soppisuppa Skrevet 5. juli Del Skrevet 5. juli Hei, jeg tok over en leilighet der det er installert ethernet-uttak på kontoret men dette uttaket fungerer ikke. Jeg har prøvd å bytte RJ45-plugg i andre enden av kabelen, etter T-568B standarden uten hell. Jeg tror at uttaket er koblet etter T-568B standarden, men legger ved bilde så noen eventuelt kan bekrefte dette. Kan det være at ledningene i uttaket er skadet eller ikke festet godt nok inn? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. juli Del Skrevet 5. juli (endret) Hva går den andre enden til? En router? Er grønn/hvit og oransje/hvit krysset i andre enden? Er alle ledningene dyttet helt inn i knivene? Endret 5. juli av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 5. juli Del Skrevet 5. juli Etter bilde å bedømme er det kun blå/hvit &blå som sitter dypt nok, hvis du ikke har kronetang så kan du lure det til med et lite flatskrujern. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. juli Del Skrevet 5. juli (endret) Jeg har alltid brukt tapetkniv, det er tynnere enn flat skrutrekker. Det kan bli litt skade på isolasjonen, men skitt au. Ledningen skal nok lengre inn enn de fleste på bildet er. Endret 5. juli av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
soppisuppa Skrevet 5. juli Forfatter Del Skrevet 5. juli Takk for gode svar. Andre enden skal kobles til en port i hjemmesentralen. Har jeg gjort riktig ved å følge T-568B standarden på RJ45-pluggen som skal kobles til hjemmesentralen? Ser at det allerede er litt skader på isolasjonen på enkelte av ledningene. Skal prøve å få dyttet de lenger inn, så satser jeg på at det er problemet. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 5. juli Del Skrevet 5. juli Kan ikke si det sikkert i ditt tilfelle men på de aller fleste anlegg er det B-standarden som brukes. Lenke til kommentar
soppisuppa Skrevet 5. juli Forfatter Del Skrevet 5. juli Her er et litt bedre bilde av ledningene. Lenke til kommentar
soppisuppa Skrevet 5. juli Forfatter Del Skrevet 5. juli Det løste problemet! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå