Gå til innhold

Hva er årsaken til Høyre-vekst i Europa.


Hva er årsaken til Høyre-vekst i Europa.  

174 stemmer

  1. 1. Årsaken til høyresidens vekst i Europa. (kan velge flere)

    • EU-direktiver
      26
    • Inflasjon/Fattigdom
      63
    • Innvandring(alle typer)
      130
    • Flyktinger
      85
    • Klima-politikk
      51
    • Venstre-ekstremisme Generelt
      52
    • Kjønnspolitikk/pride
      54
    • Høyrepartier er gode på sosiale medier
      14
    • Kriminalitet
      82
    • Annet, skriv om det.
      10
  2. 2. Tror du høyresiden vil fortsette å vokse resten av 20'tallet?

    • Ja
      144
    • Nei
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://handelswatch.no/nyheter/dagligvarer/article17441111.ece

"Norsk Kylling starter med halalproduksjon

Reitan Retail-eide Norsk Kylling er sertifisert og godkjent av Islamsk Råd Norge for halalproduksjon. – Et spennende marked med stort potensial, mener Norsk Kylling."
Stort potensiale=stort marked/etterspørsel.

https://www.jns.org/swiss-parliamentarians-vote-to-stop-unrwa-funding/
Sveitsiske parlamentet stopper bistanden til UNRWA på grunn av terrorforbindelser

Fra 17 juni(som er etter at rapporten ble kjent):
https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/norge-oker-stotten-til-unrwa/id3045600/
"Norge øker støtten til UNRWA"

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (3 timer siden):

Så du tror at Støre vil slippe inn masse innvandrere så han kan bygge lyntog? 

Nei, men artikkelen forteller litt om hvordan Støre tenker. Det er mitt poeng.
Han har ingen motforestillinger når det gjelder dagens innvandringspolitikk, og befolkningsvekst/masseinnvandring er for han nærmest en naturlov.

Endret av freedomseeker
Lenke til kommentar

Jeg synes Arbeiderpartiet uttaler seg stort sett fornuftig i de fleste saker egentlig, noe er man jo uenig i, men jeg lever greit  med AP-politikk på de aller fleste områder utenom min hobby (poker) men det blir jo bare en bagatell i den store sammenhengen. 

Jeg sliter mer med SV/Rødt og nå MDG. Jeg synes SV/R er blitt mye mer useriøse siden jeg var ungdom. Før hadde de argumenter, nå er det kjærringer som står på TV og hyler at Listhaug er rasist eller at Listhaug lyver. Så den utviklingen der gjør nok at jeg holder meg godt inne på høyresiden noen år til

(en årsak til høyre-vekst, ytre venstre har blitt dårligere og mer useriøs)

Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (4 minutter siden):

Nei, men artikkelen forteller litt om hvordan Støre tenker. Det er mitt poeng.
Han har ingen motforestillinger når det gjelder dagens innvandringspolitikk, og befolkningsvekst/masseinnvandring er for han nærmest en naturlov.

Nei, i artikkelen sier Støre at det er uaktuelt å bygge lyntog i Norge fordi befolkningsgrunnlaget er for tynt.

Og så klarer du på en eller annen forskrudd måte å tolke dette utsagnet som at Støre egentlig vil slippe inn masse kongolesere.

Det gir ingen mening. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (16 minutter siden):

Nei, i artikkelen sier Støre at det er uaktuelt å bygge lyntog i Norge fordi befolkningsgrunnlaget er for tynt.

Det gir ingen mening. 

Han ser for seg at han kan gjøre det i fremtiden, derfor er min fortolkning av dette korrekt. Man behøver ikke å lese mellom linjene engang.

VifteKopp skrev (18 minutter siden):

Og så klarer du på en eller annen forskrudd måte å tolke dette utsagnet som at Støre egentlig vil slippe inn masse kongolesere.

Det er nettopp det han gjør. Befolkningen i Norge øker med 1% årlig, og det er kun pga innvandring.

Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (9 minutter siden):

Han ser for seg at han kan gjøre det i fremtiden, derfor er min fortolkning av dette korrekt. Man behøver ikke å lese mellom linjene engang.

Nei, med Arbeiderpartiets innvandringspolitikk vil det aldri bli lønnsomt med lyntog i Norge. Det kommer rett og slett ikke nok folk. 

Sitat

Det er nettopp det han gjør. Befolkningen i Norge øker med 1% årlig, og det er kun pga innvandring.

Ikke fra Kongo. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (Akkurat nå):

Nei, med Arbeiderpartiets innvandringspolitikk vil det aldri bli lønnsomt med lyntog i Norge. Det kommer rett og slett ikke nok folk. 

Med dagens innvandringstempo så vil norges befolkning overstige 7 millioner på 2040-tallet, man ser også at befolkningen blir mer konsentrert mot de store byene. Det kan godt hende at et lyntog kan bli en realitet i løpet av Støres levetid.

VifteKopp skrev (2 minutter siden):

Ikke fra Kongo. 

Det er ~3000 kongolesere som har fått statsborgerskap, men det kan godt hende at flere vil komme på sikt.
Slik det er nå så kommer de primært fra Øst-Europa og MENA regionen.

Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (Akkurat nå):

Med dagens innvandringstempo så vil norges befolkning overstige 7 millioner på 2040-tallet, man ser også at befolkningen blir mer konsentrert mot de store byene. Det kan godt hende at et lyntog kan bli en realitet i løpet av Støres levetid.

Feil. Med dagens innvandringstempo vil ikke Norge nå 7 millioner før i 2090. Støre vil aldri få se et lyntog i sin levetid. 

Sitat

Det er ~3000 kongolesere som har fått statsborgerskap, men det kan godt hende at flere vil komme på sikt.
Slik det er nå så kommer de primært fra Øst-Europa og MENA regionen.

I 2023 var det 19 kongolesere som fikk asyl i Norge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, Mannen med ljåen said:

Er kultur en rase? 

Jeg sier ikke at islamsk kultur er dårlig, bare at den ikke kan sameksistere med norsk kultur.

Dette er demonstrativt bare tull. Muslimer, kristne og sekulære nordmenn lever veldig fint sammen i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Lite kreativt navn said:

Både og. Mange gjør det, mange gjør det ikke. 

Nei det er ikke både og. I alle tre gruppene finnes det enkeltindivider som ikke passer inn, men det har ingen betydning for gruppenes evne til å leve og ha det fint sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (1 time siden):

Feil. Med dagens innvandringstempo vil ikke Norge nå 7 millioner før i 2090. Støre vil aldri få se et lyntog i sin levetid. 

VÅS, befolkningen øker med mellom ~0.8%-1,2% årlig
Med tanke på krigen i Ukraina, Midt Østen og planlagt utvidelsen av EØS området så er det ingen grunn til å tru at dette vil endre seg.
Det er greit å holde seg på litt saklig og sannferdig nivå når man diskuterer dette

VifteKopp skrev (1 time siden):

I 2023 var det 19 kongolesere som fikk asyl i Norge. 

Siden du åpenbart ikke kan lese så får jeg gjenta meg selv:
Det er ~3000 kongolesere som har fått statsborgerskap, men det kan godt hende at flere vil komme på sikt.
Slik det er nå så kommer de primært fra Øst-Europa og MENA regionen.

Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (17 minutter siden):

VÅS, befolkningen øker med mellom ~0.8%-1,2% årlig
Med tanke på krigen i Ukraina, Midt Østen og planlagt utvidelsen av EØS området så er det ingen grunn til å tru at dette vil endre seg.
Det er greit å holde seg på litt saklig og sannferdig nivå når man diskuterer dette

Norge vokste med 0.9% i 2022. Hvis den veksten holder seg vil Norge ha en befolkning på 6.4 millioner mennesker i 2045.

SSB har foretatt befolkningsfremskrivninger for 2050: 

https://www.ssb.no/befolkning/befolkningsframskrivinger/statistikk/nasjonale-befolkningsframskrivinger

Høyalternativ: 6.8 millioner
Lavalternativ: 5.6 millioner
Hovedalternativ: 6.1 millioner

Så det er ingenting som tilsier at Norge vil ha over 7 millioner innbyggere på 2040-tallet, som du hevdet. Støre må se langt etter lyntoget sitt. 

Sitat

Siden du åpenbart ikke kan lese så får jeg gjenta meg selv:
Det er ~3000 kongolesere som har fått statsborgerskap, men det kan godt hende at flere vil komme på sikt.
Slik det er nå så kommer de primært fra Øst-Europa og MENA regionen.

3000 er veldig få over mange tiår. At du er så opphengt i Kongo forstår jeg ikke. Det er ingen grunn til å tro at det vil komme masse kongolesere til Norge i årene fremover. I fjor var det bare 19 som fikk opphold. 

Lenke til kommentar
On 12.9.2024 at 7:40 AM, Red Frostraven said:

Minner om at menn fra land med høy grad av høyreradikale som Polen og andre østblokkland og for eksempel USA, begår langt flere voldtekter enn nordmenn, og at innvandrere derfra går med i statistikken for innvandrere.

Kilde? Jeg vet noen øst-europeiske land er over-repressentert, balkan om jeg husker rett, men hovedproblemet er arabere og afrikanere, når det gjelder stort sett alle negative sider ved innvandring.
Noen øst-asiatere er under-repressentert, så å balle sammen alle innvandrere skjuler problemet med METAPT.
Jeg vil åpenbart ikke ha titusener av innvandrere fra noe land, uansett hvor fredlig eller nyttige, med unntak av Sverige og Danmark(urfolk).

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

image_2024-09-13_122507137.png.373c9fa9fb4e5a71530ee4826128ed84.png

FRP vant stort mellom august og september, var det debatten i Arendal? snitt av 6 målinger for september.

Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (3 timer siden):

Kilde? Jeg vet noen øst-europeiske land er over-repressentert, balkan om jeg husker rett, men hovedproblemet er arabere og afrikanere, når det gjelder stort sett alle negative sider ved innvandring.
Noen øst-asiatere er under-repressentert, så å balle sammen alle innvandrere skjuler problemet med METAPT.
Jeg vil åpenbart ikke ha titusener av innvandrere fra noe land, uansett hvor fredlig eller nyttige, med unntak av Sverige og Danmark(urfolk).

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

image_2024-09-13_122507137.png.373c9fa9fb4e5a71530ee4826128ed84.png

FRP vant stort mellom august og september, var det debatten i Arendal? snitt av 6 målinger for september.

Så norsk amerikanere som ikke vet hvor Norge ligger på kartet er akseptabelt innvandrere til Norge fordi de er jo «urfolk»?

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (På 12.9.2024 den 7:51 PM):

Norge vokste med 0.9% i 2022. Hvis den veksten holder seg vil Norge ha en befolkning på 6.4 millioner mennesker i 2045.

SSB har foretatt befolkningsfremskrivninger for 2050: 

https://www.ssb.no/befolkning/befolkningsframskrivinger/statistikk/nasjonale-befolkningsframskrivinger

Høyalternativ: 6.8 millioner
Lavalternativ: 5.6 millioner
Hovedalternativ: 6.1 millioner

Så det er ingenting som tilsier at Norge vil ha over 7 millioner innbyggere på 2040-tallet, som du hevdet. Støre må se langt etter lyntoget sitt. 

3000 er veldig få over mange tiår. At du er så opphengt i Kongo forstår jeg ikke. Det er ingen grunn til å tro at det vil komme masse kongolesere til Norge i årene fremover. I fjor var det bare 19 som fikk opphold. 

Og i 2023 hadde vi en vekst på 1,11%

Helt ifra 2010 til nå så har vi hatt en vekst på mellom 0,8-1,2%, dermed gikk ut ifra en videre vekst på 1%
Dette er et meget forsiktig anslag. Andre land fører en stadig strengere innvandringspolitikk, det er krig i Ukraina, England har gått ut av union, planlagt EØS utvidelse, flere innvandrere=flere som kommer på familiegjenforening, og det uvisse som evnt nye kriger i Midtøsten/Afrika.

Vedr ssb, så har hovedalternativet historisk sett aldri vært korrekt.
Du kan lese mer om dette her:
https://www.rights.no/2007/11/rekordstor-innvandring-sprenger-rammene-for-ssbs-befolkningsframskrivning/
https://www.rights.no/2014/11/befolkningsframskrivninger-betydningen-av-usikkerhet/

Sjekk dine tidligere poster, det var du som tok opp landet Kongo. Jeg har aldri brydd meg om Kongo, det er det du som gjør.

Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (5 timer siden):

Og i 2023 hadde vi en vekst på 1,11%

En unormal høy vekst pga. ukrainske innvandrere. 

Sitat

 

Helt ifra 2010 til nå så har vi hatt en vekst på mellom 0,8-1,2%, dermed gikk ut ifra en videre vekst på 1%
Dette er et meget forsiktig anslag. Andre land fører en stadig strengere innvandringspolitikk, det er krig i Ukraina, England har gått ut av union, planlagt EØS utvidelse, flere innvandrere=flere som kommer på familiegjenforening, og det uvisse som evnt nye kriger i Midtøsten/Afrika.

Vedr ssb, så har hovedalternativet historisk sett aldri vært korrekt.
Du kan lese mer om dette her:
https://www.rights.no/2007/11/rekordstor-innvandring-sprenger-rammene-for-ssbs-befolkningsframskrivning/
https://www.rights.no/2014/11/befolkningsframskrivninger-betydningen-av-usikkerhet/

 

Norsk befolkningsvekst de siste 10 årene ligger på 0.8%. Det er ikke i nærheten av nok til å få syv millioner mennesker på 2040-tallet som du hevdet. 

Sitat

Sjekk dine tidligere poster, det var du som tok opp landet Kongo. Jeg har aldri brydd meg om Kongo, det er det du som gjør.

Sjekk dine egne poster. Du var den første som tok opp Kongo. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det begynner vel etterhvert å bli en del ukrainske flyktninger her i landet, og ellers i Europa.

Skal vi tro venstrefolka som skylder på trangboddhet, fattigdom osv når de skal forklare hvorfor innvandrere fra afrika og midtøsten faller utenfor og begynner med alskens kriminalitet så burde det vel etterhvert dukke opp ukrainere på denne statistikken? Overfallsvoldtekter, bilbranner, narkotikakriminalitet, drap, knivstikkinger med 50+ knivstikk av ansatte på NAV kontorer osv?

Endret av Huyang
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...