Gå til innhold

Kjent Youtuber overfalt i Oslo


Anbefalte innlegg

flamethower1234 skrev (10 minutter siden):

Hvor er rasismen? 

Utifra det jeg har sett av kommentarer under klipp på forskjellige nettsteder er ca 10% ufiltrert rasisme ala 'importer apekatter så blir det en dyrehage' 'eller 'jævla svartinger'. Dette er jo uheldig og lite konstruktivt. 

Så er det minst 50% som kommenterer at 'disse så ikke norske ut' ,'hvor er de norske?' eller 'er dette Norge?'. Dette vil jeg ikke kalle rasisme egentlig.

Resten går vel på at både streameren og fansen er noe møkk uten at hudfarge trekkes inn.   

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
30 minutes ago, fwj__ said:

På tide å utestenge Oslo fra resten av Norge, kun papirflyttere og privat næringsdrivende som melker staten for penger.

Det er mye kritikkverdig med Oslo, men det er altså her verdiskapningen er størst. Jeg vet dette faller mange fra bygda tungt for brystet, men tallene lyver ikke.

 

image.png.4af4482cb10de9b48ee7a518d9429727.png

Kilde: https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/regionale-utviklingstrekk-2023/id2995607/?ch=5

 

Endret av Gargantua
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tenkte ikke på at de var innvandrere før mediene begynte å snakke om rasisme.

Glem hudfargen på mobben. De oppførte seg som ukontrollerte dyr og fokuset bør være på hvordan vi bekjemper slik ukultur blant unge, ikke hva noen tilfeldige personer på internett skriver på internett.

Og hvor var politiet? Det er helt ufattelig at noen securitas vakter måtte kjempe imot en mob på hundrevis av mennesker. 

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Camlon skrev (1 time siden):

Jeg tenkte ikke på at de var innvandrere før mediene begynte å snakke om rasisme.

Glem hudfargen på mobben. De oppførte seg som ukontrollerte dyr og fokuset bør være på hvordan vi bekjemper slik ukultur blant unge, ikke hva noen tilfeldige personer på internett skriver på internett.

Hvorfor ikke fokusere på både den ræva oppførselen, slik ukultur blant unge og de mange grove rasistiske ytringene i forbindelse med denne saken? Alt dette er et problem for samfunnet, og alt er noe mediene bør ta opp.

Sitat

Og hvor var politiet? Det er helt ufattelig at noen securitas vakter måtte kjempe imot en mob på hundrevis av mennesker. 

Politiet burde nok tatt dette mer på alvor. Men denne Youtuberen må nok ta sin del av ansvaret for hvordan dette stuntet gikk også.

Husker da Justin Bieber var i Oslo for mange år siden, biler ble knust og folk skadd. Politiet burde tatt mer lærdom fra den gangen. Kidsa er gærne.

«Beliebers» ramponerte biler for over 200.000
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/n8aVd/beliebers-ramponerte-biler-for-over-200-000

  • Liker 1
Lenke til kommentar
36 minutes ago, Snikpellik said:

Hvorfor ikke fokusere på både den ræva oppførselen, slik ukultur blant unge og de mange grove rasistiske ytringene i forbindelse med denne saken? Alt dette er et problem for samfunnet, og alt er noe mediene bør ta opp.

Ungdommene er vår fremtid. Fremtiden til neste generasjon er vesentlig viktigere enn at noen voksne som har dårligere verdier.

Og de fokuserte ikke på begge deler. Hvor er debattinnleggene som ikke omhandler rasisme?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Gargantua said:

Det er mye kritikkverdig med Oslo, men det er altså her verdiskapningen er størst. Jeg vet dette faller mange fra bygda tungt for brystet, men tallene lyver ikke.

Vil anbefale at du leser artikkelen du lenker til, og så kan du komme tilbake med å utdype språkbruket deres.
Tabellen er enda bedre: Hvorfor er oljefylket Rogaland bare 3x så stort i Olje og Gass som Oslo, i "Næringenes andel av bruttoproduktet i fylket. Prosent"?

Lenke til kommentar
Gargantua skrev (16 minutter siden):

Det er mye kritikkverdig med Oslo, men det er altså her verdiskapningen er størst. Jeg vet dette faller mange fra bygda tungt for brystet, men tallene lyver ikke.

Jada, den dras ofte frem. Det er et kjent fenomen er veldig produktive, så det skulle egentlig bare mangle. Norge har en ekstremt produktiv disktriksnæring sammenlignet med mange andre land. Oslo står også for vanvittig lite av eksporten, noe som antyder at det er god smørning fra staten der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (4 minutter siden):

Kan man ikke legge ned resten av landet da, og flytte alle til Oslo? Da vil jo alle bli superproduktive. Pytt pytt, man trenger ikke olje, fisk eller mat. 

Nei, vi har mer enn nok innvandrere som snakker rart. For eksempel så er det umulig å gå på Grunerløkka uten å belemres med trøndersk, totendialekt og ymse annet som ikke hører hjemme her.

Endret av uname -i
Lenke til kommentar
uname -i skrev (11 minutter siden):

Nei, vi har mer enn nok innvandrere som snakker rart. For eksempel så er det umulig å gå på Grunerløkka uten å belemres med trøndersk, totendialekt og ymse annet som ikke hører hjemme her.

Ironiskt nok høres alle de bedre ut en Oslo'sk. 😅

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...