).

 

ferrari-156-f1-sharknose-the-scrapped-ca

Endret av 0laf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (30 minutter siden):


Skal jeg innrømme at jeg måtte Google, men ikke fordi jeg ikke kjente igjen bilen, men fordi jeg husket feil, jeg hadde det for meg at det var en Fiat 182, men de eneste bildene som kom opp var av Fiat Bravo, som hadde nummer 182.

Er så vant til personbilene, hvor alt starter med 1xx, så ble litt forvirret, men fant det rette tallet ganske raskt, som jo var 682.

Det siste bildet er helt riktig Spa Francorchamps, i 1962, med tre Ferrari 156 på Flyat'en (alle tre Ferrariene ble destruert av Ferrari året etter, i 1963).

 

ferrari-156-f1-sharknose-the-scrapped-ca

Akkurat ja, såpass Fiat fetisj. Disse bildene har jeg aldri sett. Så selvsagt smatt de glatt ned i bilde-appen på macén..

Og det siste her burde vel være fra Monte Carlo..

 

Lenke til kommentar
Sovna skrev (28 minutter siden):

Og det siste her burde vel være fra Monte Carlo..


Ja, Monaco Grand Prix i 1962
  

Sovna skrev (28 minutter siden):

Akkurat ja, såpass Fiat fetisj.

 
Egentlig ikke, mer Ferrari-fetisj, og Fiat er jo jalla-ferrari for fattigfolk.

Endret av 0laf
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...