Gå til innhold

Prøvebygge HTPC

Anbefalte innlegg

Jeg har idag

System: celly (tuallin), 384Mb ram og 40GB disk

Grafikk: GF2GTS tv out

SAT: Pinnacle PC TVSAT CI

kabinett med strøm :)

Kan velge mellom W2k eller XP pro (liker ikke XP, men gir det en sjanse hvis folket mener det gjør ting lettere)

Jeg vil bygge denne opp som en HTPC, men lurer litt på hvordan det fungerer.

Antar at jeg må installere all software som vanlig og legge til MyHTPC (www.myhtpc.net)

Men er dette nok?

Hvordan kaller den opp SAT kortet? Må jeg bruke pinnacle applikasjonen til å se på tv (denne synes jeg mildt sagt er RÅTTEN)

Finnes det Norsk språkpakke til Myhtpc, eller kan man endre ting selv?

Mrk: er rimelig godt bevandret i pcverdenen, men når det gjelder dette er jeg litt blank.. alt må jo læres :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Hvis du skal ha noen bra tips om HTPC burde du vel også gi oss litt info om hva denn skal brukes til(projektor, tv,...). Men dette forumet er vel ikke det beste for dette emnet, mange på avforum.com som vet MYE om dette. Du sier heller ikke noe om hvike anlegg du skal koble dette til(antal/type høytellere, forsterker og lydkort). Har du tenkt til og legge mye penger i dette prosjektet?

Jeg anbefaler et forum som er dedikert til denne type diskusjoner og gi litt mer info om hva du har og hva du trenger.

Lenke til kommentar

Som sagt er dette bare ett prøve bygg. Skal brukes mot en 28" widescreen, men muligheten for plasma (ikke plasma tv, men proff sak med vga og DVI ) innen et år ikke fjern.

Det jeg vil er å kutte ned antall bokser i den lille stua vår. Kan jeg kutte ut dvd, sat tuner, video og kansje anlegget er jo mye gjort.

Jeg mener jeg har delene for å sette opp et prøvebygg. men senere kommer det til å bli en type mini itx.

Endret av PIIIpower
Lenke til kommentar

OK, da har XP pro kommet på plass.

Alt er qlt. Vifta på GF2GTS er av og ting begynner å flaske seg.

Men SAT CI fungere ikke. Får mauelt tunet åpne kanaler, men får **error** og ikke noe bilde/lyd.

Noen som veit om jeg kan bruke en CAM fra Conax as til å tune Canal Digital, eller må jeg ha en spesiell fra CD?

Lenke til kommentar
Ser ikke noe i veien for at vi ikke skal lage gode tråde om emne her  bare fordi det finnes andre steder...

Det er fullt forstålig, men jo flere ledd informasjonen går gjennom, jo større rom er det for at informasjonen vil endre seg på veien.

Ang betalingskanaler på sat, så kan cam emuleres i software, men jeg vet ikke helt hvor mye man skal snakke om dette her.

Mini-ITX som HTPC, hm, jeg vet ikke helt. Slik som Mini-ITX er idag, gir denne alt for lite kraft til filtre som kan gjøre at du får det siste ekstra i bildet kontra en vanlig DVD spiller.

En annen ting du skal ta i betrakting er at du vet ditt prøvebygg mot en vanlig tv ikke vil få progressive signaler, i motsetning til om du hadde brukt projektor eller en tv med VGA modul.

Hvis du skal bruke TV kort (av type vanlig VHF/UHF, ikke sat) ville jeg valgt et kort som er støttet av Dscaler (http://www.dscaler.com/)

Lenke til kommentar

Med prøvebygget kan jeg sende ut s-video eller kompositt signaler og det hoder i testperioden.

Jag har ikke noen annen muligher for å hente kanaler fra noe annet sted en Sat.

Jeg (mener) jeg har det som skal til for å se tv lovlig. (betalt Canal Digital abb.) men det hjelper lite hvis CAM en jeg har ikke fungere mot CD. (hvorfor skal den ikke det?)

Hvilke satelitter kan jeg søke på for åpne kanaler? 1W

Thor II/III finner ingen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...