Gå til innhold

Cyberpunk 2077-katastrofen førte til store endringer hos CD Projekt RED


Anbefalte innlegg

Vi kan jo også si at RED engine støtter jo ikke multiplayer overhodet og hvis de prøvde å implementere det, så kræsjet det helt med kodinga. Var og er en dårlig game engine som har blitt forlatt med god grunn.

At de nå sier at de "vurderer multiplayer" er i seg selv mye enklere når Unreal Engine har dette innbygget i spillmotoren.

RED engine og Creation Engine er to sider på samme mynt, gammelt og dårlig som ikke tåler ordet "multiplayer", og ikke for å snakke om en del mekanikk som den ikke takler.

CDPR vil få det så mye enklere med UE fremover, og samtidig vil gi en kjappere prosess i å lage et spill. Det er flinke folk, men når en spillmotor holder deg igjen, så kan det ikke være gøy å lage for den heller........

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 hours ago, rØrern said:

Vi kan jo også si at RED engine støtter jo ikke multiplayer overhodet og hvis de prøvde å implementere det, så kræsjet det helt med kodinga. Var og er en dårlig game engine som har blitt forlatt med god grunn.

At de nå sier at de "vurderer multiplayer" er i seg selv mye enklere når Unreal Engine har dette innbygget i spillmotoren.

RED engine og Creation Engine er to sider på samme mynt, gammelt og dårlig som ikke tåler ordet "multiplayer", og ikke for å snakke om en del mekanikk som den ikke takler.

CDPR vil få det så mye enklere med UE fremover, og samtidig vil gi en kjappere prosess i å lage et spill. Det er flinke folk, men når en spillmotor holder deg igjen, så kan det ikke være gøy å lage for den heller........

Og UE er vel og ganske scalable (skalerbar? o_O) så burde vel gå bra med dagens GPC/PS5/XsX og det som kommer/er ute ved lanseringen til spillet (kanskje til og med Switch 2?), og da kan de og fokusere på å bare lage et bra spill. Om e klarer å jobbe med alle feilene og bygge på det gode fra originalen kan dette bli helt knall. Gjenstår å se om det blir knall, da.

Er så ellevillt mye potensiale her.

 

(har ennå ikke fått spilt Phantom Liberty mye men hører de fikset en del ting der)

Endret av Chaos_Niddhogg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Chaos_Niddhogg skrev:

Det største problemet med CP2077 var at utviklerene ble "dyttet" (sikkert av investorer) til å ha med PS4/XO versjonen. De burde ha skrotet de og fokusert kun på GPC/PS5/XsX. De brukte nok ikke bare masse resurser i form av tid, arbeidskraft og penger på PS4XO versjonen, men var sikkert mye kreativitet som gikk i dass der. Noe vi kan se på listen av ting de ville ha med i spillet som, dessverre, måtte vike. 

Tenk dere om det var T-baner i spillet (Watch Dogs hadde jo det). Eller, og nå ser jeg litt på Shenmue (som ennå er et fantastisk spill i dag), noe mer mundane saker enn brusautomater, som lekeplasser med husker V kan faktisk huske på osv. Kanskje litt rart eksempel, men er  for å gi Night City mye mer liv, da. 

Spillet ble jo veldig bra til slutt og digget det, men kunne ikke gi det 10/10 poeng. Er for mye som satt igjen fra kaotisk utvikling som Sattans dårlig AI: Dunket en gang inn i en politibil bak i fra hvor de reagerte med å skyte på og jakte...bilen foran dem -_-

 

Så det er MYE potensiale til oppfølgeren og håper de bygger på det. Kanskje gjøre spillet mer kynisk i visse tilfeller, men i hvert fall ikke "snillere"..

 

Miner tanker iaffal.

 

Ser at barnehagen er full gang her igjen, så blir nok mye sletting av kommentarer snart igjen...

Vil nok si meg enig i at det antageligvis var investorer som krevde spillet på PS4 / XO, noe jeg til en viss grad har forståelse for, PS5 og Xbox Series X var begge relativt nye, omtrent en mnd gamle OG det var massive leveringsproblemer så det var nok et nødvendig onde de måtte gjøre for å faktisk få solgt spill.
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (2 timer siden):

Fortell meg hvordan jeg er en aktivist, eller idiot hvis det var det du mente.

Måten du alltid dukker opp i en tråd og kommenterer angående woke eller pride. Ser du det ikke selv?

Endret av RRhoads
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om man kan være en aktivist ved å delta i en diskusjon på et forum, føler at for å få den merkelappen så må man være mer involvert enn så. Hvis ikke er jo så og si alle aktivister på et eller annet nivå.

Men det er semantikk, kall meg aktivist om du ønsker det bryr meg lite. Det er iallefall ikke slike som meg samfunnet begynner å bli møkk lei.

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (3 minutter siden):

Vet ikke om man kan være en aktivist ved å delta i en diskusjon på et forum, føler at for å få den merkelappen så må man være mer involvert enn så. Hvis ikke er jo så og si alle aktivister på et eller annet nivå.

Men det er semantikk, kall meg aktivist om du ønsker det bryr meg lite. Det er iallefall ikke slike som meg samfunnet begynner å bli møkk lei.

Skrev ikke at du var det. Skrev at du lett kunne oppfattes som det, når du skriver så mye om en ting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...