Gå til innhold

Hva er årsaken til Høyre-vekst i Europa.

Hva er årsaken til Høyre-vekst i Europa.  

180 stemmer

1. 1. Årsaken til høyresidens vekst i Europa. (kan velge flere)

• EU-direktiver
      28
    • Inflasjon/Fattigdom
      67
    • Innvandring(alle typer)
      132
    • Flyktinger
      89
    • Klima-politikk
      55
    • Venstre-ekstremisme Generelt
      54
    • Kjønnspolitikk/pride
      56
    • Høyrepartier er gode på sosiale medier
      15
    • Kriminalitet
      85
    • Annet, skriv om det.
      10
  2. 2. Tror du høyresiden vil fortsette å vokse resten av 20'tallet?

• Ja
      150
    • Nei
      30

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
VifteKopp skrev (På 14.9.2024 den 3:51 AM):

En unormal høy vekst pga. ukrainske innvandrere. 

Norsk befolkningsvekst de siste 10 årene ligger på 0.8%. Det er ikke i nærheten av nok til å få syv millioner mennesker på 2040-tallet som du hevdet. 

Sjekk dine egne poster. Du var den første som tok opp Kongo. 

Jeg tok ikke opp Kongo først, du er en forbanne løgner.
Det var en mindre befolkningsvekst under pandemien, mener du at jeg skal ta hensyn til dette?

Dette var FØRSTE GANGEN Kongo ble nevnt, og det var av DEG:

Skjermbilde 2024-09-15 204950.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (33 minutter siden):

Jeg tok ikke opp Kongo først, du er en forbanne løgner.

Dette var FØRSTE GANGEN Kongo ble nevnt, og det var av DEG:

Jeg beklager. Jeg ser nå at jeg har diskutert dette med to forskjellige brukere. Det var først @Lite kreativt navn, som nevnte Kongo og forsvant ut av diskusjonen, før du fortsatte tråden, uten at jeg la merke til at du var en annen.

Det er vel derfor man bør ha profilbilder.  

Sitat

Det var en mindre befolkningsvekst under pandemien, mener du at jeg skal ta hensyn til dette?

Selv hvis man fjerner pandemiårene, får man ikke en befolkningsvekst som tilsier over 7 millioner innbyggere på førtitallet. 

freedomseeker skrev (33 minutter siden):

Vi fører verdens mest radikale innvandringspolitikk, og den er ifølge Brenna/AP forsvarlig:

https://www.nettavisen.no/okonomi/norge-topper-innvandringstall-i-skandinavia-vi-forer-en-naiv-politikk/s/5-95-1998604

Skjermbilde 2024-09-15 205509.png

Skandinavias mest radikale, ikke verden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nederland vi på like linje med flere andre EU land reservere seg mot unionens asyl­politikk:
https://www.dutchnews.nl/2024/09/dutch-minister-tells-the-eu-she-wants-a-migration-opt-out/

I Norge så har diskusjonen vært det motsatte, at man mener at asyl- og migrasjonspakten vil bli for streng.

Schengenavtalen er i prinsippet død, Tyskland har innført passkontroll på alle sine grenseoverganger pga irregulær innvandring:
https://home-affairs.ec.europa.eu/policies/schengen-borders-and-visa/schengen-area/temporary-reintroduction-border-control_en
"Security risks related to irregular migration, including smuggling, at the EU's external borders, continue to lead to increased levels of irregular entries, exacerbating already tense accommodation situation for refugees, especially in the context of the admission of Ukrainian nationals; borders with Belgium, The Netherlands, Luxembourg and Denmark."

"GERMANY: Government Announces Plans to Tighten Controls at All Borders ― First Deportation to Afghanistan Since Taliban Takeover ― Senior Official Proposes Deportations to Rwanda"
Special Commissioner for Migration Agreements Joachim Stamp has suggested that migrants who enter the EU irregularly via the eastern borders could be deported to Rwanda."
https://ecre.org/germany-government-announces-plans-to-tighten-controls-at-all-borders-―-first-deportation-to-afghanistan-since-taliban-takeover-―-senior-official-proposes-deportations-to-rwanda/

• Liker 1
Lenke til kommentar

På grunn av eldrebølgen er det stadig flere mennesker som ikke arbeider, men blir en økonomisk byrde på samfunnet.

Løsningen slik mange ser det er innvandring.

Men det er for kontroversielt å diskriminere. Alle mennesker er selvsagt like nyttige.

Så ender vi opp med enorme mengder nyinnflyttede, sårbare, trangbodde norske statsborgere uten fritidstilbud, som heller ikke jobber, og er en byrde for samfunnet. Disse har krav på bolig dekket av våre skattepenger, og medfører økt kriminalitet. NAV støvsuger boligmarkedet, så hvis nordmenn ønsker å kjøpe eller leie bolig må vi overby NAV.

Jeg støtter at vi har en asylpolitikk, men vi burde være mer restriktive. Hvorfor får de statsborgerskap? De fleste skal jo ut igjen. 

Dette er polariserende, og får folk til å stemme på de få partiene som tar problemet  alvorlig. Disse partiene har gjerne en del andre holdninger i andre spørsmål som folk ikke støtter.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det jeg hadde funnet absurd er om 2 partier ikke samarbeider med dems ideologiske næreste fordi individene på toppen ikke liker hverandre personlig, snakk om ekstremt selvsentrert-het, og forakt for velgerne.
Men hva kan man egentlig forvente av EPP-gruppen og den gjevne byråkrat. 
Jeg regner med at minst 1 av de vil være seriøs, og den andre vil miste mye velgere for å sette seg selv i midten.

Screenshot2024-09-30005717.png.cf65c207448c452e39d3e7be623c946e.png 🤣 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (På 12.9.2024 den 6:16 PM):

Muslimer, kristne og sekulære nordmenn lever veldig fint sammen i Norge.

Ifølge Abid Raja så er det mye problemer også. Hans observasjoner virker troverdige, det "har ikke gått seg til på 50 år". Politikerne virker å være klar over problemet, ikke bare Raja som sier dette. Fra deler av venstresiden til FrP.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Nå er alle 3 store partier for en restriktiv linje, og klandrer hverandre for å være årsak til den ekstreme innvandringen.

Interessant utvikling i Sverige, jeg visste faktisk ikke at Moderaterna var så sentrale i problemet.
Det handler i stor grad om arbeidsinnvandring også, så de burde brukt tallene for all innvandring i innslaget.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ny måned, nye høyder, hva er årsaken? Har Sylvi og Simen forsvart sin politikk godt, eller er det mange som kommer til samme naturlige konklusjon samtidig? Word of mouth kanskje?(hva heter det på norsk?)

Jeg kan med sikkerhet si at Bergstøe(SV) sin sinna-tirade mot Listhaug(frp) ikke funket(Arendalsuka's debatten, siste segment).

Screenshot2024-10-05225117.png.a5e915859d0f9f602dc085c0c773f4af.png

Screenshot2024-10-05225042.thumb.png.ab4bb5921f80645e15a4dba021eebfb9.png(Beste måling okt)

Endret av Nasjonalisten
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
35 minutes ago, Tussi said:

Spesielt når kravet på 2,7 millioner og lovbrudd som fikk han utvist får plass øverst i detalj. Så et stykke ned i artikkelen står det at han endte opp med 50.000, noe som virker berettiget. At ytre høyre ikke hare skjønt fordelen med et rettsvesen som ikke diskriminerer er vel ingen nyhet. Litt av idéen til ytre høyre er vel å diskriminere mot «de andre som ikke fortjener bedre».

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Feynman skrev (Akkurat nå):

Spesielt når kravet på 2,7 millioner og lovbrudd som fikk han utvist får plass øverst i detalj. Så et stykke ned i artikkelen står det at han endte opp med 50.000, noe som virker berettiget. At ytre høyre ikke hare skjønt fordelen med et rettsvesen som ikke diskriminerer er vel ingen nyhet. Litt av idéen til ytre høyre er vel å diskriminere mot «de andre som ikke fortjener bedre».

Jeg synes jo det er noe spesielt at han fikk medhold i det hele tatt etter å ha begått voldelig kriminalitet i Norge. ..

Og jeg er ikke ytre høyre

• Liker 2
Lenke til kommentar

Han er trangbodd og sårbar, og mangler fritidstilbud. Selvsagt er det Norge sin feil.
Selvsagt skal han ha familiegjenforening ved å hente familien til Norge i stedet for å dra hjem til familien.
Alle har rett til å få trygdebolig i Norge, for det står i Menneskerettighetene og Folkeretten.
Norge er avhengig av at kriminelle og trygdede velger å bo i Norge, for vi har mangel på "arbeid"skraft.

Jeg vet ikke når det går opp for folk flest at dagens politikk ikke er bærekraftig.
Det er mye snakk om bærekraft. Kan ikke engang kjøpe en matvare uten at emballasjen skriver med store bokstaver at emballasjen er klimakompensert. Alt skal være bærekraftig. Eller?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...