Nissen Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Hver gang når skjermbeskytteren har stått på i ca 10min i, Windows XP, begynner harddisken å arbeide like intenst som den gjør under defragmentering! Noen som hvet hva harddisken gjør og hva jeg kan gjøre for å stoppe dette? Mvh Nissen Lenke til kommentar
house Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 den starter vel å organisere litt... Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Jeg er ikke speialist på XP, men se under planlagte oppgaver eller lignende. I Win2000 ligger det en optimaliserings av div. programmer der som default. Lenke til kommentar
Toset Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Jeg hadde det samme problemet, og det var at maskinen gikk tom for minne. Det kanskje det ikke er det samme med deg, du har jo 256 ram, jeg hadde 128 da. Du kan jo sjekke hvor mye ram som er ledig når den begynner å bråke. Jeg satte opp størrelsen på virtual minne på harddisken for å få slutt på problemet.. Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Det kan hende den begynner å indeksere filene. Utrolig irriterende. høyreklikk på disken og sjekk om det er en liten hake inne i properties på noe indeksing greier. mvh Kristian Lenke til kommentar
Toset Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Virtual minne stiller du forresten i Control Panel-->system-->advanced. Nederst på siden er Virtual memory. Sett den til det dobbelte av det du har i fysisk minne. Så skulle problemet løse seg, hvis det er dette som er problemet. :smile: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 gå inn i event viewer'en i aministrative tools (control panelet) og se på "system" hva som starter. det kan være du har "indexing service" på når du søker, og da vil den lage "index" av filer når du ikke gjør noe. trykk F3 og gå inn på options og finn ut om den er på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå