Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken god gammal bil kunne du tenkt deg?


Anbefalte innlegg

Citroën CX er også en favoritt hos meg. Helt utrolig hvor moderne den ser ut selv i dag. En annen favoritt er BX som jeg har eid selv en gang i tiden.

Denne videon tar for seg litt av det tekniske rundt all den kompliserte hydraulikken.

 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
uname -i skrev (11 minutter siden):

Citroën CX er også en favoritt hos meg. Helt utrolig hvor moderne den ser ut selv i dag. En annen favoritt er BX som jeg har eid selv en gang i tiden.

Denne videon tar for seg litt av det tekniske rundt all den kompliserte hydraulikken.

 

Cool. De tidlige CX hadde en artig løsning for speedometeret. Fungerte og så omtrent ut som en badevekt.

Franskmenn har mye rart for seg.. 😂

Bilen i videoen. En CX fra den tiden skal vel strengt tatt ha gule lykter? Hvis man nå ønsker å virkelig gjenskape bilen.

Endret av Sovna
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Kjørt Bilberging for Viking ja 😀 for meg ser det ut som en Magirus ser ut som bulk ? 😀 

Imponerende, og en bulktank er det også.

Magirus Deutz var ingen salgssuccé her til lands gitt..

Den største de hadde var en 310 hester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (3 minutter siden):

Imponerende, og en bulktank er det også.

Magirus Deutz var ingen salgssuccé her til lands gitt..

Den største de hadde var en 310 hester.

Ja jeg er imponert selv nei den var ikke det kjenner en i Horten som har en Magirus Deutz 310  1975/1976 mod han kjører bare snutebil var med og henta en Ford Custom 7.5 tonn den ble skjært opp med skjærebrenner fikk ikke deler en annen bekjent har en Bedford 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (3 timer siden):

Ja jeg er imponert selv nei den var ikke det kjenner en i Horten som har en Magirus Deutz 310  1975/1976 mod han kjører bare snutebil var med og henta en Ford Custom 7.5 tonn den ble skjært opp med skjærebrenner fikk ikke deler en annen bekjent har en Bedford 😀

Ta en du ikke kan da kanskje -- ?

Fra -68. Legg merke til single hjul på både boggi og siste aksel henger..

7B61D9FB-A663-4967-B8F5-555BEEFEBB48_1_201_a.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (5 timer siden):

Mercedes Corvette?


Ups, bilde som ikke kom med der.

Har hatt to Lancia Integrale, og kan ikke si de var verken overdrevet (annet enn deleprisene) eller hadde dårlige kjøreegenskaper, tvert i mot, bilen er jo bygget som en rallybil og er fantastisk både på sommer- og vinterføre.

Sikker på det ikke var en Golf dere kjørte, men trodde det var en Integrale?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte denne her 1986, kostet meg 375K den gangen, brukt og gått ca, 16K km. Savner litt i dag men, men. M535i(bildet hentet fra nett samme farge) Hadde også en vanlig 535i på 90 tallet.

1986 BMW (E28) M535I for sale by auction in Nykarleby, Finland

Endret av Jarmo
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (56 minutter siden):

Har hatt to Lancia Integrale, og kan ikke si de var verken overdrevet (annet enn deleprisene) eller hadde dårlige kjøreegenskaper, tvert i mot, bilen er jo bygget som en rallybil og er fantastisk både på sommer- og vinterføre.

Gull verd i dag hvis ikke de er ihjel rustet.

Lenke til kommentar
Jarmo skrev (1 time siden):

Gull verd i dag hvis ikke de er ihjel rustet.


Solgt for flere tiår siden, men hadde aldri problemer med rust.
Lancia var kjent for rust, akkurat som gammel Opel, men tror ikke det var like stort problem på Integrale?

Lenke til kommentar
0laf skrev (7 minutter siden):


Solgt for flere tiår siden, men hadde aldri problemer med rust.
Lancia var kjent for rust, akkurat som gammel Opel, men tror ikke det var like stort problem på Integrale?

Integralene ble vel bedre behandlet og bevart, tipper jeg. Hadde en kompis som passet på og vasket og tørket bilen nesten hver dag. Hadde egen seng i garasjen også. Artig bil :)

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (8 timer siden):

Ja den var vanskelig fin var den i alle fall :D

Dette er forløperen til merket vi kjenner i dag som IVECO. Dette er altså en Fiat. En ordentlig italiener. Som liksom denne Olaf visste om🤔..  Ikke f.. om han gjorde. 😂 

Italienere er lojale til seg selv, så er det rart at F1 teamet Ferrari benytter kun IVECO trailere for transport verden rundt?

Vel, Italia er ikke alene om å være støttende til egne produkter. Så hvilke type trailere bruker da F1 teamet Mercedes? Ja nå må vi tenke lenge..😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (5 timer siden):

Dette er forløperen til merket vi kjenner i dag som IVECO. Dette er altså en Fiat. En ordentlig italiener. Som liksom denne Olaf visste om🤔..  Ikke f.. om han gjorde. 😂 

Italienere er lojale til seg selv, så er det rart at F1 teamet Ferrari benytter kun IVECO trailere for transport verden rundt?

Vel, Italia er ikke alene om å være støttende til egne produkter. Så hvilke type trailere bruker da F1 teamet Mercedes? Ja nå må vi tenke lenge..😂

Fiat lastebil ja Iveco har jeg kjørt Tatra også mange hjul på den 😉 Nei Olaf visste nok ikke det 😀 ja italienere er lojale det stemmer må vel være Iveco  det da 😀 McLaren bruker Mercedes 😀

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...