Gå til innhold

Nytt videominne kan bli over 30 prosent raskare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke problemet, bare å fyre opp ps5 og spille på min 86". Ser griselekkert ut og spiller de fleste spill i 60 FPS. 
Men men, noen bruker pengene på å kjøpe gode spill, andre på å få de spillene de har og alltid det nyeste skjermkortet  til å få mest mulig fps som de kan skryte av 🤷‍♂️
Gaming er ikke gøy på det nivået kan jeg tenke meg, der alt handler om å få den siste lille frameraten i spillet, og helst topp 10 i 3d mark 🤯/s/i
 

Endret av Guybrush 3pwood
Lenke til kommentar
1 hour ago, Guybrush 3pwood said:

Skjønner ikke problemet, bare å fyre opp ps5 og spille på min 86". Ser griselekkert ut og spiller de fleste spill i 60 FPS. 
Men men, noen bruker pengene på å kjøpe gode spill, andre på å få de spillene de har og alltid det nyeste skjermkortet  til å få mest mulig fps som de kan skryte av 🤷‍♂️
Gaming er ikke gøy på det nivået kan jeg tenke meg, der alt handler om å få den siste lille frameraten i spillet, og helst topp 10 i 3d mark 🤯/s/i
 

Ser den.

Samtidig ser jeg på informasjon på en positiv måte i form av at dette lover godt for neste generasjon konsoller igjen som nok får seg et solid byks. 

Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:

Skjønner ikke problemet, bare å fyre opp ps5 og spille på min 86". Ser griselekkert ut og spiller de fleste spill i 60 FPS. 
Men men, noen bruker pengene på å kjøpe gode spill, andre på å få de spillene de har og alltid det nyeste skjermkortet  til å få mest mulig fps som de kan skryte av 🤷‍♂️
Gaming er ikke gøy på det nivået kan jeg tenke meg, der alt handler om å få den siste lille frameraten i spillet, og helst topp 10 i 3d mark 🤯/s/i
 

Forstår veldig godt det du skriver men er totalt uenig :D Jeg personlig rett og slett klarer ikke lenger å spille hvis fps dropper under 110 - 120. Ligger den over det så for mine øyne har jeg en nydelig bildeflyt. Jeg spiller heller ingen FPS spill der man liker 240 + fps Men bare på spill som Horizon, satisfactory, Dungeons 4, Dying light 2, Dyson Sphere Program, Enshrouded, SnowRunner, Subnautica Below Zero og The Riftbreaker så er det ikke snakk om at jeg spiller hvis fps dropper under 110 ish. Da for meg begynner det å bli "hakkete" og rett og slett slitsomt å spille. Sånn sett så angrer jeg faktisk at jeg gikk fra en 60 Hz VA panel til 165Hz IPS... Sitter å lurer fælt på å bytte til en LG C3 42" ... men kjenner jeg er nærvøs for burn in...
Lenke til kommentar
2 hours ago, Guybrush 3pwood said:

Skjønner ikke problemet, bare å fyre opp ps5 og spille på min 86". Ser griselekkert ut og spiller de fleste spill i 60 FPS. 

Det finnes youtube-videorer som forklarer dette rimelig bra, uten at jeg har en eksakt link på hånden. Handler kort om at spill for ps5 er optimalisert for den eksakte hardwaren, i motsetning til PC-spill der utvikler må kompilere på en sånn måte at det må kunne fungere på et utall forskjellige hardware-oppsett.

Lenke til kommentar

Det er ulemper med PC gaming, men det er også mange fordeler med spille på PC.

- Presisjonen med mus+tastatur.

- Hva man kan se detaljer er langt høyere med PC skjerm mtp sitte avstanden (ja man kan koble konsollen til en skjerm, men FOV'en er ofte altfor smal).

- Glattheten, den lave input laggen og den høye bevegelse oppløsningen med 120+fps er ikke til å kimse av. (Dette har mer å si med mus+tastatur da).

- Ray/path-tracing, mulighetene her er langt bedre på en kraftig PC.

- Ingen store kompromisser for å få 60FPS på en tålig kurrant PC.

- Mulighet for å unngå slakt av bildekvaliteten med med å unngå FSR2 eller andre dårlige oppskalering løsninger/implementasjoner.

Jeg spiller forøvrig hovedsaklig på konsoll selv.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (11 timer siden):

Skjønner ikke problemet, bare å fyre opp ps5 og spille på min 86". Ser griselekkert ut og spiller de fleste spill i 60 FPS. 
Men men, noen bruker pengene på å kjøpe gode spill, andre på å få de spillene de har og alltid det nyeste skjermkortet  til å få mest mulig fps som de kan skryte av 🤷‍♂️
Gaming er ikke gøy på det nivået kan jeg tenke meg, der alt handler om å få den siste lille frameraten i spillet, og helst topp 10 i 3d mark 🤯/s/i
 

Er det et problem her da egentlig? Teknologien utvikler seg så både neste generasjon skjermkort og konsoller blir enda raskere. Vinn-vinn 

Lenke til kommentar
WigNut skrev (17 timer siden):
Guybrush 3pwood skrev (19 timer siden):

Skjønner ikke problemet, bare å fyre opp ps5 og spille på min 86". Ser griselekkert ut og spiller de fleste spill i 60 FPS. 
Men men, noen bruker pengene på å kjøpe gode spill, andre på å få de spillene de har og alltid det nyeste skjermkortet  til å få mest mulig fps som de kan skryte av 🤷‍♂️
Gaming er ikke gøy på det nivået kan jeg tenke meg, der alt handler om å få den siste lille frameraten i spillet, og helst topp 10 i 3d mark 🤯/s/i
 

Forstår veldig godt det du skriver men er totalt uenig :D Jeg personlig rett og slett klarer ikke lenger å spille hvis fps dropper under 110 - 120. Ligger den over det så for mine øyne har jeg en nydelig bildeflyt. Jeg spiller heller ingen FPS spill der man liker 240 + fps Men bare på spill som Horizon, satisfactory, Dungeons 4, Dying light 2, Dyson Sphere Program, Enshrouded, SnowRunner, Subnautica Below Zero og The Riftbreaker så er det ikke snakk om at jeg spiller hvis fps dropper under 110 ish. Da for meg begynner det å bli "hakkete" og rett og slett slitsomt å spille. Sånn sett så angrer jeg faktisk at jeg gikk fra en 60 Hz VA panel til 165Hz IPS... Sitter å lurer fælt på å bytte til en LG C3 42" ... men kjenner jeg er nærvøs for burn in...

Jeg var en av dere før, brukt hundretusener på å bygge pc, Så jeg vet hvordan det er :) 
Men jeg ser ikke behov for mer en 60FPS, utenom på konkurransenivå. Spiller av og til på 120FPS i crucible, Destiny 2 men merker ingen forskjell 

Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:

Skjønner ikke problemet, bare å fyre opp ps5 og spille på min 86". Ser griselekkert ut og spiller de fleste spill i 60 FPS. 
Men men, noen bruker pengene på å kjøpe gode spill, andre på å få de spillene de har og alltid det nyeste skjermkortet  til å få mest mulig fps som de kan skryte av 🤷‍♂️
Gaming er ikke gøy på det nivået kan jeg tenke meg, der alt handler om å få den siste lille frameraten i spillet, og helst topp 10 i 3d mark 🤯/s/i
 

Under 120 frames/Hz svir jo i øya ! Dessuten skal dere spakdyttere være glade også , husk pøsen din er ikke som et tomt krabbeskall - den inneholder elektronikk også den . Bedre elektronikk er bra for alle ;) 😉.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...