Gå til innhold

Cyberpunk 2077-katastrofen førte til store endringer hos CD Projekt RED


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye penger har CDPR lånt fra BlackRock, Vanguard og co, for å åpne sitt nye spillstudio i USA? 

Se følgende video, som forteller deg alt du trenger å vite om CDPR post-Witcher 3 og Cyberpunk 2077. Å si at jeg er bekymret for de neste spillene deres ville være en underdrivelse.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Peter Johansen skrev (53 minutter siden):

Hvor mye penger har CDPR lånt fra BlackRock, Vanguard og co, for å åpne sitt nye spillstudio i USA? 

Se følgende video, som forteller deg alt du trenger å vite om CDPR post-Witcher 3 og Cyberpunk 2077. Å si at jeg er bekymret for de neste spillene deres ville være en underdrivelse.

 


Og i mellomtiden, så har de utgitt Phantom Liberty til Cyberpunk 2077, som på tross av åpenbar review-bombing på brukersiden står på 7.5 på metacritic.

https://www.metacritic.com/game/cyberpunk-2077-phantom-liberty/

Jeg bekymrer meg først når noen ikke klarer å produsere et fullverdig produkt, og ikke lærer av feilen.
Phantom Liberty viser at de har lært å omstrukturere og unngå årsaken til feilen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
3 hours ago, Tåkefyrste said:

Ratio likes\dislikes på den youtube videoen sier vel alt om hva folk mener om at noen i et tidligere respektert spillfirma plutselig står med transeflagg på skjorta og snakker om DEI og annet irrelevant svada.

Det sier aller mest om idiotene som trykker dislike 🤮

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (2 timer siden):

Det sier aller mest om idiotene som trykker dislike 🤮

Jeg er vel en av de «idiotene» som ikke liker at våre flotteste vestlige og europeisk kultur og historie-baserte historier og franchise blir overtatt av kulturradikale aktivister, som er besatt av å dytte på vanlige fans pronomen, fiktive kjønnsidentiteter og alternativ seksuell adferd, militant nyfeminisme, anti-tradisjonelle verdier, anti-helt, anti-maskulinitet, anti-vestlig historierevisjonisme og liknende tankegods ved hver eneste mulige anledning.

Cyberpunk 2077 har en setting hvor «edgy» tematikk passer inn, så det handler selvsagt også om kontekst.

Hvem har gitt DEG og dine likesinnede retten til å lage en parodi av Ringenes Herre, The Witcher, Star Wars, Star Trek m.m.? En politisert parodi som åpenbart går imot forfatteren/skaperens originale visjon og intensjoner.

Endret av Peter Johansen
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (5 timer siden):


Og i mellomtiden, så har de utgitt Phantom Liberty til Cyberpunk 2077, som på tross av åpenbar review-bombing på brukersiden står på 7.5 på metacritic.

https://www.metacritic.com/game/cyberpunk-2077-phantom-liberty/

Jeg bekymrer meg først når noen ikke klarer å produsere et fullverdig produkt, og ikke lærer av feilen.
Phantom Liberty viser at de har lært å omstrukturere og unngå årsaken til feilen.

Du er vel klar over at det tar flere år å lage et AAA-dataspill? Konsekvensene av slike initiativ blir først åpenbare etter noen år.

Endret av Peter Johansen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Peter Johansen skrev (2 minutter siden):

Hvem har gitt DEG retten til å lage en parodi av Ringenes Herre, The Witcher, Star Wars, Star Trek m.m.?

Hva? Det er du som påroper deg rettigheter her. George Lucas er i sin fulle rett til å lage verdens mest gender lucid, LGBTQ+ vennlig og mangfoldig Star Wars film om han vil, om ikke annet enn for å krenke manbabies som tror Metacritic teller mer enn box office.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (21 minutter siden):

Hva? Det er du som påroper deg rettigheter her. George Lucas er i sin fulle rett til å lage verdens mest gender lucid, LGBTQ+ vennlig og mangfoldig Star Wars film om han vil, om ikke annet enn for å krenke manbabies som tror Metacritic teller mer enn box office.

Hvorfor kan dere ikke lage deres egne, originale historier, i stedet for å undergrave populære franchises som allerede har en fanbase?

Men vi vet hvorfor, fordi at det ikke ville selge. Det er lettere for aktivister uten noe reelt talent å kapre eksisterende franchises.

Endret av Peter Johansen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
3 hours ago, Tåkefyrste said:

Folk er møkk lei aktivister. Enkelt og greit. Trenger ikke være idiot av den grunn.

Ja folk begynner å bli dritt lei idioter som hyler og skriker om woke hver. jævla. gang. de ser snurten av en kvinne eller farget.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Peter Johansen said:

Jeg er vel en av de «idiotene» som ikke liker at våre flotteste vestlige og europeisk kultur og historie-baserte historier og franchise blir overtatt av kulturradikale aktivister, som er besatt av å dytte på vanlige fans pronomen, fiktive kjønnsidentiteter og alternativ seksuell adferd, militant nyfeminisme, anti-tradisjonelle verdier, anti-helt, anti-maskulinitet, anti-vestlig historierevisjonisme og liknende tankegods ved hver eneste mulige anledning.

Synd for deg. Jeg har ingen sympati.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (3 timer siden):

Folk er møkk lei aktivister. Enkelt og greit. Trenger ikke være idiot av den grunn.

Spørsmål til deg: Har du statistikk på dette eller refererer du bare til den gruppen som skriker høyt på nett, gjerne med flere brukerkontoer laget med noen minutters mellomrom?

Peter Johansen skrev (1 time siden):

Hvem har gitt DEG og dine likesinnede retten til å lage en parodi av Ringenes Herre, The Witcher, Star Wars, Star Trek m.m.? En politisert parodi som åpenbart går imot forfatteren/skaperens originale visjon og intensjoner.

Dette er det ytringsfriheten som styrer. Jeg har rett til å si det jeg mener, lage de historiene jeg ønsker meg og om jeg ønsker å lage en direkte parodi så kan jeg gjøre dette uten at det bryter med åndsverksloven fordi det blir sett på som lovlig bruk av ytringsfriheten så lenge det ikke påberoper seg å være offisielt eller art det kan forveksles med originalt innhold.

 

Som vanlig så blir omtrent hvert eneste tema offer for dere som går og leter et en grunn til å gråte over "woke".

Hva med å manne dere opp, gro litt tykkere hud og bli folk vi kan se opp til i stedet for å sutre på nettet over at dere ikke blir representert? Dette er faktisk ting som ble sagt til kvinner, homofile, fargede og trannskjønnede for ikke så mange årene siden. Representasjon var ikke viktig før vi mistet den.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Yopaz skrev (3 timer siden):

Spørsmål til deg: Har du statistikk på dette eller refererer du bare til den gruppen som skriker høyt på nett, gjerne med flere brukerkontoer laget med noen minutters mellomrom?

Dette er det ytringsfriheten som styrer. Jeg har rett til å si det jeg mener, lage de historiene jeg ønsker meg og om jeg ønsker å lage en direkte parodi så kan jeg gjøre dette uten at det bryter med åndsverksloven fordi det blir sett på som lovlig bruk av ytringsfriheten så lenge det ikke påberoper seg å være offisielt eller art det kan forveksles med originalt innhold.

 

Som vanlig så blir omtrent hvert eneste tema offer for dere som går og leter et en grunn til å gråte over "woke".

Hva med å manne dere opp, gro litt tykkere hud og bli folk vi kan se opp til i stedet for å sutre på nettet over at dere ikke blir representert? Dette er faktisk ting som ble sagt til kvinner, homofile, fargede og trannskjønnede for ikke så mange årene siden. Representasjon var ikke viktig før vi mistet den.

Dette blir en smule ironisk, ettersom det er de "woke" venstreliberale, kulturradikale eller hva enn man skal kalle dere, som er de første til å utestenge, kansellere, fjerne poster fra diskusjonsgrupper, angripe ytringsfriheten med nonsensbegreper som "ytringsansvar", "mikroaggresjoner" osv.

Det faktum at LGBTQ+ må bli sett i alle mulige settinger der de ikke hører hjemme, vitner om en bunnløs narsissisme. Og når det gjelder fargede i europeiske historiske dramaer, middelalder-fantasy o.l., så var det kun få år siden den "woke" venstresiden var i harnisk om "kulturell appropriasjon", hvis en hvit person så mye som tok på seg et indianerkostyme, brukte rastafletter o.l. Ordet "hykleri" fremstår som passende her... 

Endret av Peter Johansen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Peter Johansen said:

Dette blir en smule ironisk, ettersom det er de "woke" venstreliberale, kulturradikale eller hva enn man skal kalle dere, som er de første til å utestenge, kansellere, fjerne poster fra diskusjonsgrupper, angripe ytringsfriheten med nonsensbegreper som "ytringsansvar", "mikroaggresjoner" osv.

Dette må du gjerne tro, men det har null rot i virkeligheten.

18 minutes ago, Peter Johansen said:

Det faktum at LGBTQ+ må bli sett i alle mulige settinger der de ikke hører hjemme, er komplett tull og tøys, og viser en bunnløs narsissisme. Og når det gjelder fargede i europeiske historiske dramaer, middelalder-fantasy o.l., så husker jeg hvordan dere på "woke" venstresiden hylte og skrek om "kulturell appropriasjon" hvis en hvit person så mye som tok på seg et indianerkostyme, brukte rastafletter o.l. Men det er greit, når dere gjør det? Ordet "hykleri" fremstår som ganske passende her... 

Det er ikke et faktum så resten av denne ordsalaten er meningsløs.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Aetius skrev (1 time siden):

Men hvor de "hører hjemme" er det DU som tar på deg å definere, right?

Det handler om hva som er originalt i historien (eller "lore"). Hvis f.eks. Tolkien ikke skrev inn et "multikulturelt" Hobsyssel, LGBTQ-karakterer, eller satt tradisjonelle kjønnsrollemønstre på hodet, så er det nettopp forfatteren selv som har definert settingen, karakterene og handlingen.

For 20 år siden, før "woke", fikk vi en av de av de beste film-trilogiene noensinne (LOTR). Nå, takket være "woke", så fikk vi Rings of Power.

Det er folk som dere, som prøver å redefinere disse klassiske historiene, ikke jeg.

Endret av Peter Johansen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Peter Johansen skrev (Akkurat nå):

Det handler om hva som er originalt i historien (eller "lore").

Når jeg hører JK Rowling snakke om trollmenn som driter på gulvet og Humlesnurr som er i et homofilt forhold med Slur så pleier jeg å lukke nettleseren min og finne på noe annet. Husk at din egen oppmerksomhet er en av dine mest verdifulle ressurser, så bruk den fornuftig.

https://www.oxfordhomeschooling.co.uk/blog/the-death-of-the-author/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Peter Johansen said:

Det handler om hva som er originalt i historien (eller "lore").

At noen bygger videre på det som er laget før er bare positivt og vil aldri ødelegge eksisterende "lore".

Ingen prøver å redefinere noe som helst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...