zeitgeist Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Så til zeitgeist, skall du ha refundert frakten må du hos Psdata som hos alle andre legge ved kvittering for denne ellers kan de ikke betale tilbake denne , når det gjelder disken så har vel det ikke noe med webshoppen å gjøre at det var feil på den, det kunne det vert uansett hvor du fikk den fra og tre- fire dager på testing er heller ikke unormalt har selv opplevd ca 30 dager hos en annen webshop , så at dette er dårlig service er tullprat. Du kan vel heller ikke forvente å få forhåndsretur på din FØRSTE bestilling hos et firma dette får du ikke selv hos komplett som du nevner (de gir forresten ikke dette) Jeg kunne kanskje ha åpnet pakken, lagt inn kvitt. og teipet den igjen på ny. Men jeg regnet med at brevet og standardprisen fra Posten var nok. Jeg har uansett ikke fått noen hendvendelse fra PS Data om saken. E-post, adresse, telefon. They've got it. Ville ikke et foretak med 5 stjerner kunne sende en e-post og si "Vi må ha kvitteringen"? Når det gjelder disken: Helt enig i at det ikke er webshoppens skyld at disken hadde feil, men det er uansett deres ansvar. PS Data har tatt det ansvaret, men det tok tid. Jeg synes ikke det er spesielt god service. Prinsipielt mener jeg at en kunde som får feilvarer, bør ha høyeste prioritet. Egentlig forventer jeg ikke forhåndsretur, men du har skrytt så mye av PS Data, at jeg må innrøme jeg håpet. Men du ser vel selv at dine meget positive erfaringer med PS Data, ikke er allmenne? Når du har utviklet et spesielt godt forhold til firmaet og derfor får spesialbehandling, blir det helt feil å anbefale firmaet høyt og lavt og begrunne dette med at du får en behandling som kort sagt ikke er alle til del? Det blir litt sånn at israelitten anbefaler ferie i Israel til alle palestinere, hvis du ser poenget? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 For det første MÅ kvitteringen vere med, ja jeg får posten til å stemple den så stikker jeg den inn i pakken ikkeno problem. For det andre så må du , jeg og andre opparbeide en tillit hos en butikk for å få den ekstra servicen som jeg får skulle bare mangle, låner du ut 1000.- kr til din bror, sikkert men låner du meg 1000.- kr neppe . For det tredje , jeg har handlet i lang tid og for mange mange tusen hos andre webshopper uten å oppnå samme servicen der, DERFOR har jeg et godt grunnlag for å annbefale psdata utifra dette , jeg sitter ikke å kaster dritt på noen etter en enkelt ordre men etter lang erfaring og jeg sammenligner da alle webshoppene utifra den service jeg får fra hver av dem , det er da uten tvil psdata som gir meg den beste servicen. Jeg får også forhåndsretur hos Komplett i enkelte tillfeller , men den får jeg ikke automatisk og ikke hos deres returavd der må jeg da gå bakveien uten å utdype det noe mer. Så at du synest tre - fire dager er lang tid er tull dette er rimelig raskt sammenlignet med retur hos andre, jeg har opplevd 30 dager uten å nevne hvor, det normale er imidlertid 5-7 dager som jeg har erfart. Så utifra dette blir IKKE min annbefaling feil , heller tvert om. Men din kritikk blir feil da du fikk returvare innenfor det som er normalt og du sendte ikke kvittering, hadde et firma begynt å sende ut penger pga av en mail eller et brev ville de fort fått problemer med sin revisor. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 For det første MÅ kvitteringen vere med, Nåja, butikken kan ikke bare se bortifra et skriftlig brev som hvor han fremmer kravet om å få fraktkostnadene refundert. At de krever en kopi av kvitteringen som dokumentasjon på faktiskte utgifter er rett og rimelig, men de er nesten nødt til å faktisk be om denne kvitteringen tilsendt. Virker litt som en ansatt har satt interne rutiner over loven her. Lenke til kommentar
olavr Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Det er menneskelig å feile, men det er ofte lurt å beholde størst mulig grad av kundeservice. Hva om psdata takket vedkommende som gjorde dem oppmerksom på dette og sendte en liten ting som en takk og et plaster på såret? Da hadde kanskje tråden her vært en positiv tråd om flott kundebehandling og god gratis reklame for PSdata. stoolman fortjener ingen takk for sin innsats... Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 olavr skrev: stoolman fortjener ingen takk for sin innsats... Så gjorde jeg det ikke for heder og ære heller da, bare for å sette fokus på hva jeg kaller slurvetet og dårlig arbeid. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 For det første MÅ kvitteringen vere med, Nåja, butikken kan ikke bare se bortifra et skriftlig brev som hvor han fremmer kravet om å få fraktkostnadene refundert. At de krever en kopi av kvitteringen som dokumentasjon på faktiskte utgifter er rett og rimelig, men de er nesten nødt til å faktisk be om denne kvitteringen tilsendt. Virker litt som en ansatt har satt interne rutiner over loven her. Nei, men om han sender dem en kopi av fraktutgiftene får han nok disse dekket. Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg har kvitteringen, så jeg kan sende den - hvis det er slik at PS Data automatisk går ut i fra at jeg av en eller annen grunn kan sende en Norgespakke gratis. Det er vel verdt det. Og Snekker`n: 30 dager er hårreisende og vitner om en tversigjennom useriøs gesjeft. Når det gjelder returen: Jeg la ved et brev med denne ordlyden: "Til osv. Utlegg for frakt av Samsung harddisk med returnummer RTK/xxxxxx, 107,- (”Norgespakke”), bes tilbakeført til konto xxxx.yy.zzzzzz. Mvh osv" Dersom brev i tillegg til det ganske åpenbare iom. porto ikke er tilstrekkelig til om ikke annet å trigge en henvendelse fra PS Data om ytterligere dokumentasjon, så blir det vanskelig å ta sjappa 100% seriøst. De kan jo ikke forlange høyere juridisk kompetanse av hvilken som helst kunde. Og merk deg at det ikke står noe som helst om dette på web-sidene til PS Data. Det står ikke "Husk å dokumentere fraktutgifter med kvittering", eller lignende. Det står faktisk ingenting noe sted om at man er berettiget til å få dette refundert. Det lukter litt TV2 hjelper deg av det hele faktisk. Men hva skal en stakkar gjøre? lete etter info en times tid på web'en deres og fakturere konsulenttimer for det? Det er jo ikke kundens skyld at PS Data holder oppskriften på returutlegg_fefusjon hemmelig, eller er det det? Det der med å opparbeide tillit over tid, er jeg naturligvis enig i. Slik er det i de fleste kjøper/selger-relasjoner. Harddisk, kebab, hjemmebrent. Jeg kan være med på at du kan anbefale PS Data til storkjøpere; folk som har mange ordre i gjennom året. Men du anbefaler jo PS Data generelt. Best there is, sier du. Det er ikke riktig. Det stemte ikke for meg. jeg fikk feil modelle av et hovedkort fra Komplett, og fikk tilsendt rett meget kvikt. Og spør du meg, så skulle det bare mangle. Det er kort sagt ikke rimelig at kunden skal lide last fordi selger gjør en feil, ellr selger et produkt meg feil. PS Data sender på en måte regningen til kunden. De sier: Du får pent finne deg i å vente. Det tar så lang tid som det tar. Faktisk tar det lenger tid enn om jeg hadde sagt: Gi meg pengene tilbake, jeg bestiller fra Komplett i stedet. Ser du ikke det abusrde i å bruke 3-4 dager på å teste en disk som kunden beskriver som fullstendig død? Tror du bør moderere din begeistring for PS Data. Det er fint for deg at du har et bra kundeforhold osv, men når det gjelder plussene i margen, så er jo de betinget av en rekke ting: Hyppig ordre over langre tid og uformell kontakt, telefonskravling osv. "Kjøp hos oss 30 ganger for 15.000+ og vi er kule mot deg!" "Ring og snakk med oss, bli på fornavn med oss og vi behandler deg ikke som en i mengden" Big surprise? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Nå synes jeg Zeitgeist begynner å gå litt vel langt i sin kritikk mot PSData, for noe som i utgangspunktet gjaldt en feilpriset vare. PSData er en web-butikk med veldig mange kunder. Det er klart at det en gang imellom dukker opp kunder som ikke føler de har fått den servicen de fortjener. Mulig du ikke har fått det heller, men det er trolig bare en glipp, noe som kan skje den beste, også deg. Se bare hvor mange fornøyde kunder PSData har da? Synes du bør tone ned kritikken din litt her, for jeg forstår mer og mer at PSData ikke hadde lyst til å yte deg spesielt god service hvis du oppførte deg på samme måte mot de, som du gjør her (type "kunden har alltid rett, uansett"... er det noe selgere hater, så er det det. Kunden har ikke alltid rett, men noen kunder tror det). For ordens skyld ; jeg har aldri benyttet PSData, men jeg ser at de er en seriøs aktør og at 99% av kundene er fornøyde med servicen de får. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Dette er direkte latterlig av deg Zeitgest, her prøver du kunn å drite ut et firma pga av en ordre menst du sammtidig trekker frem et annet som du synest er så bra, hadde ikke tenkt å nevne det men det var det firmaet som brukte 30 dager. Så sier du: Tror du bør moderere din begeistring for PS Data. Det er fint for deg at du har et bra kundeforhold osv, men når det gjelder plussene i margen, så er jo de betinget av en rekke ting: Hyppig ordre over langre tid og uformell kontakt, telefonskravling osv. Hvor har du dette fra?? Jeg har bestandig fått topp service fra Psdata fra pakke nr 1 og hvem sier at jeg sitter å skravler med dem i telefonen, legger jeg inn en ordre og varene er på lager har dem bestandig sendt dem samme dag eller dagen etter. SÅ skriver du: "Kjøp hos oss 30 ganger for 15.000+ og vi er kule mot deg!" "Ring og snakk med oss, bli på fornavn med oss og vi behandler deg ikke som en i mengden" Big surprise? Har bare en kommentar: Dette er det dummeste og mest patetiske jeg har hørt. Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 zeitgeist, nå må du skjerpe deg. Tror du har litt vel høye forventninger til den servicen du skal få. PSdata kan akkurat like lite for en feil på et produkt som det du kan. Snekkern må vel også få lov til å anbefale hvilken webshop han vil, ut i fra hans erfaringer. Synes ikke det er noe rart at man behandler storkunder bedre, det tror jeg de aller fleste bedrifter gjør. Og som Snekkern påpeker, det har mye med tillit å gjøre. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jepp det er jeg enig i , men at jeg nevnte at det var komplett som brukte 30 dager var for å vise at de også gjør store feil. Jeg har tidligere her på forumet klaget på dem spesielt på retur, dette ble fikset av komplett internt og etter dette har vi hatt en meget bra dialog og jeg har ikke noe mer å utsette på dem. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Er enig i at zetgeist stiller urimelige krav her! Med mener at komplett heller ikke er noen målestokk når det kommer til service og returbehandling.. det er realtivt mange webshopper som bør skjerpe sine rutiner før de kan kalles servicebedrifter.. Når det kommer til psdata og skjermkortet, anser jeg meg som ferdig med den saken. Jeg mener fortsatt at feilprising i annonser ikke under noen omstendigheter bør forekomme, med det faktum at prgressum kom med en forklaring gjør at jeg aksepterer at det ikke var psdata sin skyld at det tok så lang tid å forandre annonsen... Men, behovet for å bytte ut annonsen burde aldri vært der i det hele tatt... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Men, behovet for å bytte ut annonsen burde aldri vært der i det hele tatt... Nei det skall vi vere enige i , men menneskelig svikt kommer vi vel aldri utenom. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 har lest igjennom heile tråden og komme til eit par tips, sjølv om alt har roa seg ned. Eg vil sette opp tre forskjellige typar feil som har blitt rota godt saman her. 1)Menneskeleg feil (feil pris i annonse, men rett på webshop)-> kunde veit rett pris 2)Mennekesleg feil (feil pris på webshop) -> Kunde kan bestille i god tro 3)Bevist "feil"/Lokketilbud (rett pris, utsolgt vare) -> Få kunde inn i butikk og selge andre ting (bedre profitt) I dette tilfellet er det feil av type 1 som er gjort. Rein skrivefeil, og som hw.no har klarlagt er det ikkje PS data sin feil at den låg ute så lenge. Der folk har fått kjøpt til feilpris er feiltype 2. Og det Elkjøp har fått pes frå forbrukerrådet for er feiltype 3. Og eg må sei at den tonen stoolman har kjørt i denne posten har ikkje virka som om han har brukt kunnskapen sin ( som skulle vore ganske dekkande for feltet), eller god logikk. mvh JanEirik Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Vel, er egentlig ikke helt enig i det som er skrevet ovenfor.. Skjønner ikke helt hva som er galt med tonen min i utgangspunktet.. Jeg setter fingeren på en sak som er et problem, og som forsåvidt ikke bare angår psdata, selv om det var dem som fikk pepper denne gangen.. Det er klart at man blir litt irritert når man opplever denne typen situasjoner når man i utgangspunktet har tenkt å kjøpe et produkt, og man blir møtt av en relativt overbærende tone... Klart menneskelig svikt kan forekomme, noe jeg respektere fullt ut. Når det da viser seg at det ikke bare er en feil fra ps sin side men også fra hw.no er det ihvertfall greit. Men, i utgangspunktet var dette ikke greit i det hele tatt.. Man skal kanskje ikke rope ulv, men det har vært flere tilfeller av uetisk og useriøs markedsføring gjennom internett og også her på denne kanalen.. Det at hw.no hadde byttet annonsesystem er en faktor som man selvfølgelig ikke kan ta med i beregningen når man går ut med en tråd som denne... Jeg visste selvfølgelig ikke det heller... Man tar utgangspunkt i de faktiske forhold, samt de observasjoner som ligger til grunn. Det å gå hardt ut her var også et poeng. Jeg visste at denne tråden kom til å provosere mange, men dette hadde også sin misjon. Det har faktisk bitt oppklart endel misforståelser gjennom denne tråden, samt at det har kommet på banen endel interessante vinklinger og synspunkter i forhold til annonsering. Etter min menigng går psdata (nesten) fri fra alle beskyldninger som jeg, og andre har rettet mot dem, Det er bra! Slik jeg ser ting er den eneste måten å tilegne seg kunnskap om diverse forhold å oppsøke den selv. Jeg mener bestemt at slik ting så ut innledningsvis så var det grunn til å angripe saken.. det at situasjonens og forholdenes art forandrer seg i forhold til hvordan ting lå an innledningsvis er etter min mening et resultat av en fruktbar prosess.. Jeg mener fortsatt at det var grunn til å kritisere, men jeg må nå moderere meg til å la dette innebefatte kvalitetssikring i første ledd.. Jeg er ganske sikker på at en mye forsiktigere fremgangsmåte ikke ville ført til et så fruktbart restultat.. Dom: Psdata frikjennes for de anklager jeg har rettet mot de i denne tråden, med unntak av han som lager deres annonser, han idømmes å skrive "Jeg skal aldri mer skrive ULTRA uten å sjekke mine papirer en gang til" 500 ganger Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Synes det er mye ubegrunnet kritikk mot zeitgeist her, han poengterer ganske enkelt at det er slapt å ikke refundere portoen, eller gi noen beskjed om at det bør dokumenteres, det er vel de fleste enige i. Han synes også returen har tatt litt lang tid, det er jeg ikke enig i, men jeg kan forstå argumentasjonen hans. Å påstå at han prøver å drite ut PSdata blir for dumt, han poengterer (antakelig med rette), at Snekker'n ikke er så objektiv som han bevisst eller ubevisst gir inntrykk av i sine innlegg, fodir han (Snekker'n) er i en kundesituasjon som ikke er representativ for de aller fleste på forumet, mulig er PSdata best på "storkundesupport", hva vet jeg, men det hjelper lite når 98% av oss er småkunder. Når dette er sagt har jeg ingen negative erfaringer med PSdata, men det må da være lov å poengtere at PSdata ikke er "himmelen" for alle, sånn som du har gjort med komplett mange ganger Snekker'n . Når det gjelder selve tråden, synes jeg det er mye ren sutring over en rimlig minnimal feil. AtW Endret 19. januar 2004 av ATWindsor Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Nok en som tar kraftig feil, jeg er ikke mere storkunde hos Psdata enn hos feks Komplett, den servicen jeg får har jeg fått fra dag en med unntak av kreditt, den delen er det kunn firma som får. Så å prøve å argumentere med at det er fordi jeg er storkunde som dere kaller det er helt FEIL, og om det var derfor så skulle jeg vel fått dette hos flere firma da.Jeg er dermed ikke i en situasjon ulik andre da alt jeg bestiller som privatperson (99%) er på akkurat samme vilkår som dere andre. At Psdata er istand/villig til å yte en ekstra service som jeg ikke får hos andre som jeg har handlet for minst like mye hos burde vel ikke her trekkes frem som negativt for psdata men heller som meget positivt. Endret 19. januar 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Nok en som tar kraftig feil, jeg er ikke mere storkunde hos Psdata enn hos feks Komplett, den servicen jeg får har jeg fått fra dag en med unntak av kreditt, den delen er det kunn firma som får.Så å prøve å argumentere med at det er fordi jeg er storkunde som dere kaller det er helt FEIL, og om det var derfor så skulle jeg vel fått dette hos flere firma da.Jeg er dermed ikke i en situasjon ulik andre da alt jeg bestiller som privatperson (99%) er på akkurat samme vilkår som dere andre. At Psdata er istand/villig til å yte en ekstra service som jeg ikke får hos andre som jeg har handlet for minst like mye hos burde vel ikke her trekkes frem som negativt for psdata men heller som meget positivt. Du misforstår meg, jeg sier ikke at du ikke er en storkunde hos andre enn PSdata, eller at det er negativt at de gir deg god service, jeg sier dette. Hva om butikk A gir grei support til alle, mens butikk B gir dårlig support til småkunder, og kjempebra til storkunder, da hjelper det lite at storkundene er fornøyd for meg som er småkunde. Dette eksemplet er IKKE rotet i noen som helst virkelighet, jeg personlig er fornøyd med PSdata, det er ett tenkt eksempel for å vise at en storkundes erfaringer ikke nødvendigvis er mer relevante enn en småkundes erfaringer, selv om vedkommende har større statistisk grunnlag. AtW Endret 19. januar 2004 av ATWindsor Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) OK, men jeg er ikke storkunde utifra en webshops definisjon av dette, i tillegg har jeg fått samme servicen i alle år og det er vel strengt tatt det site året jeg har handlet mye, det vil si at servicen har ikke forandret seg fra da jeg var en meget beskjeden kunde med unntak av kreditten den oppnår jeg på det som kjøpes til min reg bedrift og dette utgjør maks 4-5 % av alt jeg handler. Endret 19. januar 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå