Wall Dorf Skrevet 7. juli Del Skrevet 7. juli For noen år siden passerte jeg Sundsvallsbroen og noen dager etterpå kom det kravbrev i postkassen på hele kr.9.80! Den gang gikk nok kursen i norsk favør da passeringen nok var på kr 10 svenske. Jeg stusset litt over at svenske veimyndigheter sendte ut krav som jo måtte bli dyrere enn selve kravet, altså portoen på brevet. Så jeg betalte gladelig dette kravet. I mai passerte jeg Motalabroen og nytt krav kom i postkassen, denne gangen gikk kursen i svensk favør - og kravet var på hele kr 5.10, altså 2 øre pr norsk krone i kurs. Men allikevel, dekker kravet portoen på brevet? Håpet var vel at jeg skulle overse kravet eller betale for sent på fristen, da hadde de kunnet høyne kravet med ett purregebyr på kr 300, og da hadde nok brevene lønt seg, men ved begge tilfeller så var jeg på vei hjem! Noen som vet om så lave beløp for passeringer i norske farvann? Det hører med at det er gratis å ta ferger i Sverige, men ikke nå lengre, jeg tok en slik kabelferge på samme turen på ca 2-300 m, men da var prisen høynet med kr 50. Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 7. juli Del Skrevet 7. juli Kjøpte bruktbil i fjor, og da gikk det et par dager før jeg fikk ordnet Autopass-avtale. Ramlet inn noen faktorer i postkassa her og der på 20 kroner i snitt. Så ja; dette skjer også i Norge. Var vel en sak i media for noen år siden, om noen private bomselskaper (var det Fjellinjen?) hehe... nå fant jeg saken: https://www.nrk.no/norge/bompengeselskapenes-pengebruk_-millionlonninger_-flyreiser-til-australia_-sprit-og-standup-1.14571274 Bompengene går med andre ord til mye rart. 1 Lenke til kommentar
Oknok Skrevet 20. juli Del Skrevet 20. juli Avgift for å kjøre over svenske broer? Selv fergene er gratis i Sverige.... Hyggelig nivå på avgiften da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå