frisinn Skrevet 4. juli Del Skrevet 4. juli Lurte på om det er mulig å redigere sms-er på Mac/Pc. Er det mulig å tilbakedatere sms-er? Er det mulig å legge til "gamle" sms-er? Med "gamle" menes sms-er generert med en eldre dato. Som eksempel at du ønsker å skrive inn en sms i dag og gi den en dato som var for et halvt år siden? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 4. juli Del Skrevet 4. juli Prøver du å gi deg selv et alibi eller noe? Nei, såvidt jeg vet så er ikke dette mulig. 1 Lenke til kommentar
Redshift Skrevet 7. juli Del Skrevet 7. juli Teknisk er det nok mulig å gjennomføre, i alle fall på android, men trolig også på iOS. Usikker på hvilke programmer som eventuelt hadde muliggjort dette på en enkel måte. Hvis hensikten er som Uderzo spør om, at dette skal fungere som et alibi, eller et form for bevis, så vil nok det fungere dårlig. I alle fall dårlig i en rettslig setting. At meldinger "redigeres" på en telefon vil stort sett være synlig i operativsystemet til telefonen, og det vil da heller ikke stemme med motpart sin sms-logg, ei heller tele-nettet sine logger. Med synlig mener jeg at det for "eksperter" som undersøker telefoner og henter ut logger fra tele-nettet/telefonoperatører, samt telefonen(e) i seg selv enkelt vil se at noe ikke stemmer. Forsøk på å forfalske beviser er straffbart, og vil nok føre til at ens egen part mister "all troverdighet" i en rettsak, samt eventuelle konsekvenser for forfalskning i seg selv. (med det får noen som kan juss si noe på..) 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 7. juli Del Skrevet 7. juli Hvis dette trikset skal fungere, må du også endre tid/dato på den meldingen som ligger på motpartens telefon. Det er vel ikke så enkelt? Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 7. juli Del Skrevet 7. juli Om dette skulle stå som bevis for noe så gjetter jeg en sjekk i loggene hos teleoperatøren kan avdekke forfalskning. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå