Gå til innhold

Kjent Youtuber overfalt i Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 hours ago, Snikpellik said:

Det er én ting som er flauere enn den oppførselen vi ser her og så for eksempel da Justin Bieber var i Norge, og det er all den grove rasismen som har kommet i etterkant.

🤣🤣 Hva er rasistisk med at alle som ser på kommenterer hva de så med egne øyne? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (13 minutter siden):

🤣🤣 Hva er rasistisk med at alle som ser på kommenterer hva de så med egne øyne? 

Så du gjennomskuer ikke agendaen i hovedinnlegget til OP eller MrL sitt mer direkte innlegg?

Eventuelt så har statsavisen skrevet litt

https://www.nrk.no/stor-oslo/hagler-med-rasisme-pa-nett-etter-youtube-stunt-i-oslo-1.16952258

Endret av Sydvest
  • Liker 3
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Sydvest said:

Så du gjennomskuer ikke agendaen i hovedinnlegget til OP eller MrL sitt mer direkte innlegg?

Eventuelt så har statsavisen skrevet litt

https://www.nrk.no/stor-oslo/hagler-med-rasisme-pa-nett-etter-youtube-stunt-i-oslo-1.16952258

Nei. Jeg ser mange som ikke bor i Norge som skriver at dem lurer på hvor nordmenna er. Er det rasistisk det faktumet at majoriteten som kommenterte ikke så norske? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (2 minutter siden):

Nei. Jeg ser mange som ikke bor i Norge som skriver at dem lurer på hvor nordmenna er.

Da kan jeg hjelpe deg. Tre eksempler fra nrk-artikkelen

"I don't think those are ethnic nords...."

"They are not from Norway, they are from Africa"

"Bare jævla utlendinger"

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Sydvest said:

Da kan jeg hjelpe deg. Tre eksempler fra nrk-artikkelen

"I don't think those are ethnic nords...."

"They are not from Norway, they are from Africa"

"Bare jævla utlendinger"

Men det stemmer jo. Faktum er ikke rasisme. Jeg så omtrent ingen norske der. Du kan gå på streamen å se dette selv... 

Endret av Quakecry
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (3 timer siden):

Liker at hver gang noen bruker ordet "kjent" i en overskrift så er det noen jeg aldri har hørt om. Her om dagen var det noen som slo til med "verdenskjent kjendis" og da måtte jeg bare le.

Her synes eg faktisk at journalistane gjer heilt rett. Det et nettopp når det er snakk om kjendisar som eg ikkje aner kven er at det er nyttig at det blir presisert at det dreier seg om ein person som er kjent for andre og ikkje berre ein random person frå gata. 

Når journalistane skriv "verdenskjent kjendis" så er vel poenget at det dreier seg om ein person som veldig mange veit kven er, til tross for at vedkommande ikkje er spesielt kjent i Norge. Finnes mange slike superstorekjendisar som vi i Norge i liten grad kjenner til, alt frå cricket-spelarar til Bollywood skodespelarar kan fort være kjendisar for 1 milliard mennesker utan at vi i Norge veit kven det er. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ser VG også har hevet seg på rasisme-koret nå. 

Jeg så deler av dette, og det er ingen tvil om at det var hovedsaklig personer av utenlandsk opprinnelse som befant seg utenfor den butikken. Joda, noen blåøyde nordmenn var der, men det var noen få. 

Når det så blir påpekt, både i Norge og utlandet, så er det plutselig rasistisk?! Nei det er ikke det, det er å påpeke realitetene. Å ikke ville innse dette er som å fore ytre høyre med stadig mer mat, og plutselig så har vi et større ytre-høyre parti i Norge også. 

Endret av Andre1980
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, flamethower1234 said:

Rasisme kortet er brukt opp for lenge siden.. Dette er virkeligheten.

Problemet er vel at man ikke klarer å komme forbi hudfargen for å kritisere oppførsel.

Det man burde fokusere på er at det er en gruppe youtubere, toktokere osv som har popularisert det å oppføre seg som en drittsekk. Når man påpeker dette på nett får man beskjed om at de er kule, edgy, humoristiske osv og at man får beskjed om å holde kjeft for det å oppføre seg som en drittsekk er visst en del av ytringsfriheten. Man får beskjed om at folk må få lov til å gjøre som de vil og servert påstander om at "alle har vel vært ung en gang". Det er uavhengig av hvilken hudfarge de har.

Når dette så får de konsekvensene det naturligvis får når folk oppfører seg som drittsekker så er det to veldig ulike reaksjoner avhengig av hvilken hudfarge folk har. Er det hvite folk så sier man til nød at de bør skjerpe seg. Men er folkene brune så blir kommentarene av typen "ikke rart de er drittsekker, de er jo brune". Når det blir påpekt at dette er rasistisk går man umiddelbart i offermodus og da blir debatten alltid ødelagt.

Hvis man klarer å kalle drittsetter for drittsekker uten å henge seg opp i hudfargen drittsekkene har så slipper man alt dette unødvendige bråket i etterkant. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (1 minutt siden):

Problemet er vel at man ikke klarer å komme forbi hudfargen for å kritisere oppførsel.

Det man burde fokusere på er at det er en gruppe youtubere, toktokere osv som har popularisert det å oppføre seg som en drittsekk. Når man påpeker dette på nett får man beskjed om at de er kule, edgy, humoristiske osv og at man får beskjed om å holde kjeft for det å oppføre seg som en drittsekk er visst en del av ytringsfriheten. Man får beskjed om at folk må få lov til å gjøre som de vil og servert påstander om at "alle har vel vært ung en gang". Det er uavhengig av hvilken hudfarge de har.

Når dette så får de konsekvensene det naturligvis får når folk oppfører seg som drittsekker så er det to veldig ulike reaksjoner avhengig av hvilken hudfarge folk har. Er det hvite folk så sier man til nød at de bør skjerpe seg. Men er folkene brune så blir kommentarene av typen "ikke rart de er drittsekker, de er jo brune". Når det blir påpekt at dette er rasistisk går man umiddelbart i offermodus og da blir debatten alltid ødelagt.

Hvis man klarer å kalle drittsetter for drittsekker uten å henge seg opp i hudfargen drittsekkene har så slipper man alt dette unødvendige bråket i etterkant. 

Nå 80-90% av de mobben åpenbart er av utenlandsk opprinnelse så kan en ikke bare se forbi det og late som om det ikke er slik. Om det hadde vært blonde etnisk hvite nordmenn så hadde jeg vært like flau som jeg er av å se på det som utspant seg i Oslo denne uken.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
flamethower1234 skrev (3 timer siden):

Her er profilen til personen som hoppa på Ishow. En fyr som leker wannabe roadman og satt Norge i dårlig lys. https://www.tiktok.com/@__.x.alix.x.__mf Jada, det var ikke bare han. Sånne ting er ikke greit.

 

Hvis sosiale medier hadde blitt bannlyst eller satt 25-års aldersgrense på så ville jeg jublet. Er så drittlei av å gå på et eller annet arrangement eller sted med mye folk også risikerer man å bli lagt ut på internett en plass. Jeg vil ikke det!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (3 minutter siden):

Hvis sosiale medier hadde blitt bannlyst eller satt 25-års aldersgrense på så ville jeg jublet. Er så drittlei av å gå på et eller annet arrangement eller sted med mye folk også risikerer man å bli lagt ut på internett en plass. Jeg vil ikke det!! 

Jeg håper du blir filmet hvis du overfaller noen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (46 minutter siden):

Hvis sosiale medier hadde blitt bannlyst eller satt 25-års aldersgrense på så ville jeg jublet. Er så drittlei av å gå på et eller annet arrangement eller sted med mye folk også risikerer man å bli lagt ut på internett en plass. Jeg vil ikke det!! 

"Hvis jorden hadde vært firkanta" "Hvis Norge hadde vært i Afrika" Du må regne med å bli filmet når du er på en konsert eller noe. Gjør du ikke noe galt så er det jo ingen som verken vet hvem du er eller bryr seg.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...