Gå til innhold

Hva er årsaken til Høyre-vekst i Europa.


Hva er årsaken til Høyre-vekst i Europa.  

174 stemmer

  1. 1. Årsaken til høyresidens vekst i Europa. (kan velge flere)

    • EU-direktiver
      26
    • Inflasjon/Fattigdom
      63
    • Innvandring(alle typer)
      130
    • Flyktinger
      85
    • Klima-politikk
      51
    • Venstre-ekstremisme Generelt
      52
    • Kjønnspolitikk/pride
      54
    • Høyrepartier er gode på sosiale medier
      14
    • Kriminalitet
      82
    • Annet, skriv om det.
      10
  2. 2. Tror du høyresiden vil fortsette å vokse resten av 20'tallet?

    • Ja
      144
    • Nei
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 3.9.2024 at 4:36 PM, rabler said:

Innvandring er positivt for samfunnet. Rasister og intoleranse er et betydelig større problem enn innvandrere. Jeg tar en innvandrer over en rasist hver gang.

Hvorfor er rasister ett problem egentlig? kan ikke folk tenke hva de vil, og ha de følelsene de er født med?
Vi har jo tros-og-menings-frihet, folk kan tro på tannfe, nisse, allah, og den hellige ånd helt fritt.
Man står også fritt til å akseptere den ene sanne gud-faren, Odin.... enn så lenge 🥸
Er man rasist om man kun tiltrekkes blonde folk? Mange vil nok si ja, men at det er ok, men hvorfor er bare dét ok? Fordi man ikke kan kontrollere lyster? Kan man kontrollere om man ikke liker synet av en mørk person?
Vi har også legnings-frihet, noen er sikkert eksklusivt afrikaner-seksuell, og noen er sikkert eksklusivt blond-seksuell, eller så kan man være på ett spektrum hvor man foretrekker den ene mer.

Endret av Nasjonalisten
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er rasister ett problem egentlig? kan ikke folk tenke hva de vil, og ha de følelsene de er født med?
Vi har jo tros-og-menings-frihet, folk kan tro på tannfe, nisse, allah, og den hellige ånd helt fritt.
Man står også fritt til å akseptere den ene sanne gud-faren, Odin.... enn så lenge 🥸
Er man rasist om man kun tiltrekkes blonde folk? Mange vil nok si ja, men at det er ok, men hvorfor er bare dét ok? Fordi man ikke kan kontrollere lyster? Kan man kontrollere om man ikke liker synet av en mørk person?
Vi har også legnings-frihet, noen er sikkert afrikaner-seksuell, og noen er sikkert blond-seksuell, eller så kan man være på ett spektrum hvor man foretrekker den ene mer.

Ikke det at nordmenn hverken tåler eller er opplært til å prossesere dette;
Jeg har bodd i Asia, vært i midtøsten og Afrika... vi er ALT ANNET enn rasister i vesten.
Vil du se rasisme? EKTE rasisme! Dra dit! 
Her er det ikke annet enn et innspikra mediakonsept for å diskreditere alle som går imot globalistiske agendaer.

Hva tror du Dubai f.eks. er bygd på?
Slavekraft!
Av hvem? Afrikanere og Indere.
Hvordan behandler Araberne dem?
YOU GUESSED IT! De er mesterrasen!

Noensinne sett en Afrikaner i India?
Eller Japan for den saks skyld?
DER ser du EKTE rasisme!

Men Ola Dunk er ikke opplært av staten til å tenke i sånne baner så nå eksploderer vel huet til de fleste som leser dette mens de innlærte anklagene kommer hanglende mot meg nå.
Regner med at kontoen stenges ned eller at jeg får en advarsel fra moderator.
For hva? PÅPEKE FAKTA! Sånn er det!

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Whateverface skrev (2 minutter siden):

Regner med at kontoen stenges ned eller at jeg får en advarsel fra moderator.
For hva? PÅPEKE FAKTA! Sånn er det!

Selvfølgelig er det et kjempeproblem med hierarkisk tankegods i land som f.eks De Forente Arbiske Emirater og India, det har blitt påpekt av flere, til og med medier som blir pekt ut som "korrupt MSM" av enkelte.

Klarer man å dokumentere for påstandene sine, er ikke dette et problem. Men når man kjører forfølgelseskompleks i ekte Alex Jones-stil og sier "jeg kommer til å bli anklaget for å være en dårlig person og få kontoen stengt for å si sannheten", oppnår man kun at man ødelegger kredibiliteten til påstandene sine.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (14 minutter siden):

Hvorfor er rasister ett problem egentlig?

Dere er nøyaktig, eksakt, hva dere kritiserer muslimer for, og vet godt dere må holde dere innenfor rammene for hva som er sosialt akseptert for å ikke bli sett på som moralske avvikere, som skader karrieremuligheter og hvem som vil forholde seg til dere privat.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig er det et kjempeproblem med hierarkisk tankegods i land som f.eks De Forente Arbiske Emirater og India, det har blitt påpekt av flere, til og med medier som blir pekt ut som "korrupt MSM" av enkelte.

Klarer man å dokumentere for påstandene sine, er ikke dette et problem. Men når man kjører forfølgelseskompleks i ekte Alex Jones-stil og sier "jeg kommer til å bli anklaget for å være en dårlig person og få kontoen stengt for å si sannheten", oppnår man kun at man ødelegger kredibiliteten til påstandene sine.

Alex Jones-stil? Hersketeknikken din er åpenbar.
Jeg har blitt pælmet ut av nettsider for mindre enn sånne innlegg.

Men hvorfor vokser høyre-bølgen i Europa?
Hvordan var Hamburg for bare 20 år siden kontra nå? Eller Malmö for 30 år siden? Eller Paris? Eller London?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Whateverface skrev (24 minutter siden):


Men hvorfor vokser høyre-bølgen i Europa?
Hvordan var Hamburg for bare 20 år siden kontra nå? Eller Malmö for 30 år siden? Eller Paris? Eller London?

Betydelig mye voldeligere, med større gjengproblemer enn dagens -- men med andre utfordringer, i og med at de brukte telefon og brev, mens dagens aktører bruker betydelig sikrere krypterte meldingstjenester OG har allierte i politiet/toll?

Just a nice graph of Germany's declining crime rate Germany trom 200002019 (per 109000 paople) ca

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
3 hours ago, Red Frostraven said:

Dere er nøyaktig, eksakt, hva dere kritiserer muslimer for

Jeg henger ikke med her. forklar gjerne hvem ''dere'' er, og hva vi kritiserer muslimer for, eksakt.
Du bevilges herved 1 'free-pass' til å karikere, stråmanne, og kalle meg hva du vil i neste post du siterer meg i, pass utløper 07.09.2024, klokken 23:59 UTC.
Vær brutalt ærlig og rå.

Det hadde også vært interessant å få svar på de mange spørsmålene i forrige post, de var ikke ment som sarkastiske.

2 hours ago, jjkoggan said:

 Spedbarn er glad i folk de er vant til og har positive erfaringer med uansett etnisitet.  De er glad i mor og far selv hvis de er adoptert og mor og far har et annet farge enn dem selv.

De fleste mennesker trenger noe å leve for og å strebe etter, men ikke alle
Regel... Unntak... Tendenser... Tilbøyeligheter... Dette er nyttige konsepter å beherske.
Jeg har hatt mange utenlandske venner selv, (og jeg ble ikke snurt av noen av dem), jeg vet at det går an.

Mennesket kan læres alt mulig rart, og bli vant med mye rart, men biologiske tendenser vil alltid være en del av fundamentet likevel. Poenget er da å bygge samfunnet med disse tendensene i bakhodet, altså for eksempel enfoldig, uten billig søppelmat(tendensen til å legge på seg ved tilgang på rikelig med mat(overlevelsesmekanisme)).
Tendensen til å knulle alt vi ser burde kontrolleres i miljøer hvor kjønns-sykdommer kan drepe eller skade, noen er også permanente(også kontakt-sykdommer).
Enfold burde bevares fordi vi har en tendens til å sloss, konkurrere, og makt-strebe langs etniske linjer, spesielt når vanskelige tider kommer. Troen på at de gode tidene aldri vil ta slutt er kanskje den mest skadelige enkelte tanken i menneskehetens historie. Dagens gode tid vil absolutt ta slutt, og det vil være både gode og dårlige tider de neste tusen år.
(''mangfoldet slår til''-kommentarene på sosiale medier etter knivangrep er også ett klart tegn på folks iboende tendens om å lage en syndebukk, og klandre klanen fremfor individet, vi tenker både kollektivt og klanbasert)

Jeg liker sagnet ''Winter is coming'', du burde sørge for at du har nok korn og mat, og det er spesielt relevant for Norge, da vi er kun 46% selvforsynt. 

@Red FrostravenHvorfor syns du(og andre) det er så viktig å stadig illustrere at urfolkene i Europa blir mer fredlige? 

Endret av Nasjonalisten
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (11 minutter siden):

Jeg henger ikke med her. forklar gjerne hvem ''dere'' er, og hva vi kritiserer muslimer for, eksakt.
Du bevilges herved 1 'free-pass' til å karikere, stråmanne, og kalle meg hva du vil i neste post du siterer meg i, pass utløper 07.09.2024, klokken 23:59 UTC.
Vær brutalt ærlig og rå.

Det hadde også vært interessant å få svar på de mange spørsmålene i forrige post, de var ikke ment som sarkastiske.

De fleste mennesker trenger noe å leve for og å strebe etter, men ikke alle
Regel... Unntak... Tendenser... Tilbøyeligheter... Dette er nyttige konsepter å beherske.
Jeg har hatt mange utenlandske venner selv, (og jeg ble ikke snurt av noen av dem), jeg vet at det går an.

Mennesket kan læres alt mulig rart, og bli vant med mye rart, men biologiske tendenser vil alltid være en del av fundamentet likevel. Poenget er da å bygge samfunnet med disse tendensene i bakhodet, altså for eksempel enfoldig, uten billig søppelmat(tendensen til å legge på seg ved tilgang på rikelig med mat(overlevelsesmekanisme)).
Tendensen til å knulle alt vi ser burde kontrolleres i miljøer hvor kjønns-sykdommer kan drepe eller skade, noen er også permanente(også kontakt-sykdommer).
Enfold burde bevares fordi vi har en tendens til å sloss, konkurrere, og makt-strebe langs etniske linjer, spesielt når vanskelige tider kommer. Troen på at de gode tidene aldri vil ta slutt er kanskje den mest skadelige enkelte tanken i menneskehetens historie. Dagens gode tid vil absolutt ta slutt, og det vil være både gode og dårlige tider de neste tusen år.
(''mangfoldet slår til''-kommentarene på sosiale medier etter knivangrep er også ett klart tegn på folks iboende tendens om å lage en syndebukk, og klandre klanen fremfor individet, vi tenker både kollektivt og klanbasert)

Jeg liker sagnet ''Winter is coming'', du burde sørge for at du har nok korn og mat, og det er spesielt relevant for Norge, da vi er kun 46% selvforsynt. 

@Red FrostravenHvorfor syns du(og andre) det er så viktig å stadig illustrere at urfolkene i Europa blir mer fredlige? 

Spedbarn viser at den biologisk tendensen er å bli tiltrukket av folk rundt deg som er snill mot deg uansett hudfargene deres.  Det som kommer etter du lærer å snakke heter sosialisering og ikke er en biologisk tendens.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Vi gir bort hele 3 ganger flere statsborgerskap pr 1000 innbygger, så selv sammenlignet med den tyske innvandringspolitikken så fremstår den norske politikken på dette området som meget radikal.

Tyskland er jo fra et internasjonalt ståsted betraktet å være liberal når det kommer til innvandring, men ikke sammenlignet med ultraradikale Norge.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (18 timer siden):

Betydelig mye voldeligere, med større gjengproblemer enn dagens -- men med andre utfordringer, i og med at de brukte telefon og brev, mens dagens aktører bruker betydelig sikrere krypterte meldingstjenester OG har allierte i politiet/toll?

Just a nice graph of Germany's declining crime rate Germany trom 200002019 (per 109000 paople) ca

Ja,jeg har faktisk forklart dette en stund til folk, men det ser ikke ut til at de fatter det.
Som en CIA aktør sa på 60-tallet "You really think people would catch on, but they never do."
Ikke det at det er relatert, men det han sa gjelder det meste.
Folk skjønner ikke en dritt før det har gått minst 30 år og de kan se det i retroperspektiv.
Innen da er en helt ny genersasjon idioter født og må lære de samme tabbene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (22 timer siden):

Jeg henger ikke med her. forklar gjerne hvem ''dere'' er, og hva vi kritiserer muslimer for, eksakt.
Du bevilges herved 1 'free-pass' til å karikere, stråmanne, og kalle meg hva du vil i neste post du siterer meg i, pass utløper 07.09.2024, klokken 23:59 UTC.
Vær brutalt ærlig og rå.

Det hadde også vært interessant å få svar på de mange spørsmålene i forrige post, de var ikke ment som sarkastiske.

De fleste mennesker trenger noe å leve for og å strebe etter, men ikke alle
Regel... Unntak... Tendenser... Tilbøyeligheter... Dette er nyttige konsepter å beherske.
Jeg har hatt mange utenlandske venner selv, (og jeg ble ikke snurt av noen av dem), jeg vet at det går an.

Mennesket kan læres alt mulig rart, og bli vant med mye rart, men biologiske tendenser vil alltid være en del av fundamentet likevel. Poenget er da å bygge samfunnet med disse tendensene i bakhodet, altså for eksempel enfoldig, uten billig søppelmat(tendensen til å legge på seg ved tilgang på rikelig med mat(overlevelsesmekanisme)).
Tendensen til å knulle alt vi ser burde kontrolleres i miljøer hvor kjønns-sykdommer kan drepe eller skade, noen er også permanente(også kontakt-sykdommer).
Enfold burde bevares fordi vi har en tendens til å sloss, konkurrere, og makt-strebe langs etniske linjer, spesielt når vanskelige tider kommer. Troen på at de gode tidene aldri vil ta slutt er kanskje den mest skadelige enkelte tanken i menneskehetens historie. Dagens gode tid vil absolutt ta slutt, og det vil være både gode og dårlige tider de neste tusen år.
(''mangfoldet slår til''-kommentarene på sosiale medier etter knivangrep er også ett klart tegn på folks iboende tendens om å lage en syndebukk, og klandre klanen fremfor individet, vi tenker både kollektivt og klanbasert)

Jeg liker sagnet ''Winter is coming'', du burde sørge for at du har nok korn og mat, og det er spesielt relevant for Norge, da vi er kun 46% selvforsynt. 

@Red FrostravenHvorfor syns du(og andre) det er så viktig å stadig illustrere at urfolkene i Europa blir mer fredlige? 

Nå har jo omsider alle de politiske partiene i Sverige innrømmet at innvandring fra ikke-vestilge land fører til betydelig kriminalitet og alskens drit.

https://www.dagbladet.no/nyheter/kriminelle-infiltrerer-politiet-og-samfunnet/81413575

På tide å rydde opp, sende de hjem igjen, både foreldre og unger.

Endret av Huyang
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (På 6.9.2024 den 9:04 PM):

Noen grunn til at du ikke tok med årene frem til 2022?
Link
 

ja, at folk uten innsikt vil hoppe til feilaktige konklusjoner.

Det var økning i kriminalitet på 5.5 % hvor etniske tyskere sin kriminalitet økte med 4.4% mot 1.1% økning for innvandrere mellom 2022 og 2023 --og kriminaliteten er i stor grad forventet grunnet mangel på muligheter under covid, inflasjon og økt cyberkriminalitet fra utlandske aktører i utlandet.

https://www.thelocal.de/20240410/why-experts-say-germanys-rising-crime-rate-is-misleading

Noen fakta er alt for kompliserte til å diskutere seriøst på dette forumet.

Som også inkluderer at kristne ytre høyre er langt farligere enn islamske ytre høyre i Tyskland, og at kriminalitet fra dette segmentet har eksplodert de samme årene.

https://www.theguardian.com/world/article/2024/jun/18/far-right-violence-significant-threat-german-democracy-minister-warns

Dette var en debatt jeg ikke orker å ta her inne.

Men nå er vi her, og det er opp til dere å bryte ned tallene for de forskjellige gruppene -- husk at utenlandske aktører som driver med ulovlig propaganda eller cyberkriminalitet som bryter med tysk lov er utlandske statsborgere i kriminalstatistikken, og det samme gjelder kriminalitet blant turister og arbeidsinnvandrere.

Ormebolet er ditt.

DukeNukem3d skrev (På 6.9.2024 den 10:53 PM):

Haha, så sykt uredelig av en viss en. Takk for at du gidder å avsløre..

Bitch, please.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Lite kreativt navn skrev (10 minutter siden):

👏

herlig menneskesyn du demonstrerer. Du, O Gud, sensurerer data fordi oss bønder ikke er i stand til tolke data og oppbygge egne meninger.

fyfaen for en forkastelig arroganse.

Du ignorerer at postene jeg siterer demonstrerer poenget i posten min.

Poenget mitt er demonstrert av eksistensen av denne tråden og det meste av innholdet i den.

Du misbruker ordet sensur, og demonstrere selv arroganse.

Du ignorerer at posten min sitt innhold demonstrerbart er riktig, og bidrar selv til å demonstrere at jeg har rett, da du ikke rører ved poengene, bare kritiserer hvordan faktaene jeg presenterer rører ved følelsene dine, og forsøker å projisere fordommer over på meg.

Impliserer du at bønder ikke har kildekritikk og har for vane å hoppe inni politiske diskusjoner uten å sette seg inn i fakta om sakene..?

Jeg har ikke implisert noe i den gaten.

Jeg mener at enhver oppegående person kan sette seg inn i fakta, og kritiserer dem med dårlig kildekritikk som faller for desinformasjon, konspirasjonsteorier og populistidk retorikk.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

ja, at folk uten innsikt vil hoppe til feilaktige konklusjoner.

Det var økning i kriminalitet på 5.5 % hvor etniske tyskere sin kriminalitet økte med 4.4% mot 1.1% økning for innvandrere mellom 2022 og 2023 --og kriminaliteten er i stor grad forventet grunnet mangel på muligheter under covid, inflasjon og økt cyberkriminalitet fra utlandske aktører i utlandet.

https://www.thelocal.de/20240410/why-experts-say-germanys-rising-crime-rate-is-misleading

Noen fakta er alt for kompliserte til å diskutere seriøst på dette forumet.

Som også inkluderer at kristne ytre høyre er langt farligere enn islamske ytre høyre i Tyskland, og at kriminalitet fra dette segmentet har eksplodert de samme årene.

https://www.theguardian.com/world/article/2024/jun/18/far-right-violence-significant-threat-german-democracy-minister-warns

Dette var en debatt jeg ikke orker å ta her inne.

Men nå er vi her, og det er opp til dere å bryte ned tallene for de forskjellige gruppene -- husk at utenlandske aktører som driver med ulovlig propaganda eller cyberkriminalitet som bryter med tysk lov er utlandske statsborgere i kriminalstatistikken, og det samme gjelder kriminalitet blant turister og arbeidsinnvandrere.

Ormebolet er ditt.

Bitch, please.

Kristne ytre høyre? Virkelig? Alt-right er kristent? Det der er uredelig... pluss at den aller største høyreekstreme gruppen i Tyskland er turkomuslimsk, og står bak angrep  blant andre på kurdere

Endret av Tussi
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...