Gå til innhold

Hvordan lagre filmer ved bruk av Infuse/PLEX når man ikke vil ha NAS.


Anbefalte innlegg

Hei dere. 

Jeg har etterhvert begynt å få et relativt stort biblotek med 4K filmer på laptopen min som jeg bruker sammen med Infuse på Apple TV 4K. Jeg har lyst til å få et større bibliotek uten å måtte slette andre filer og må derfor over på ekstern lagring. Vet at mange har brukt/bruker NAS med Infuse/PLEX men dette ønsker jeg ikke da det tar for stor plass. Jeg ønsker noe enkelt slik som dette:

https://www.komplett.no/product/1193468/datautstyr/lagring/nettverkslagring-nas/wd-my-cloud-home-personal-cloud-storage-8tb?_gl=1*k65kwu*_up*MQ..&gclid=CjwKCAjwnK60BhA9EiwAmpHZwyo-yRd5-YU0hukap9TnLkvZd-cJ3bzIZNEArvde3E7bZbAXq40ToRoCyogQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Spørsmålet mitt er om noen her inne har prøvd en slik løsning. Eventuelt om dere har noen andre tips eller råd? :) Er vel ikke veldig mye vits å være opptatt av transcoding lenger mtp at de fleste nyere enheter kan spille/takle filer natively uten transcoding?

Takker for hjelp. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ilpostino skrev (11 timer siden):

Du får vel ikke installert apper direkte på NAS'et så du må vel mappe den opp som en nettverksdisk og dele den fra klientmaskinen din.

Skal noen skjønne noe av dette?

TS vil ikke ha NAS.

Klientmaskin? TS ønsker å bruke en app på apple tv for å se på filmer som er lagret på den nettverksdisken.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

WD MyCloud har Plex Server innebygget, så burde vel ikke være noe stress å sette opp.

Det tar vel minimalt med plass, og man kan konfigurere swap-filer osv.
Du kopierer filene dine til MyCloud, dropper laptop'en, og spiller av med Plex-appen på Apple TV som henter innhold rett fra MyCloud.

Den vil ikke klare å transkode noe som helst, så du må ha filer som kan spilles direkte.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Infuse kan settes opp på en pc.

Plex på WD My Cloud Home er en plugin som må installeres.

Uansett ser jeg ikke noe i veien for at Infuse appen på Apple TV klarer å spille av filmer fra en mappe på en WD My Cloud Home.

En WD My Cloud Home er strengt tatt en NAS.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...