borato Skrevet 6. juli 2024 Del Skrevet 6. juli 2024 Hei, har i lengre tid vurdert å bytte ut min gamle iPad Air (2020) med et Android nettbrett. Ser at det har dukket opp mange Samsung Tab S9 FE på Finn til veldige brae priser. Tipper Samsung har hatt noe kampanje eller lignende, men 3000-4000kr for en ny S9 FE høres for som en veldig bra deal. Noen som har erfaringer med S9 FE og kan si noe om den? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Kjøpte du et slikt? Fornøyd? Lenke til kommentar
minim Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Tror man fort blir skuffet om en bytter fra et fungerende nettbrett til et android nettbrett med mindre en har noen sære behov. Jeg ville bare forsøkt å finne en nyere iPad. Om du ikke har hatt iPad før så kan android være et alternativ siden en ikke vet hvor bra det kan fungere og da ikke vil irritere seg over alle bakdelen med å velge et android nettbrett. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Hva er alle bakdelene med å velge Android nettbrett? Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 ProphetSe7en skrev (35 minutter siden): Hva er alle bakdelene med å velge Android nettbrett? De er mange for noen, ikke så mange for andre. Jeg har prøvd de aller fleste Androidnettbrett i både "drittklassen" og og de dyreste. Sannheten er at de billigste er rett og slett ikke bra nok til at man har lyst til å bruke dem. Så an velger derfor et dyrere brett, Samsung har noen dyre modeller, men de koster omtrent like mye som sine konkurrenter fra Apple. Og min erfaring er i alle fall at når det gjelder nettbrett, da er Apple laaangt foran de andre. Ytelse, brukervennlighet og stabilitet er i en helt egen klasse mener jeg. Noen vil sikkert ha en annen opplevelse. Og det er greit. Android gir deg flere muligheter for ditt og datt, men mye av det er muligheter folk ikke engang tenkte at de ville ha. Jeg ser mye på film/TVserier (ikke via Streaming) på mine nettbrett (har iPad 2021 modell, Xiaomi Pad 5, Samsung Galaxy Tab A9 og Lenovo Yoga Tab 11) og det er en helt annen opplevelse med iPaden. Bildet er klarere, flyter bedre, hikster aldri og lyden er 100% i sync med bildet, selv via BT. Det siste der spesielt sliter Android brettene med. Og jeg vet man kan stille inn dette i apper og i innstillinger, men jeg vil bare at det skal funke uten masse fikling. Livet er for kort til å bruke ting som du hele tiden må "diskutere" med. Lenke til kommentar
minim Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Sharpings skrev (51 minutter siden): De er mange for noen, ikke så mange for andre. Jeg har prøvd de aller fleste Androidnettbrett i både "drittklassen" og og de dyreste. Sannheten er at de billigste er rett og slett ikke bra nok til at man har lyst til å bruke dem. Så an velger derfor et dyrere brett, Samsung har noen dyre modeller, men de koster omtrent like mye som sine konkurrenter fra Apple. Og min erfaring er i alle fall at når det gjelder nettbrett, da er Apple laaangt foran de andre. Ytelse, brukervennlighet og stabilitet er i en helt egen klasse mener jeg. Noen vil sikkert ha en annen opplevelse. Og det er greit. Android gir deg flere muligheter for ditt og datt, men mye av det er muligheter folk ikke engang tenkte at de ville ha. Jeg ser mye på film/TVserier (ikke via Streaming) på mine nettbrett (har iPad 2021 modell, Xiaomi Pad 5, Samsung Galaxy Tab A9 og Lenovo Yoga Tab 11) og det er en helt annen opplevelse med iPaden. Bildet er klarere, flyter bedre, hikster aldri og lyden er 100% i sync med bildet, selv via BT. Det siste der spesielt sliter Android brettene med. Og jeg vet man kan stille inn dette i apper og i innstillinger, men jeg vil bare at det skal funke uten masse fikling. Livet er for kort til å bruke ting som du hele tiden må "diskutere" med. Godt oppsummert. Jeg bruker Samsung s24 ultra som mobil, men på nettbrett så har de rett og slett langt igjen til ipad og skal man ha noe som er nesten like bra må en betale like mye som for en ipad og da ser jeg ikke poenget med å ha noe som er nesten like bra. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Men en får galaxy S9 FE til 4500. Hvilken iPad får en til samme pris? En må vel ta til takke med 9 eller 10 generasjon med 64 GB, som er 3 og 4 år gamle modeller. 64 GB er jo meningsløst Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 (endret) ProphetSe7en skrev (2 timer siden): Men en får galaxy S9 FE til 4500. Hvilken iPad får en til samme pris? En må vel ta til takke med 9 eller 10 generasjon med 64 GB, som er 3 og 4 år gamle modeller. 64 GB er jo meningsløst S9 og S9 FE er som natt og dag. FE er et annet ord for "billigversjonen der vi har spart på alt." S9 FE kan maks sammenlignes med en 4 år gammel iPad. Bortsett fra lagring. Der har du rett. https://versus.com/en/samsung-galaxy-tab-s9-vs-samsung-galaxy-tab-s9-fe Endret 28. desember 2024 av Sharpings Lenke til kommentar
minim Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Sharpings skrev (18 minutter siden): Bortsett fra lagring. Der har du rett. Både og. Mange kjøper pad for å ha til enkel sofa surfing eller streaming. Da er 64gb plenty. Man får jo kjøpt mer om man har et behov for mer lagring. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 ProphetSe7en skrev (3 timer siden): Men en får galaxy S9 FE til 4500. Hvilken iPad får en til samme pris? En må vel ta til takke med 9 eller 10 generasjon med 64 GB, som er 3 og 4 år gamle modeller. 64 GB er jo meningsløst Jeg tror den er grei til prisen. iPad til samme pris er: Apple iPad 10.9" 64GB 2022 (10th Generation) S9 til 6000kr er alternativ oppover. https://www.prisjakt.no/product.php?p=10159482 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå