Gå til innhold

Cyberpunk 2077-katastrofen førte til store endringer hos CD Projekt RED


Anbefalte innlegg

Hele Cyberpunk sjangeren roterer rundt konseptet posthumanisme der kjønn, seksualitet, etnisitet og andre menneskelige faktorer ikke lenger har noen betydning. Så at enkelte lar seg provosere så voldsomt av tematikk rundt dette viser vel ikke så mye annet enn at en ikke forstår sjangeren en kritiserer. 

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (18 minutter siden):

Når jeg hører JK Rowling snakke om trollmenn som driter på gulvet og Humlesnurr som er i et homofilt forhold med Slur så pleier jeg å lukke nettleseren min og finne på noe annet. Husk at din egen oppmerksomhet er en av dine mest verdifulle ressurser, så bruk den fornuftig.

https://www.oxfordhomeschooling.co.uk/blog/the-death-of-the-author/

 

Disse tingene er vel noe JK Rowling har "funnet på" i ettertid - flere år etter at bøkene ble skrevet - pga. hennes mer nylige aktivistiske engasjement. Må innrømme jeg ikke bryr meg om Harry Potter, så har minimalt med kunnskaper om serien.

Man har noe av det samme med kjente komponister som Bruckner m.fl. som valgte å gå tilbake, å pynte på sine gamle og mest populære verk. Som regel blir den originale versjonen framført i konsertsalen i dag. 

Endret av Peter Johansen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Peter Johansen skrev (1 time siden):

Dette blir en smule ironisk, ettersom det er de "woke" venstreliberale, kulturradikale eller hva enn man skal kalle dere, som er de første til å utestenge, kansellere, fjerne poster fra diskusjonsgrupper, angripe ytringsfriheten med nonsensbegreper som "ytringsansvar", "mikroaggresjoner" osv.

Oioi, det beste angrepet er alltid å bytte tema og håpe at ingen tar deg på det. Du kom med med spørsmålet hvem som gir meg retten til å lage mine historier og jeg svarte saklig nok at ytringsfriheten gir meg den retten. Dersom du ønsker å påstå at du er tilhenger av ytringsfrihet så må du akseptere at ytringer du ikke liker er beskyttet av dette på lik linje med ytringer du liker.

Så da er spørsmålet til deg, aksepterer du at folk har rett til å inkludere LBHT-personer i Tolkien eller Star Wars? Hvis svaret er nei så er du faktisk nok mot ytringsfrihet og du er skyldig i hykleri.

Igjen står jeg med samme spørsmålet: Har du noen statistikk på dette eller er det bare noe du sier? Siden du nå også retter dette mot meg, har du et snev av bevis for at jeg er en tilhenger av å stenge ut noen fra diskusjoner? Angriper du nå meg og kaller meg en hykler fordi jeg er uenig med deg? Dersom du kan bevise det skal jeg fint inrømme at du har rett, du er smartere enn meg og jeg er en hykler. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (4 minutter siden):

Hele Cyberpunk sjangeren roterer rundt konseptet posthumanisme der kjønn, seksualitet, etnisitet og andre menneskelige faktorer ikke lenger har noen betydning. Så at enkelte lar seg provosere så voldsomt av tematikk rundt dette viser vel ikke så mye annet enn at en ikke forstår sjangeren en kritiserer. 

Hvem i denne tråden her, er det som har gjort dette mener du?

Lenke til kommentar
Yopaz skrev (44 minutter siden):

Oioi, det beste angrepet er alltid å bytte tema og håpe at ingen tar deg på det. Du kom med med spørsmålet hvem som gir meg retten til å lage mine historier og jeg svarte saklig nok at ytringsfriheten gir meg den retten. Dersom du ønsker å påstå at du er tilhenger av ytringsfrihet så må du akseptere at ytringer du ikke liker er beskyttet av dette på lik linje med ytringer du liker.

Så da er spørsmålet til deg, aksepterer du at folk har rett til å inkludere LBHT-personer i Tolkien eller Star Wars? Hvis svaret er nei så er du faktisk nok mot ytringsfrihet og du er skyldig i hykleri.

Igjen står jeg med samme spørsmålet: Har du noen statistikk på dette eller er det bare noe du sier? Siden du nå også retter dette mot meg, har du et snev av bevis for at jeg er en tilhenger av å stenge ut noen fra diskusjoner? Angriper du nå meg og kaller meg en hykler fordi jeg er uenig med deg? Dersom du kan bevise det skal jeg fint inrømme at du har rett, du er smartere enn meg og jeg er en hykler. 

Dette er allment kjent kunnskap, hvis man har lest aviser og fulgt med på samfunnsdebattene det siste tiåret. Men hvis du kun er 15-16 år, så forstår jeg at du mangler det historiske perspektivet. Her må du kunne klare å oppdatere deg selv på egen hånd.

Endret av Peter Johansen
Lenke til kommentar
Peter Johansen skrev (4 minutter siden):

Disse tingene er vel noe JK Rowling har "funnet på" i ettertid - flere år etter at bøkene ble skrevet - pga. hennes aktivistiske adferd de senere årene. Hva er den korrekte versjonen?

Vet ikke hva som er forskjellen. Men uansett... Det er til syvende og sist du som bestemmer hva som skal være canon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (28 minutter siden):

Vet ikke hva som er forskjellen. Men uansett... Det er til syvende og sist du som bestemmer hva som skal være canon.

Som en enkeltstående fan, ja. Men ikke hvis du er en filmskaper e.l., som har fått i oppdrag å lage en filmatisering av et populær og kjent franchise, som har vært til glede for millioner av fans - over flere generasjoner. Jeg bruker igjen Ringenes Herre som eksempel. Da må man enten forholde seg til kildematerialet, eller lage noe helt nytt fra grunnen av.

Endret av Peter Johansen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Peter Johansen skrev (22 minutter siden):

Ærlig talt, dette er allment kjent kunnskap, hvis du har lest aviser og fulgt med på samfunnsdebattene her i Vesten det siste tiåret. Men hvis du kun er 15-16 år, så forstår jeg at du mangler det historiske perspektivet. Jeg gidder ikke å gi deg en lang leksjon i åpenbare fakta, det får du klare selv.

Igjen unngår du å svare på det ubehagelige spørsmålet mitt angående ytringsfrihet. Er du for eller mot at ytringsfriheten kan brukes på måter du ikke liker med tanke på at fargede, kviner og LHBT-personer kan få en plass i Tolkien og Star Wars?

Videre ønsker jeg å bekrefte at det du sier er at du har ikke et snev av bevis for at det du beskriver ikke er et fenomen som skyldes at noen få roper høyt på nettet?

Jeg spør etter statistikk og du svarer med en anekdote uten noe mer enn din egen mening som grunnlag. Du beskyldte meg for hykleri, men det er jo tydelig at du ikke har noe grunnlag for den anklagen, eller har du kommet på noe mot meg?

Om du ikke har noe kan du være såpass real at du kan innrømme det?

Til slutt: Jeg vet hvor gammel jeg er, det står på passet mitt og om du velger å antyde at jeg er 15-16 år uten noe mer bak enn at du synes personangrep asert på alder fungerer bra. Jeg blir ikke fornærmet av det, men det viser jo hvor lite du har å komme med. Om du ønsker å komme med noen saklige argumenter så kan jeg godt fortsette diskusjonen, men om det å vise til "alle vet" og "du er 15" er høyden av det du kan komme med så ser jeg ikke vitsen.

Du får ha en fin kveld videre.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det største problemet med CP2077 var at utviklerene ble "dyttet" (sikkert av investorer) til å ha med PS4/XO versjonen. De burde ha skrotet de og fokusert kun på GPC/PS5/XsX. De brukte nok ikke bare masse resurser i form av tid, arbeidskraft og penger på PS4XO versjonen, men var sikkert mye kreativitet som gikk i dass der. Noe vi kan se på listen av ting de ville ha med i spillet som, dessverre, måtte vike. 

Tenk dere om det var T-baner i spillet (Watch Dogs hadde jo det). Eller, og nå ser jeg litt på Shenmue (som ennå er et fantastisk spill i dag), noe mer mundane saker enn brusautomater, som lekeplasser med husker V kan faktisk huske på osv. Kanskje litt rart eksempel, men er  for å gi Night City mye mer liv, da. 

Spillet ble jo veldig bra til slutt og digget det, men kunne ikke gi det 10/10 poeng. Er for mye som satt igjen fra kaotisk utvikling som Sattans dårlig AI: Dunket en gang inn i en politibil bak i fra hvor de reagerte med å skyte på og jakte...bilen foran dem -_-

 

Så det er MYE potensiale til oppfølgeren og håper de bygger på det. Kanskje gjøre spillet mer kynisk i visse tilfeller, men i hvert fall ikke "snillere"..

 

Miner tanker iaffal.

 

Ser at barnehagen er full gang her igjen, så blir nok mye sletting av kommentarer snart igjen...

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Evil-Duck said:

Hele Cyberpunk sjangeren roterer rundt konseptet posthumanisme der kjønn, seksualitet, etnisitet og andre menneskelige faktorer ikke lenger har noen betydning. Så at enkelte lar seg provosere så voldsomt av tematikk rundt dette viser vel ikke så mye annet enn at en ikke forstår sjangeren en kritiserer. 

Cyberpunk 2077 er jo et av de få spillene der tematikken faktisk passer inn, og jeg har null problemer med at man kan lage seg ei dame med penis i det spillet.

Hva jeg derimot synes er problematisk er når ett firma bruker tid (og penger) på DEI og står og virtuesignaler med transeflagg på tskjorten når det har absolutt NULL relevanse til det de faktisk bør fokusere på; Å få de beste utviklerne tilgjengelig og lage de beste spillene de kan.
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 hours ago, Peter Johansen said:

Dette er allment kjent kunnskap, hvis man har lest aviser og fulgt med på samfunnsdebattene det siste tiåret. Men hvis du kun er 15-16 år, så forstår jeg at du mangler det historiske perspektivet. Her må du kunne klare å oppdatere deg selv på egen hånd.

Hahaha. "Allment kjent kunnskap" er bare en annen måte å si "jeg har ikke data".

Dette er "alment kjent" i en liten marginal gruppe sytepaver som ser "woke" poå høylys dag :rofl:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Tåkefyrste said:

Cyberpunk 2077 er jo et av de få spillene der tematikken faktisk passer inn, og jeg har null problemer med at man kan lage seg ei dame med penis i det spillet.

Hva jeg derimot synes er problematisk er når ett firma bruker tid (og penger) på DEI og står og virtuesignaler med transeflagg på tskjorten når det har absolutt NULL relevanse til det de faktisk bør fokusere på; Å få de beste utviklerne tilgjengelig og lage de beste spillene de kan.
 

Falsk dikotomi.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
36 minutes ago, Tåkefyrste said:

Det er en mening, du vet, slike man utveksler på et diskusjonsforum.

Ja en meningsløs mening som uttrykker falsk dikotomi. Det er ingen motsetning mellom å lage de beste spillene og å være et inkluderende selskap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
48 minutes ago, Tåkefyrste said:

Å ansette folk etter kvoter er stikk motsatt av å ansette etter kvalifikasjoner. Hvor vanskelig er det å forstå?

Det er ikke slik det foregår så der tar du rett og slett feil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, rabler said:

Det er ikke slik det foregår så der tar du rett og slett feil.

Nei vel.

Så om vi tar en fotballklubb og sier at laget til enhver tid må ha 2 svarte, 2 hvite, 2 asiatere, 2 arabere, 2 homofile og 1 transe på banen. Ingen unntak.

Vil denne klubben stille sterkere eller svakere mot en klubb som stiller med de aller beste spillerne uavhengig av legning eller hudfarge?

Det sier jo seg egentlig selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Tåkefyrste said:

Nei vel.

Så om vi tar en fotballklubb og sier at laget til enhver tid må ha 2 svarte, 2 hvite, 2 asiatere, 2 arabere, 2 homofile og 1 transe på banen. Ingen unntak.

Vil denne klubben stille sterkere eller svakere mot en klubb som stiller med de aller beste spillerne uavhengig av legning eller hudfarge?

Det sier jo seg egentlig selv.

Det er ikke slik det funger så disse innbilte "problemstillingene" er uten relevans.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...