Gå til innhold

Hva er årsaken til Høyre-vekst i Europa.


Hva er årsaken til Høyre-vekst i Europa.  

174 stemmer

  1. 1. Årsaken til høyresidens vekst i Europa. (kan velge flere)

    • EU-direktiver
      26
    • Inflasjon/Fattigdom
      63
    • Innvandring(alle typer)
      130
    • Flyktinger
      85
    • Klima-politikk
      51
    • Venstre-ekstremisme Generelt
      52
    • Kjønnspolitikk/pride
      54
    • Høyrepartier er gode på sosiale medier
      14
    • Kriminalitet
      82
    • Annet, skriv om det.
      10
  2. 2. Tror du høyresiden vil fortsette å vokse resten av 20'tallet?

    • Ja
      144
    • Nei
      30


Anbefalte innlegg

rabler skrev (Akkurat nå):

Det har jeg aldri sagt, men vi har heller aldri hatt fri innvandring og det har aldri vært en problemstilling. Ikke I Norge. Ikke i Sverige og ikke i Europa.

Vi har masseinnvandring til Europa i flere tiår nå, og du argumenterer at man skal ta i mot langt flere fremover. 

Det høres ut som om du vil ha tilnærmet fri innvandring, eller er du for begrensninger? 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Crooked Cracker skrev (43 minutter siden):

Greit, så dersom jeg reiser til Kina og ikke føler meg kinesisk etter en stund er det kinesernes feil, og de må regne med at jeg tar ut frustrasjonen min på dem. 

Sverige er greia at mange svensker lever som underklasse feks arbeidsledige, lavtlønte og alders pensjonister.

Men disse går ikke i gjenger, eller kaster sten på postmannen når han kommer med regninger, eller kaster sten på politiet eller på ambulansen... Eller brenner alle bilene i en gate.

Det er kulturelle forskjeller der, og også rasisme hos nordmenn og svensker.

Det er ikke så enkelt å ha feil hudfarge om du ikke passer til å kjøre taxi, kjøre søppelbil, eller jobbe på kebab restaurant.

Har innvandrere eller barn av innvandrere egentlig noen andre yrker? Og hvorfor egentlig?

Helse og omsorg er det vel endel også.

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, VifteKopp said:

Vi har masseinnvandring til Europa i flere tiår nå, og du argumenterer at man skal ta i mot langt flere fremover. 

Det høres ut som om du vil ha tilnærmet fri innvandring, eller er du for begrensninger? 

Jeg kan ikke skjønne hvordan vi med god samvittighet kan ha store begrensinger når mange hundre millioner mennesker vil bli drevet på flukt av klimaendringene vi har skapt (nei, ikke alene). Vi må nok finne oss i å dele godene. De er bare mennesker alle sammen og verken bedre eller verre enn oss.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
rabler skrev (1 minutt siden):

Jeg kan ikke skjønne hvordan vi med god samvittighet kan ha store begrensinger når mange hundre millioner mennesker vil bli drevet på flukt av klimaendringene vi har skapt (nei, ikke alene). Vi må nok finne oss i å dele godene. De er bare mennesker alle sammen og verken bedre eller verre enn oss.

Det finnes andre måter å hjelpe på enn å slippe hundrevis av millioner inn i Europa. 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, rabler said:

Jeg kan ikke skjønne hvordan vi med god samvittighet kan ha store begrensinger når mange hundre millioner mennesker vil bli drevet på flukt av klimaendringene vi har skapt (nei, ikke alene). Vi må nok finne oss i å dele godene. De er bare mennesker alle sammen og verken bedre eller verre enn oss.

Hvordan tror du samfunnet vårt vil endre seg hvis dette skjer? Vi deler jo ikke de samme verdiene, synspunktene, etikken og moralen med alle i verden, noe som har blitt ganske tydelig. Det kan åpenbart ikke komme mange hundrevis av millioner hit. 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Just now, VifteKopp said:

Det finnes andre måter å hjelpe på enn å slippe hundrevis av millioner inn i Europa. 

Det tror jeg faktisk ikke. Så med mindre vi skal begynne å henrette folk blir vi nok nødt til å ta imot mange flere.

Det er egentlig litt rart at ikke rasister flest stemmer MDG :shrug:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
rabler skrev (1 minutt siden):

Jeg kan ikke skjønne hvordan vi med god samvittighet kan ha store begrensinger når mange hundre millioner mennesker vil bli drevet på flukt av klimaendringene vi har skapt (nei, ikke alene). Vi må nok finne oss i å dele godene. De er bare mennesker alle sammen og verken bedre eller verre enn oss.

Det kan du være helt sikker på at folk ikke vil finne seg i, og det vil stå mange kø for og oppfylle folkets vilje. Og tro på selvutslettende solidaritet er ganske naivt sett i lys av historien.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Skjelvgråt said:

Hvordan tror du samfunnet vårt vil endre seg hvis dette skjer? Vi deler jo ikke de samme verdiene, synspunktene, etikken og moralen med alle i verden, noe som har blitt ganske tydelig. Det kan åpenbart ikke komme mange hundrevis av millioner hit. 

Jo det kan det. Det er alt for mye fokus på noen få problemer, mens man overser at de aller fleste innvandrere i Norge er helt normale mennesker som gjør Norge til et rikere land.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
rabler skrev (2 minutter siden):

Det tror jeg faktisk ikke. Så med mindre vi skal begynne å henrette folk blir vi nok nødt til å ta imot mange flere.

Det er egentlig litt rart at ikke rasister flest stemmer MDG :shrug:

Igjen; å være mot fri innvandring og åpne grenser er ikke det samme som å være rasist. Du må lære deg hva begrepene du bruker faktisk betyr. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, VifteKopp said:

Igjen; å være mot fri innvandring og åpne grenser er ikke det samme som å være rasist. Du må lære deg hva begrepene du bruker faktisk betyr. 

Igjen. Vi har aldri hatt fri innvandring og det har aldri vært aktuelt med åpne grenser.

Påstår du at det ikke finnes rasister i Norge? Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke stemmer MDG og er mer opptatt av å forhindre en strøm av klimaflyktninger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vi (det globale samfunnet) gjør ikke stort for å løse selve problemene som fører til innvandringen. Vi fokuserer mest på symptomet, innvandringen.

Når vi snakker om voldelige kulturer fra midtøsten, gjør vi ikke stort for å adressere patriarkiets natur som er selve årsaken bak volden. Det hadde vært for politisk korrekt, så la oss bare avfeie det som kun religiøs fundamentalisme, ferdig med den saken, og la oss kun fokusere på symptomet, som hjelper narrativet om at folk fra midtøsten er voldelige, og ferdig med den saken.

Tankekors: Hvis republikanerne i USA vinner i november, tror folk at det kommer til å bli en økning med innvandrere fra USA? Hvordan tror folk isåfall det vil påvirke den politiske diskursen i Noreg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 hours ago, rabler said:

Sverige sine problemer er først og fremst knyttet til utenforskap, ikke innvandring. Om innvandrere i uforholdsmessig stor grad havner i utenforskap så har samfunnet faktisk sviktet og man må se på hva man kan gjøre for å bedre situasjonen.

Det er samfunnets oppgave å passe på alle sine innbyggere og når man lar større eller mindre grupper falle utenfor har man sviktet alle.

Innvandring og innvandrere er kommet for å bli og kommer til å øke i omfang, ikke minke. Å skylde på "kultur" og andre idiotiske forklaringsmodeller er kunnskapsløst.

Jeg vet ikke om dette er svar på at du er uenig med Abid Raja, men det er det nærmeste jeg fant. Jeg ble ikke så mye klokere.

Jeg er enig i at utenforskap er det store problemet. Men det Abid reagerer på, slik jeg forstår det, er atferd og kultur i en minoritet som setter gruppen enda mer utenfor. Man kan for så vidt leve litt som man vil i Norge, men slik det har utviklet seg legger det begrensing på mange i minoriteten til å nyte de friheten folk ellers har i landet, og som Abid selv har nytt godt av.

Jeg er enig i at samfunnet bør bedre integrering. Men da kan man ikke ignorere eller godta elementer som motarbeider dette. Inkludert når det skjer inni selve minoriteten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...