Gå til innhold

Hva er årsaken til Høyre-vekst i Europa.


Hva er årsaken til Høyre-vekst i Europa.  

174 stemmer

  1. 1. Årsaken til høyresidens vekst i Europa. (kan velge flere)

    • EU-direktiver
      26
    • Inflasjon/Fattigdom
      63
    • Innvandring(alle typer)
      130
    • Flyktinger
      85
    • Klima-politikk
      51
    • Venstre-ekstremisme Generelt
      52
    • Kjønnspolitikk/pride
      54
    • Høyrepartier er gode på sosiale medier
      14
    • Kriminalitet
      82
    • Annet, skriv om det.
      10
  2. 2. Tror du høyresiden vil fortsette å vokse resten av 20'tallet?

    • Ja
      144
    • Nei
      30


Anbefalte innlegg

3 hours ago, Skurupu said:

Min utenlandske kone og jeg skal gjøre vårt beste for å få den pilen nedover.

Takk for at du bidrar med økt genetisk variasjon i befolkningen. Har lest en plass at Norge ikke scorer så veldig høyt på dette punktet.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 hours ago, Skurupu said:

Ja, det er veldig tydelig. Det er mange europeiske land med mye mer innvandring enn Sverige, som ikke har de samme problemene. Det er noe spesielt med Sverige. Jeg vet ikke hva.

Alle europeiske land som har tatt inn mange afrikanske og arabiske innvandrere har de samme problemene, utenlandske gjenger, islamistiske terrorangrep, økt ungdomskriminalitet, enormt økte velferdskostnader, kraftig økning i gruppevoldtekt og overfallsvoldtekt. Afrikanere, vest-asiatere og sentral-asiatere er vanvittig kriminelt over-representert.
Norge har alltid vært 10 år bak Sverige, vi har snakket om Svenske tilstander som kommer til Norge, det har vært her i flere tiår, men det har ikke vært like ekstremt. Jeg regner med at vi vil se mer høyre-ekstreme angrep med tiden, og den eneste grunnen til at disse kan finne sted er masseinnvandringen. Om AFD blir tvangsoppløst regner jeg med at det vil bli en del slike angrep i tyskland. 

2 hours ago, Quakecry said:

Er Norge dårlig folkehelsemessig grunnet lite genetisk variasjon utenfor europa? 

Nei, det er mangfolds-cope, om man skal gå ned i genetikk for å argumentere for mangfoldig forplanting, så burde man vel dra inn høyde, intelligens, og hvor egnet man genetisk er for å bo i kalde og solfattige strøk, deriblant kroppsdeler som krymper ved kulde, og hår/hud som tillater langt mer produktive sol-timer, jeg tror ikke det er en behagelig diskusjon for dem å gå inn i. Det er sikkert mer komfortabelt å snakke om, om vi bare fokuserer på hvite som bor i syd, som får hudkreft.
Det er forsåvidt ingen folkegrupper som tilbyr Norge beskyttelse mot noe vi trues av i dag, og ingen grupper har beskyttelse mot fremtidige sykdommer, det kan også være at ett mikset barn mister en grad av immunitet mot lokale sykdommer.

Men vi kan snakke om sykdommer som spres med 'mangfold', se hva som skjedde med det amerikanske urfolket når spanjolene kom, sykdommer de var vandt med, men som utryddet enorme mengder av en lokal gruppe, sykdommer finnes i forskjellige grupper i forskjellig omfang, deriblant herpes, hiv/aids, og mpox. (og nei, ''alle'' har ikke herpes).

Om det er noe immunitet å tjene på å mikse grupper, så er det gjort nokså irrelevant med vaksiner.
De gjenstående sykdommene har ingen kur, og jeg vet ikke om noen som er immun mot HIV.

Endret av Nasjonalisten
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (På 5.8.2024 den 12:58 AM):

Enig. Dette er stygge, stygge holdninger og forakt for menneskeliv. For traumatiske mennesker som bare har søkt trygghet av ulike grunner. 

At det går an å hate andre mennesker basert på fargen på huden er noe vi skulle lagt bak oss etter 2 verdenskrig

Det er mere religion Tussi ikke rasisme 😉🥰

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (4 timer siden):

Alle europeiske land som har tatt inn mange afrikanske og arabiske innvandrere har de samme problemene, utenlandske gjenger, islamistiske terrorangrep, økt ungdomskriminalitet, enormt økte velferdskostnader, kraftig økning i gruppevoldtekt og overfallsvoldtekt. Afrikanere, vest-asiatere og sentral-asiatere er vanvittig kriminelt over-representert.
Norge har alltid vært 10 år bak Sverige, vi har snakket om Svenske tilstander som kommer til Norge, det har vært her i flere tiår, men det har ikke vært like ekstremt. Jeg regner med at vi vil se mer høyre-ekstreme angrep med tiden, og den eneste grunnen til at disse kan finne sted er masseinnvandringen. Om AFD blir tvangsoppløst regner jeg med at det vil bli en del slike angrep i tyskland. 

 

Nei, det er mangfolds-cope, om man skal gå ned i genetikk for å argumentere for mangfoldig forplanting, så burde man vel dra inn høyde, intelligens, og hvor egnet man genetisk er for å bo i kalde og solfattige strøk, deriblant kroppsdeler som krymper ved kulde, og hår/hud som tillater langt mer produktive sol-timer, jeg tror ikke det er en behagelig diskusjon for dem å gå inn i. Det er sikkert mer komfortabelt å snakke om, om vi bare fokuserer på hvite som bor i syd, som får hudkreft.
Det er forsåvidt ingen folkegrupper som tilbyr Norge beskyttelse mot noe vi trues av i dag, og ingen grupper har beskyttelse mot fremtidige sykdommer, det kan også være at ett mikset barn mister en grad av immunitet mot lokale sykdommer.

Men vi kan snakke om sykdommer som spres med 'mangfold', se hva som skjedde med det amerikanske urfolket når spanjolene kom, sykdommer de var vandt med, men som utryddet enorme mengder av en lokal gruppe, sykdommer finnes i forskjellige grupper i forskjellig omfang, deriblant herpes, hiv/aids, og mpox. (og nei, ''alle'' har ikke herpes).

Om det er noe immunitet å tjene på å mikse grupper, så er det gjort nokså irrelevant med vaksiner.
De gjenstående sykdommene har ingen kur, og jeg vet ikke om noen som er immun mot HIV.

Svenske tilstander snakket Carl I Hagen om allerede i 1977 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (2 timer siden):

 

Han snakker her om arbeidsinnvandring, både i Norge og Sverige.

Arbeidsinnvandring var den store stygge ulven for høyrepopulistene for 50 år siden.

https://frifagbevegelse.no/loaktuelt/pa-70tallet-presset-fagbevegelsen-pa-for-innvandringsstopp-los-arbeid-var-preget-av-en-slags-fargeblindhet-ifolge-historiker-6.469.789350.0c8490f09a

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (4 timer siden):

Han snakker her om arbeidsinnvandring, både i Norge og Sverige.

Arbeidsinnvandring var den store stygge ulven for høyrepopulistene for 50 år siden.

https://frifagbevegelse.no/loaktuelt/pa-70tallet-presset-fagbevegelsen-pa-for-innvandringsstopp-los-arbeid-var-preget-av-en-slags-fargeblindhet-ifolge-historiker-6.469.789350.0c8490f09a

Interessant artikkel, men den peker tilsynelatende på at innvandring ble ansett som problematisk av ‘arbeiderne’ sine representanter på venstresiden men ble støttet av marxister (som i faktiske marxister i AKP ml). 
 

Sånn sett treffer artikkelen kanskje midt i blinken med tanke på trådens spørsmål; hvorfor har mange beveget seg vekk fra den venstresiden som for 50 år siden var opptatt av å beskytte dem mot konsekvensene av innvandring, men som nå betegner slikt som ‘høyrepopulisme?’ 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (2 timer siden):

Sånn sett treffer artikkelen kanskje midt i blinken med tanke på trådens spørsmål; hvorfor har mange beveget seg vekk fra den venstresiden som for 50 år siden var opptatt av å beskytte dem mot konsekvensene av innvandring, men som nå betegner slikt som ‘høyrepopulisme?’ 

Venstresiden er fremdeles skeptiske til arbeidsinnvandring, og er derfor i mot EU/EØS. De er derimot positive til å ta i mot flyktninger og asylsøkere. Så egentlig har ikke så mye forandret seg. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, VifteKopp said:

Venstresiden er fremdeles skeptiske til arbeidsinnvandring, og er derfor i mot EU/EØS. De er derimot positive til å ta i mot flyktninger og asylsøkere. Så egentlig har ikke så mye forandret seg. 

Det er veldig rart å foretrekke flyktninger(økonomiske migranter når de reiser gjennom trygge land), da flyktninger ender opp med å konkurrere både med arbeiderne OG studentene. Flyktninger konkurrerer også om boliger og velferdsoverskuddet, det overskuddet ble borte for lenge siden.

On 5.8.2024 at 12:58 AM, Tussi said:

Enig. Dette er stygge, stygge holdninger og forakt for menneskeliv. For traumatiske mennesker som bare har søkt trygghet av ulike grunner. 

At det går an å hate andre mennesker basert på fargen på huden er noe vi skulle lagt bak oss etter 2 verdenskrig

De har ikke søkt trygghet i Norge, de har utelukkende søkt økonomisk gevinst i Norge(eller europa/britiske øyer). Trygghet fikk de da de dro hjemmefra og inn i mer stabile området av landet sitt, eller ett av mange trygge naboland.  (Det hadde vært ganske absurd av meg å flykte til Japan om Sverige/Danmark er trygt)
Jeg reffererer tilbake til Kennedy, folket har aldri stemt for masseinnvandring(i hele europa), men får stadig mer, og blir i tillegg hetset, truet, ignorert, sensurert, svartmalt, og angrepet(iblant drept) ved forsøk på demokratisk organisering, da garanterer politikerne en voldelig respons, inkludert høyre-ekstrem voldelig respons. 
Jeg forstår mange vil lese dette som en unskylding, det er en forklaring

Demokratisk forakt er også skummelt, eksempelvis frankrike i juli, og brede koalisjoner som overser ytterpunkter og faresignaler, derblant spesielt EU valget, med ursula sin absurde koalisjon: Video Stemplet på 1:45:00, ett annet bra punkt er 1:47:45, 1:55:00 også.
1:36:00 er der EU-praten starter, varer frem til 2:06:00. alle 30 min er bra.

Jeg la nå merke til at Toje siterer samme sitat fra Kennedy helt i slutten av episoden.

Endret av Nasjonalisten
  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, Nasjonalisten said:

Det er veldig rart å foretrekke flyktninger(økonomiske migranter når de reiser gjennom trygge land), da flyktninger ender opp med å konkurrere både med arbeiderne OG studentene. Flyktninger konkurrerer også om boliger og velferdsoverskuddet, det overskuddet ble borte for lenge siden.

Det er ikke rart at man ikke kan forstå altruistiske motiver med et egoistisk resonnement.

Det er ikke grunnet egne interesser at folk hjelper andre i nød. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (6 timer siden):

Interessant artikkel, men den peker tilsynelatende på at innvandring ble ansett som problematisk av ‘arbeiderne’ sine representanter på venstresiden men ble støttet av marxister (som i faktiske marxister i AKP ml). 
 

Sånn sett treffer artikkelen kanskje midt i blinken med tanke på trådens spørsmål; hvorfor har mange beveget seg vekk fra den venstresiden som for 50 år siden var opptatt av å beskytte dem mot konsekvensene av innvandring, men som nå betegner slikt som ‘høyrepopulisme?’ 

Det er vel en vanlig teori at de «ekte» marxistene i AKP-ml m.fl. ga opp arbeiderne da det ble åpenbart at disse foretrakk sosialdemokrati fremfor revvlusjona. Så da trengte de nye prolletarer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Entern skrev (1 time siden):

Det er vel en vanlig teori at de «ekte» marxistene i AKP-ml m.fl. ga opp arbeiderne da det ble åpenbart at disse foretrakk sosialdemokrati fremfor revvlusjona. Så da trengte de nye prolletarer.

Jeg synes det mest interessante er at brukeren jeg siterte tilsynelatende uforvarende endte opp med å kalle areiderbevegelsen for 50 år siden "høyrepopulister", og utilsiktet bidro til en forklaring på hvorfor mange arbeidere i dag søker den retningen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...