Gå til innhold

Hva er årsaken til Høyre-vekst i Europa.


Hva er årsaken til Høyre-vekst i Europa.  

174 stemmer

  1. 1. Årsaken til høyresidens vekst i Europa. (kan velge flere)

    • EU-direktiver
      26
    • Inflasjon/Fattigdom
      63
    • Innvandring(alle typer)
      130
    • Flyktinger
      85
    • Klima-politikk
      51
    • Venstre-ekstremisme Generelt
      52
    • Kjønnspolitikk/pride
      54
    • Høyrepartier er gode på sosiale medier
      14
    • Kriminalitet
      82
    • Annet, skriv om det.
      10
  2. 2. Tror du høyresiden vil fortsette å vokse resten av 20'tallet?

    • Ja
      144
    • Nei
      30


Anbefalte innlegg

rabler skrev (56 minutter siden):

Jeg er uenig, men hva så? Vi er avhengig av massiv innvandring så da må vi få ut fingern å fikse det problemet fortere enn svint.

Hvorfor er vi egentlig avhengig av "massiv innvandring"? Flere hundre tusen nordmenn står i dag utenfor arbeidsstyrken. Når ga vi opp disse? Jeg er helt sikker på at kostnadene forbundet med å "reintegrere" én ikke-arbeidende nordmann er mye lavere enn det vi må ut med for å oppnå én fulltidsarbeidende innvandrer.

Faktisk er det en enorm tragedie at så mange nordmenn står utenfor arbeidsstyrken. Jeg er sikker på at det store flertallet av disse ville hatt mye mer meningsfulle og givende liv om de hadde vært i en eller annen form for produktivt arbeid. Velferden (i økonomisk forstand, potten med varer og tjenester vi produserer) hadde vært større, skattene mindre. Ikke minst tror jeg fruktbarheten ville ha økt betraktelig som et resultat av den selvaktelsen som følger av yrkesdeltakelse.

rabler skrev (32 minutter siden):

Det har ikke gått galt i Frankrike og Sverige og det er ingen som snakker om å slippe alle inn i Europa, men at Europa må ta imot mange ganger flere enn vi gjør i dag er åpenbart. Innvandring er uansett i sum positivt for landet.

Hvordan i all verden får du det til å bli åpenbart at Europa må ta imot mange ganger flere innvandrere enn vi gjør i dag?
 

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, SuperKrokodille said:

Det har ikke gått galt i Frankrike og Sverige og det er ingen som snakker om å slippe alle inn i Europa, men at Europa må ta imot mange ganger flere enn vi gjør i dag er åpenbart. Innvandring er uansett i sum positivt for landet.

Lurer oppriktig på om du troller? Hvordan er det i sum positivt for landet hva som foregår i vestlige europeiske land som har tatt i mot innvandring fra samme områder? 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (På 23.8.2024 den 7:29 PM):

Det er vel en vanlig teori at de «ekte» marxistene i AKP-ml m.fl. ga opp arbeiderne da det ble åpenbart at disse foretrakk sosialdemokrati fremfor revvlusjona. Så da trengte de nye prolletarer.

Nå har vel venstresiden gitt opp arbeiderne nederst ved bordet, de viste seg og være reaksjonære og ikke takknemlige for politikken de burde forstå var til det beste for dem.

Dessuten så har vel en god del av venstresiden aldri møtt en arbeider med mindre vedkommende gjorde tjenester for dem, de vil jo ikke omgås slike uskolerte folk, så man fant seg andre kampsaker. Saker som passer de meget velutdannede middelklassemenneskene langt bedre. De fattige var rett og slett for utakknemlige og ufordragelige....

 

Endret av agvg
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
agvg skrev (29 minutter siden):

Nå har vel venstresiden gitt opp arbeiderne nederst ved bordet, de viste seg og være reaksjonære og ikke takknemlige for politikken de burde forstå var til det beste for dem.

Dessuten så har vel en god del av venstresiden aldri møtt en arbeider med mindre vedkommende gjorde tjenester for dem, de vil jo ikke omgås slike uskolerte folk, så man fant seg andre kampsaker. Saker som passer de meget velutdannede middelklassemenneskene langt bedre. De fattige var rett og slett for utakknemlige og ufordragelige....

 

Det er også en helt grei vinkling, ja, særlig i våre dager. 👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, VifteKopp said:

Det er ikke åpenbart at Europa ta i mot flere flyktninger.

Antallet man tar inn er politisk styrt, og som vi ser i land etter land, så vokser innvandringskritiske partier, samtidig som også mer moderate partier strammer inn.

Nå, du må gjerne være for masseinnvandring, men fremover peker alt på at Europa kommer til å ta i mot færre flykninger og asylsøkere, ikke flere.   

Antall flyktninger i verden kan nok ikke bestemmes av Europeiske politikere så de kan styre på så mye de vil. Vi kommer til å bli bli nødt til å ta imot langt flere flyktninger enn vi gjør i dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Europeiske politikere kan justere hvor mange de slipper inn, hvor mye trygd de skal få, hvor mye straffefritak de skal få og hvor mange som tvangsutsendes. Hvis Sverige ønsker flere flere trangbodde, sårbare norske statsborgere som mangler fritidstilbud, så skal de få lov til det. Men Norge trenger ikke å slippe inn så mange. Så hvis du er en trangbodd, sårbar norsk statsborger som mangler frititstilbud, og vil til Skandinavia, så kan du velge Sverige fremfor Norge.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Her er norske tilstander for iShowSpeed som er i Norge på besøkstur. Det værste stedet han har vært. Høy konsentrasjon av fremmedkulturelle her, viser oss hva vi har i vente...

 

Endret av Toxilo
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (32 minutter siden):

Antall flyktninger i verden kan nok ikke bestemmes av Europeiske politikere så de kan styre på så mye de vil. Vi kommer til å bli bli nødt til å ta imot langt flere flyktninger enn vi gjør i dag.

Suverene land bestemmer fint selv hvor mange flyktninger de tar i mot.

Noen land har tatt i mot mange (Tyrkia, Sverige, Colombia), andre nesten ingen (Japan, Sør Korea, UAE). 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (15 minutter siden):

Dette gjelder selvsagt bare hvite, priviligerte, vestlige land. Ingen forutsetter at Irans regjering fyller kvoter med jøder og kristne i maktposisjoner. 

Alle land skal ha mangfold. Og det er bare islam som er godt nok. Land som har 100% muslimer har allerede 100% mangfold.

Nemlig. Det er dessverre veldig mye dét det koker ned til. «Mangfold» = islam 🫤

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om det ikke forklarer høyrsidens fremgang i vesten så ser vi hvertfall her et resultat av denne fremveksten. Presumtivt oppegående mennesker lar seg velvillig forlede av det eldste trikset i boken: spille svake grupper mot hverandre.

Så kan de rike skumme fløten i fred,.

Fy faen for et kvalmt skue.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, VifteKopp said:

Jeg anbefaler deg å presentere noen ordentlige argumenter fremfor å signalisere hvor moralsk overlegen du er alle andre. 

Den var faktisk ikke myntet på deg, men jeg beklager at jeg synes rasisme er ekkelt.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (17 minutter siden):

Dette gjelder selvsagt bare hvite, priviligerte, vestlige land. Ingen forutsetter at Irans regjering fyller kvoter med jøder og kristne i maktposisjoner. 

 

Det kuriøse her er at det fremlegges et slags 'two-tier' moralsystem for vesten kontra resten. De hvite landene settes til en høyere standard enn de ikke-hvite, det er vel et bestemt ord for sånt om jeg ikke husker feil.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (11 minutter siden):

De hvite landene settes til en høyere standard enn de ikke-hvite, det er vel et bestemt ord for sånt om jeg ikke husker feil.

Hvit overlegenhet? Eller Vestlig Sjåvinisme som fikk sin startvekst post 9/11?

EDIT: Hvis svaret er "Bigotry of low expectations", så er det enda et begrep som har blitt kapret av den antiwoke høyresiden til å bety omtrent det samme som "godhetsposering". Begrepet betyr omtrent det samme som f.eks at man behandler svarte som mer inhabile til å håndtere yrker og situasjoner p.g.a. ders natur.

Den nylig antiwokehøyre-kaprede versjonen betyr mer noe sånt som at prøver man å hjelpe marginaliserte grupper mer enn grupper som er mer forholdsmessig rigga til å klare seg på egen hånd, er det "bigotry og low expectations". Men det er det ikke. Det handler rett og slett om å jevne ut forholdene så mye som mulig

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, VifteKopp said:

Å være i mot fri innvandring er ikke det samme som rasisme. 

Det har jeg aldri sagt, men vi har heller aldri hatt fri innvandring og det har aldri vært en problemstilling. Ikke I Norge. Ikke i Sverige og ikke i Europa.

Edit: Men når det er sagt så har jeg aldri kalt deg en rasist, eller ymtet frempå at du er en. Jeg forsøker så langt jeg kan å ikke diskutere med rasistene her.

Endret av rabler
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...